Gå til innhold

Gravid?! gravidtester & eggstokker!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei det er i dag 15 dager siden jeg hadde EL.. og jeg har testet meg på 11 dagen og i dag ( 15 ) og har funnet ut nå at det var dumt, begge var negative. testet med billig tester ( strimmel ) og har lest at det er best med en digital test om man skal teste seg før IKM.

Tror du håpet er ute? eller er det fortsatt en sjanse for at mensen ikke kommer? jeg forventer å få mensen om 2 -4 dager! mest sannsynelig om 2 dager.

Jeg har hatt symptomer helt siden eggløsning, som :

- Luft i magen

- Det både stikker og " bobler/skiler" i eggstokkene.. føles som det er små bobler i eggstokkene som skiler meg.

- Har også kjent stikk i underlivet og mye på ryggen

- oppblåste brystvorter

- sover dårlig, og er alltid trøtt!

-uren hud, noe som er veldig uvanlig for meg!

- uvanlig lite utflod helt fra eggløsning til i dag..

-vil hele tiden tisse

- Diarè og en skjelden gang forstoppelse

Ja det var alt! er det noen som har kjent noe sånt og tatt tester som var negativ noen dager før mensen men fortsatt vært gravid?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har testet negativ om jeg har testet for tidlig;)

Ok det er godt å høre! :) krysser fingrene på at tanta ikke kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tester før du forventer mensen så er det store sjanser for at du tester for tidlig.

Den digitale testen krever et hCG nivå på 50 for å slå ut, de vanlige krever 25. Så den digitale er mye mindre sensitiv og egner seg ikke å teste så tidlig med. Vent til IKM og test da, da kan du prøve den digitale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst, så testet jeg flere ganger for EL - og jeg fant den aldri! Selv ikke med de dyreste testene... Jeg var hos gynekolog i forbindelse med en annen undersøkelse, og han kunne fortelle meg akkurat hvilke dager jeg hadde EL (han så vel eggene som var på vei ut eller noe...) Jeg testet disse dagene også, men som sagt, fikk aldri utslag.

Og poenget er; jeg ble gravid et par måneder etterpå likevel. Så ikke stress alt for mye med dette med EL! Ha det gøy med prøvingen, plutselig sitter spiren!

Lykke til :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du tester før du forventer mensen så er det store sjanser for at du tester for tidlig.

Den digitale testen krever et hCG nivå på 50 for å slå ut, de vanlige krever 25. Så den digitale er mye mindre sensitiv og egner seg ikke å teste så tidlig med. Vent til IKM og test da, da kan du prøve den digitale.

Ok det er godt å høre, da venter jeg heller til ikm eller noen dager etter ikm dersom tanta ikke kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst, så testet jeg flere ganger for EL - og jeg fant den aldri! Selv ikke med de dyreste testene... Jeg var hos gynekolog i forbindelse med en annen undersøkelse, og han kunne fortelle meg akkurat hvilke dager jeg hadde EL (han så vel eggene som var på vei ut eller noe...) Jeg testet disse dagene også, men som sagt, fikk aldri utslag.

Og poenget er; jeg ble gravid et par måneder etterpå likevel. Så ikke stress alt for mye med dette med EL! Ha det gøy med prøvingen, plutselig sitter spiren!

Lykke til :-D

Å så bra! Nå gå du meg et lite håp=)! Jeg tror faktisk at jeg hadde eggløsning på dag 12 fordi jeg sjekket meg hver eneste dag etter mensen, og jeg hadde samleie på dag 13, så det er jo en liten sjanse for at den satt, uansett om jeg var tørrere på dag 13 ! :| så håper på det beste! takk for svar :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel bare mye innbildt den siste uka! tanta kom akkurat når den skulle kommet ;/ ! jaja får prøve igjen til neste eggløsning da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...