Gå til innhold

Pumping


twix

Anbefalte innlegg

det er jo derfor du blir avhengig av å pumpe når du har spreng...pga at du pumper mer enn det barnet drikker. da får du spreng. hvis babyen regulerer selv, så vil man ikke ha spreng.

Det var jo en grunn til at jeg begynte å pumpe ;) Hadde spreng selv etter amming om morgenen, og det var ømt hele dagen. Nå er det mer normal mengde i puppene utover dagen, så pumpingen var løsningen, ikke årsaken til problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jo en grunn til at jeg begynte å pumpe ;) Hadde spreng selv etter amming om morgenen, og det var ømt hele dagen. Nå er det mer normal mengde i puppene utover dagen, så pumpingen var løsningen, ikke årsaken til problemet.

det beste er sikkert å bare pumpe ut litt slik at du ikke har spreng. da får du ikke overproduksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det beste er sikkert å bare pumpe ut litt slik at du ikke har spreng. da får du ikke overproduksjon

Ja, det er egentlig det jeg gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ammer pleier jeg og gi fra et bryst om gangen. Derfor har jeg pumpet bare et bryst om gangen, men jeg får ikke ut no særlig mer enn 100 ml på et og det blir ikke min 5 måneder gamle baby mett av. Skal en pumpe ett eller begge brystene når jeg pumper?

100ml synes jeg var lite, gir du grøt i tilegg? Nå vet ikke jeg helt hvordan det er å amme når barnet er 5 mnd, pga jeg mistet melken veldig tidlig, men mitt barn på 5 mnd drikker mme, 200ml hver 3 time + grøt en gang om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=ellen :)' timestamp='1313393603' post='9587241]

100ml synes jeg var lite, gir du grøt i tilegg? Nå vet ikke jeg helt hvordan det er å amme når barnet er 5 mnd, pga jeg mistet melken veldig tidlig, men mitt barn på 5 mnd drikker mme, 200ml hver 3 time + grøt en gang om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 ml? det var nå veldig mye. men de små er jo veldig forskjellig. gjennomsnitt regner man ut ved å ta kropsvekt * 15 og deler på 100. da har du totaltbehovet per døgn

barnet skal jo få den maten den vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=ellen :)' timestamp='1313395030' post='9587300]

Jeg glemte å si att barnet mitt sover hele natten så det er 4-5 måltider på 200ml pr døgn+grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...