Gå til innhold

Hva er det dyreste du har kjøpt av... (se liste)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Morsom tråd.

Det jeg kommer på i farten er vel Norrønajakken min som kostet rundt 2200, men det var i 1998, så den er vel klart dyrere i dag. (For øvrig har den vært i bruk hver vinter siden den ble kjøpt, så jeg vil si den var et bra kjøp :fnise: )

Som god nr. 2 kommer vel MBT skoene jeg kjøpte for 3 år siden: kr 1800.

Tredje dyreste plagg er Musto regnbukse til kr. 1600.

Har også bunad, men den holder jeg utenfor listinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bunaden min er det dyreste plagget..

Ytterjakke: Bergans jakker til 3500 og 4000

Sko: Støvletter til 1600

Veske: 800

Bukse: 600

Kåpe: 1500

Kjole: Brudekjole til 17 000

Bh: Ammebh til 600

Smykke: Giftering til 9000 og et diamantsmykke til 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko: Uggs 1900 kr (uff)

Jakke: Canada Goose kr 7000

Veske: Mulberry-veske 7000 kr

BH: Victorias Secret 700 kr

Kjole: Ballkjole 6000 kr

Bukse: Acne 1500 kr

Smykke: Diamantring 7000 kr (riktignok en gave)

Har også bunad, men det blir jo noe annet.

Endret av MarteM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se hva folk bruker på ulike ting :gjeiper:

Jeg tenker ikke så ofte over hva ting koster - rett og slett fordi jeg sjelden handler på steder hvor prisene kan gi meg bakoversveis.

Er derfor bare et par innkjøp jeg kan huske som virkelig gjorde godt merkbare innhugg på kontoen:

Kjole fra Anteprima: ~ 3500 kr

Pumps fra Pedro Garcia: ~ 1700 kr (på salg..)

Klokke (Seiko kinetic): ~ 4000

Ellers har jeg vel en slags prisgrense på omkring 1000 kr for det meste. Kan likevel strekke meg lenger om jeg finner noe jeg virkelig liker - og som jeg har lett etter en stund. Er sjelden på spontane shopperunder, så føler jeg kan legge litt penger i det jeg faktisk kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreste av klær ol. jeg har er:

Kingsland dunjakke, ca 3500 kr (dette er et heste/rytter merke).

Bergans allværsjakke, ca 3500kr

Bergans bukse med seler, 2500kr

Sko:

Har et par støveletter til rett over 2000 kr, MÅTTE ha dem.. Aner ikke hvilket merke, da jeg ikke er spesielt opptatt av det.

Ridestøvler: 2500 kr.

Ellers har jeg bunad. Bruker maks 1000 kr på bukse eller kjole. Maks 500 kr på topper, men har to moods of norway til ca 600 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesteparten av klærne mine er enkle hverdagsplagg, typisk fra H&M eller lignende.

Men hvis det er finklær eller treningstøy, så bruker jeg gjærne litt ekstra.

Nike shox - 1600,-

Boss vinterfrakk - 6000,-

Boss sommerfrakk - 3000,-

Tiger sko - 2400,-

Tiger skinnveske (brukes daglig) 2200,-

Dresser fra Boss og tiger ca. 5000,-/stk

Mange av de dyre plaggene/tingene jeg eier har jeg kjøpt for 5,6 år siden og de er like fine idag. Sånnsett, så føler jeg at prisen er rettferdiggjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, vanskelig å huske hva som kostet hva, har så vanvittig mye klær. Tror nok bunaden er dyrest, men den fikk jeg til konfirmasjonen. Jeg shopper veldig mye og ofte, så kjøper billig. Liker best H&M, Bik Bok og sånn, så prisen pr plagg er ikke særlig høy.

Sko kjøper jeg mest i utlandet, kommer ikke på et par som har kostet mer enn 4-500 kr. Har Lacoste som kostet godt over 1000 fullpris, men de var på 70% avslag. Kjøper pensko i Spania til 100-200 kr. Og handler gjerne på salg.

Jakker, der har jeg vel ullkåpe til 500 kr.

Bukser, tror den dyreste er 400 kr.

Topper betaler jeg ikke mye for, er jo til stadighet halv pris på fine topper. Har bluser til 400 kr, men ikke mye mer.

Gensrer, tror ikke jeg har noen dyrere enn 400 kr.

Veske, min dyreste kostet 500 kr. Har 40 vesker, for å variere og matche.

Kvantitet fremfor kvalitet her i gården. Bruker aldri klærne til de blir slitt uansett. Og syns de har mer enn nok fint i kjedebutikkene.

Kunne dog tenkt meg noen skikkelige, dyre støvletter. Men problemet er at GODE sko er vanskelig å finne, må kjøpe flere og sjekke dem i bruk. Kjipt å betale flere tusen, så viser de seg å gnage her og der.

Kunne også tenkt meg en dyrere jeans, som jeg kan bruke til alt, men liker ikke å handle på småbutikker. De ansatte er altfor ivrige på hjelpefronten, liker prøve jeans i fred som på H&M.

Interessant å se hvor mye folk bruker på enkeltplagg. Må innrømme jeg ikke helt forstår de som bruker flere tusen på en veske. Jakke, sko og denslags forstår jeg (kvalitet som varer, komfort, varmt osv), men vesker og slikt. Snobberi;) En veske kan aldri være verd flere tusen i mine øyner. Noen tusen så den ser skikkelig ut og varer lenge, men Chanel og slikt? Hadde fått dårlig samvittighet av å bruke på mye penger på en ubetydelig ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko: jeg bruker mest sneakers jeg da,adidas,puma osv å det pleier å ligge på 1000-1300

(bytter vært år)

Jakke: jean paul jakke 2500

Veske: hehe...200 kr eller no?

BH: 200

Kjole:hatt en fin kjole i hele mitt liv å den fikk jeg av mamma når jeg var 16 så hakke peiling på hvor mye den kosta:)

Bukse: Nudie jeans 1500

Smykke: Dyrberg&kern charm,2500...:)

eller så er jeg veldig glad i ellos jeg da;) man får mye bra der for billig penge:D

men er veldig glad i å mikse dyrt å billig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Jeg tenkte grundig gjennom det før jeg svarte fordi jeg rett og slett ikke har noe dyre klær. Jeg har aldri sett vitsen med å kjøpe dyre klær. Kvaliteten er selvfølgelig bedre, men det er allikevel sjelden at de billige klærne mine blir ødelagt. Så det dyreste jeg har er klokken min fra DKNY til 2300 kr og fjellsko til 1100 kr.

Ellers så liker jeg ikke å bruke mer enn 400kr på ett plag, og gjerne enda billigere :fnise:

Edit: skrivefeil

Endret av Thessie!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjole: fra By Malene Birger (bilde), husker ikke helt hva den kostet, men tror det var rundt 2500 kr

Ytterjakke: Allværsjakke fra Peak, kostet rundt 3500 kr.

Bukse: Fra Diesel, kostet ca 1400 kr

Sko: Joggesko fra Asics, kostet 1800 kr

Pensko: Jimmy Choo for H&M, 1300 kr tror jeg

Veske: Skinnveske fra Topshop, ca. 800 kr

Smykke: Diamantringen i hvitt gull jeg fikk til 18-årsdagen, tror den kosta rundt 10 000 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste over de dyreste tingene jeg har kjøpt:

Veske: 599,-

Sko: 1399,-

Kåpe: 2500,-

Jakke: 2300,-

Bukse: 799,-

Kjole: 1000,-

Forlovelsesring: 2229,- (Den kjøpte jeg ikke selv da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det dyreste plagget jeg har er jakke til 3000 og Ecco-sko til 800-1000.

Dere som kjøper klokke til 30 tusen, veske til 7000 osv. Har dere arvet, bra betalt jobb eller kreditkort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Tror det dyreste plagget jeg har er jakke til 3000 og Ecco-sko til 800-1000.

Dere som kjøper klokke til 30 tusen, veske til 7000 osv. Har dere arvet, bra betalt jobb eller kreditkort?

Snille foreldre, en greit betalt jobb, lite utgifter og ingen barn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snille foreldre, en greit betalt jobb, lite utgifter og ingen barn selv.

Snille foreldre = masse penger

Slemme foreldre = blakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreste plagg: Skinnjakke til 4000 kr

Dyreste sko: Nike joggesko til 500 kr

Dyreste smykke: Gifteringen (2 stykker for 8000 kr)

Dyreste bh: En som kostet 350 kr

Dyreste veske: 499 kr

Jeg handler sjelden dyre klær, unntaket er skinnjakka mi.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Snille foreldre = masse penger

Slemme foreldre = blakke

Hehe.. Det er et uttrykk.. Mennesker som deler vet du?

Foreldrene mine har alltid vært snille, selv om de stort sett har vært blakke helt til de arvet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøpte skinnjakke for noen dager siden. Kostet egentlig 1800, men var på salg til 1100. Det er nok det dyreste jeg har kjøpt. Ballkjolen min fra USA kostet ca. 1200... men den kan jeg aldri bruke igjen, ahah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...