Gå til innhold

Hjelp, kanskje gravid i 4 mnd? er alene og kan ikke få noe barn..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff TS, dette hørtes fryktelig slitsomt ut! Hvis du fremdeles er veldig redd for dette så synes jeg du skal prøve å få en ultralyd! Enten hos legen eller på en privat klinikk. Ved 4 mnd er vel fosteret rundt 16 cm tror jeg (er ikke 100% sikker her, men tror ikke det er så veldig mye feil) Så da er det i alle fall ingen sjanse for at de overser fosteret der inne :-)

Og innbilt svangerskap er en faktisk ting hos mennesker også. Vanligst er det hos damer som svært gjerne ønsker å bli gravide, men det er flere dokumenterte tilfeller hos de som er svært redd for å være gravide også (f.eks etter voldtekt eller som deg - i en situasjon der tanken på barn er for vanskelig å takle).

Ta dette med legen din! Forklar at du fortsatt er redd! Få hjelp :-)

Du kan lese mer om dette her: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=3045&id=1527

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er det altså 100% sikkert at jeg ikke er gravid dersom jeg har tatt blodprøve i en mnd som er senere en mnd 3? Jeg er klar over adopsjon. Men vet ikke om jeg hadde klart å gjennomføre noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det altså 100% sikkert at jeg ikke er gravid dersom jeg har tatt blodprøve i en mnd som er senere en mnd 3? Jeg er klar over adopsjon. Men vet ikke om jeg hadde klart å gjennomføre noe sånt..

Ja, det er veldig sannsynlig at du ikke er gravid. Når du potensielt kunne vært 4 mnd på vei så skal alt av graviditetstester slå ut, for alle gravide produserer så mye HCG at det skal være synlig på en graviditetstest etter 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det altså 100% sikkert at jeg ikke er gravid dersom jeg har tatt blodprøve i en mnd som er senere en mnd 3? Jeg er klar over adopsjon. Men vet ikke om jeg hadde klart å gjennomføre noe sånt..

Hvis du har tatt blodprøve etter du forventet menstruasjonen, så er den 100% sikker.

hCG vil alltid være i blodet når man er gravid, alltid! Det er synlig i blodet før det er synlig i urinen, selv om det i de aller fleste tilfeller er synlig i urinen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tatt blodprøve etter du forventet menstruasjonen, så er den 100% sikker.

hCG vil alltid være i blodet når man er gravid, alltid! Det er synlig i blodet før det er synlig i urinen, selv om det i de aller fleste tilfeller er synlig i urinen tidlig.

Hva mener du med etter du forventet menstruasjon? Jeg har jo ingen syklus som er normal, så har ingen forventet mens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting å si egentlig, hvis du er 4 mnd på vei. Da er blodprøven 100% sikker :-)

Men som jeg skrev over, hvis dette bekymrer deg veldig synes jeg du skal ta det opp videre med legen din, og evt få en ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snoopy_93

Jeg kjenner sånne "spark" av og til jeg også og jeg er ikke gravid. Jeg får sånne små "annfall" med leamus under navlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med etter du forventet menstruasjon? Jeg har jo ingen syklus som er normal, så har ingen forventet mens..

Normalt sett er jo mensen forventet ca 14 dager etter EL. Men uansett er en test helt sikker når det er såpass lenge etter ubeskyttet sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...