Gå til innhold

Helt nakne i badstue.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bygger ny hytte med badstue. Er det vanlig å være helt naken sammen med familie i bdstua? Vi har tre barn fra 9 til 17 år. De to yngste er jenter og eldstemann gutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i familien hadde det vært helt naturlig. Vi hadde nok sittet på håndklærne våre og kanskje latt håndkleet ligge over fanget/skrittet. Vi er foreldre pluss barn på 21 (j), 19(g), 17(g), 15(j) og 11(g).

Men jeg vet andre familier som knapt klarer å se hverandre i badetøy, så man får vel vurdere det litt etter hva slags forhold man har seg imellom.

• Liker 7
Gjest Spinell
Skrevet

Det kommer nok an på familien, ja.

Når barna er blitt tenåringer ville jeg tenkt at en enten får beholde håndkleet rundt seg eller være enten gutter eller jenter tilstede.

• Liker 5
Skrevet

Badstu m enten håndkle på eller kjønnene atskilt!

Syns d er helt unaturlig å være naken sammen etter puberteten.

• Liker 5
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Familien min hadde sittet i badstua med kjeledress på om vi satt der sammen, vi er aldri nakne!! :D

• Liker 4
Gjest Nathasja
Skrevet (endret)

For meg hadde det vært helt unaturlig og rart å sitte naken sammen med familien min, hadde jo gått an å sitte i bikini da :)

Endret av Nathasja
  • Liker 7
Skrevet

For meg som er i midten av 20-årene ville det vært uaktuelt å sitte naken sammen med foreldrene mine, og slik har det vært siden jeg var 11. Så dette varierer nok veldig fra familie til familie som flere her sier.

• Liker 4
Skrevet

Vi bygger ny hytte med badstue. Er det vanlig å være helt naken sammen med familie i bdstua? Vi har tre barn fra 9 til 17 år. De to yngste er jenter og eldstemann gutt.

Er det naturlig for DEG å være naken sammen med barna? Velger å tro at du IKKE er komfortabel med det i og med at spm stilles. Svaret gir seg selv. Ta på dere badetøy når dere skal være der sammen. Ikke påtving barna noe du selv ikke føler er naturlig. :goodbye:

• Liker 3
Skrevet

Kjønnsdelt badstubading ville jeg tenkt var det greieste.

Personlig syns jeg lite om å sitte i badstu med klær, selv om det bare er badedrakt/bikini. Samtidig ville jeg ikke vært komfortabel med å dele badstu med mine tenåringsbarn av motsatt kjønn.

Det er iallfall sånn jeg ville gjort det.

• Liker 1
Gjest SelvesteTerese
Skrevet

Jeg hadde aldri kunnet sittet naken med foreldre og søsken. Jeg er 21 år.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er realtivt unormalt og være nakne sammen med foreldrene sine etter puberteten!

• Liker 4
Skrevet

I min familie har alle ein avslappa haldning til nakenheit, så me kunne godt sitti nakne saman. Er jo ikkje noko fasit på dette.

Skrevet

I Finland sitter man ikke naken med hvem som helst i badstua, men nærmeste familie er somregel en selvfølge. Nå har dem litt mer avslappet holdning til nakenhet der.

I Frankrike og flere land i europa er også naturisme mer naturlig og godtatt i samfunnet, og eldre barn/ungdom har mer naturlig forhold til kroppen.

I Norge er ett land der kropp er veldig følsom sak....

• Liker 1
Skrevet

Relativt spesielt å være nakne sammen etter puberteten.

Bikini og badebukse hadde vel vært på sin plass.

• Liker 2
Skrevet

Når barna er nådd tenåringsalder fremstår det for meg som veldig rart å sitte nakne sammen.

• Liker 2
Skrevet

Ikke rart at mange barn har sjelelige kroniske plager...Grøss!

• Liker 1
Skrevet

I min familie hadde det vært helt normalt at vi satt sammen naken.

I min samboers familie hadde det også vært helt normalt.

I min eks-manns familie så hadde de nok sittet fullstendig tildekket.

Barna mine tar fortsatt badstu sammen med meg og min sambo (ikke deres far) nakne. Men det etter deres eget ønske. Hadde de sagt at jeg og sambo skulle dekket oss til hadde vi gjort det. Barn kommer i en fase (ofte) hvor de dekker seg mer til. For mange gir dette seg etter en tid.

Synes dette er opp til hver og en, ingen kan si at det ene eller andre er det riktige.

• Liker 2
Skrevet

så morsomt med alle reaksjonene. Jeg har vokst opp i et annet vestlig europeisk land enn norge. Og jeg er vant til at nakenhet er naturlig, og ikke vant til all denne skammen rundt kroppen og det hemmelige og.... ja... litt hysteri... hehe...

Ikke bare har dere en standard for dere selv, men dere reagerer nesten med avsky om noen mener noe annet enn dere. Da er det plutselig unormalt og ekkelt. Hva med å akseptere at du gjør det slik og naboen gjør noe annet?

Jeg kjenner i allefall ingen med sjelelige plager av å være avslappet om kroppen :skratte:

Ikke rart med alt dette sexfokuset når det skal være så hemmelig og forbudt med kropp.

Norge og mange nordmenn er virkelig snodige i forhold til europeere flest.

Hva med burka i badstuen? begynner vi å nærme oss noe da? :popcorn:

• Liker 2
Gjest Spinell
Skrevet

AB #18: jeg synes igrunnen de fleste svarene i denne tråden er ganske åpne for at folk er ulike, jeg. Det mest fordømmende svaret, med minst toleranse for forskjeller er jo ditt!

• Liker 6
Skrevet

AB #18: jeg synes igrunnen de fleste svarene i denne tråden er ganske åpne for at folk er ulike, jeg. Det mest fordømmende svaret, med minst toleranse for forskjeller er jo ditt!

Fordømmer ingen. Forskjell på det og observere. :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...