Gå til innhold

Redd for døden!


Gjest SelvesteTerese

Anbefalte innlegg

Ordrett sier du? Du siterte bare halve setninger.... :angry:

Ok, nå skal jeg qoute de samme setningene som istad, men denne gangen skal de være fullstendige. :)

Har man sett et dødt menneske, så ser man jo at det er slutt for alltid.

Døden er slutten.

Alle redde for å dø innerst inne, men folk tenker på den i varierende grad.

Sånn! Det ble da ikke så annerledes, bortsett fra at denne gangen legger du til at alle tenker på døden i varierende grad. Om de er tatt ut av sammenheng eller ikke har ikke noe å si all den tid setningene alene legges fra som fakta. Om du tror/mener/synes noe så skriv nettopp det!

Jeg vet jeg driver med flisespikkeri her og det hele handler kun om formuleringen, men du gir deg jo ikke du heller. Jeg synes man skal være forsiktig med å legge fram meninger som rene fakta (eks. alle mennesker er redde, sånn er det bare!) særlig når man diskuterer noe som døden hvor det ofte er knyttet mange og sterke følelser og meninger til emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, nå skal jeg qoute de samme setningene som istad, men denne gangen skal de være fullstendige. :)

Sånn! Det ble da ikke så annerledes, bortsett fra at denne gangen legger du til at alle tenker på døden i varierende grad. Om de er tatt ut av sammenheng eller ikke har ikke noe å si all den tid setningene alene legges fra som fakta. Om du tror/mener/synes noe så skriv nettopp det!

Jeg vet jeg driver med flisespikkeri her og det hele handler kun om formuleringen, men du gir deg jo ikke du heller. Jeg synes man skal være forsiktig med å legge fram meninger som rene fakta (eks. alle mennesker er redde, sånn er det bare!) særlig når man diskuterer noe som døden hvor det ofte er knyttet mange og sterke følelser og meninger til emnet.

Ved å sitere bare enkelte setninger slik du gjør, så tar du det hele ut av sammenheng. Og jo, det har faktisk veldig mye å si, når de korte setningene du har sitert, er avhengig av resten av teksten for å få frem det egentlige budskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...