Gå til innhold

Carena Easy eller Quinny Zapp Xtra?


myself30

Anbefalte innlegg

Carena Easy eller Quinny Zapp Xtra?

Noen av dere med erfaring som kan fortelle positive og negative sider med disse trillene?

Jeg tenker kjøpe en til sydenbruk, og hverdagshandelbruk. Babyen er nå 3,5mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir kanskje å sammenligne epler og bananer, da disse trillene er i helt forskjellig prisklasse. Zapp er mye dyrere og i en egen klasse.

Forsket mye på dette selv og fant ut at Zapp egentlig er den beste trillen, men jeg kjøpte Easy fordi jeg ikke kunne forsvare å bruke så mye penger på en ekstratrille.

Easy er helt grei som sporadisk shoppetrille (som vi bruker den til). Barnet sitter og sover godt i den, og den har bra kurv under. Den er litt i høyeste laget og jeg får litt stive skuldre av å trille den lenge om gangen, så den er ikke egnet til langturer. Den føles også litt stiv å buksere over kanter etc, men helt grei. Og prisen er hyggelig. Flere har sagt at den knirker som et uvær, men det gjør ikke min.

Zapp blir jo bitteliten sammenlagt (minst på markedet tror jeg), og kan snus begge veier. Totalt sett liker jeg Zapp bedre, men prisen gjorde at jeg slo denne fra meg. Prisen på en brukt Zapp er til og med høyere enn hva vi ga for en splitter ny Carena Easy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i vår Quinny zapp xtra ihvertfall. Den tar liten plass, kan snus begge veier, og har full liggestilling. Den er veldig god å trille på kjøpesenter og asfalt, men er det mer ujevn vei, som grus, er den litt skranglete og tung å trille. Men regner med det gjelder de fleste vogner med små plasthjul.

Jeg bestilte vår på www.kidsroom.de, og da betalte jeg ca 2000kr tilsammen for vogn, frakt, moms og fortolling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt vår Carena MYE til to barn, hatt med på fly flere ganger (god som ferievogn), inn og ut av bil hundre ganger. Regner med å bruke den til tredjemann også. Fornøyd med trillekomforten (passer best som kjøpesentervogn eller på asfalt), liggestilling og handlekurv. Selvfølgelig negativt at den er forovervendt, men det er jo de fleste triller.

Det beste er at den kan klappes sammen og lempes i bilen med ett grep, for eksempel mens man holder babyen i den andre armen :).

Den er jo ofte på tilbud, og da får man mye trille for pengene. Har ingen erfaring med Quinny Zapp.

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo som å sammenlikne en Ferrari med en Skoda. :fnise:

Vi har hatt Titanium Breeze til snuppa, og har vært godt fornøyde med den. Kompakt, god å trille, fin liggestilling. Men jeg har bestemt at til neste baby vil jeg allikevel ha Quinny Zapp, for den stiller i en helt annen klasse, noe du kjenner med en gang du tar i den, for den virker mye mer solid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de to ville jeg gått for Zapp. Men hvis du er åpen for alternativer så kan jeg varmt anbefale BabyJogger City Mini, fantastisk trille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av de to ville jeg gått for Zapp. Men hvis du er åpen for alternativer så kan jeg varmt anbefale BabyJogger City Mini, fantastisk trille!

Har babyjogger City mini liggestilling? eller kun sitte? Vi er avhengig av at han kan sove i trilla liggende på dagtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er vanskelig å sammenligne disse to i og med at de ligger i forskjellige prisklasser. Prisen har ikke så mye å si egentlig. Men jeg lurer på om Quinnyen er verdt de ekstra pengene enn Carena - eller om de er likeverdige - for da kjøper man selfølgelig den rimeligste.

Viktig at vår baby for sovet i den når vi er i syden, og at den skjermer en del for sola (selvfølgelig setter vi han i skyggen, men en del skjerming er likevel viktig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har babyjogger City mini liggestilling? eller kun sitte? Vi er avhengig av at han kan sove i trilla liggende på dagtid...

Den har full liggestilling. Akkurat sluttet å bruke den til vår 3,5-åring, og skal bruke den som kjøpesentertrille til babyen som ventes om to uker. Skal se om jeg finner en softbag som kan passe.

Den har forresten en enorm kalesje som beskytter veldig godt mot både sol og regn.

Endret av Umuriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også babyjobber city mini! Jeg kjøpte babyjogger city micro istedet ved en feiltagelse, men er fornøyd! Brukte den 2 uker i Tyrkia til jenta mi på 8 mnd:)

Micro er litt mindre og har ikke full liggestilling.

Snertne vogner som er superenkel å legge sammen og blir kjempe liten.

Bestilte min på ebay fra england

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Quinny Zapp Xtra, må ikke forveksles med Quinny Zapp. Fordelen med QZ, er at den blir mini når du legger den sammen, og kan hos enkelte tas ombord i fly som håndbagasje. Ulempen der er at den har ikke liggestilling, og dermed utgikk den for vår del. Hadde frøkna vært eldre, ville jeg nok valgt den.

Zapp Xtra er i to deler, men har full liggestilling, samt at babyen kan sitte vendt mot deg. Det siste er nevnt i en artikkel i et av de siste nummerene av Foreldre&Barn, og det ble avgjørende for meg.

Jeg er godt fornøyd med Zapp Xtra, frøkna ligger veldig godt i den.

Det jeg til nå har funnet negativt er at vognen må deles i to, og tar dermed ikke så veldig liten plass som ønskelig. I tillegg fant vi ut at den er litt bred og kommer ikke mellom setene på franske tog. Noe som antageligvis er bare meg (jeg tar lange steg), er at jeg ofte dultet borti selve vogndelen når den var i full liggestilling.

Fordelen er at jeg synes det er god plass i den, den er god å trille og det er enkelt å snu liggedelen og adapterene til barnesetet, Maxi-Cosi, følger med.

Men for min del er det at hun kan sitte vendt mot meg viktig, og da er det, etter hva jeg vet, ikke så mange andre alternativ.

Vi har brukt vår i en måned i Frankrike, frøkna vår var 7-8 måneder.

Carena Easy har jeg ingen erfaring med.

Endret av O'hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zapp blir jo bitteliten sammenlagt (minst på markedet tror jeg), og kan snus begge veier. Totalt sett liker jeg Zapp bedre, men prisen gjorde at jeg slo denne fra meg. Prisen på en brukt Zapp er til og med høyere enn hva vi ga for en splitter ny Carena Easy.

Dette er feil. Zapp kan ikke snus, men Zapp Xtra kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Quinny Zapp Xtra, må ikke forveksles med Quinny Zapp. Fordelen med QZ, er at den blir mini når du legger den sammen, og kan hos enkelte tas ombord i fly som håndbagasje. Ulempen der er at den har ikke liggestilling, og dermed utgikk den for vår del. Hadde frøkna vært eldre, ville jeg nok valgt den.

Zapp Xtra er i to deler, men har full liggestilling, samt at babyen kan sitte vendt mot deg. Det siste er nevnt i en artikkel i et av de siste nummerene av Foreldre&Barn, og det ble avgjørende for meg.

Jeg er godt fornøyd med Zapp Xtra, frøkna ligger veldig godt i den.

Det jeg til nå har funnet negativt er at vognen må deles i to, og tar dermed ikke så veldig liten plass som ønskelig. I tillegg fant vi ut at den er litt bred og kommer ikke mellom setene på franske tog. Noe som antageligvis er bare meg (jeg tar lange steg), er at jeg ofte dultet borti selve vogndelen når den var i full liggestilling.

Fordelen er at jeg synes det er god plass i den, den er god å trille og det er enkelt å snu liggedelen og adapterene til barnesetet, Maxi-Cosi, følger med.

Men for min del er det at hun kan sitte vendt mot meg viktig, og da er det, etter hva jeg vet, ikke så mange andre alternativ.

Vi har brukt vår i en måned i Frankrike, frøkna vår var 7-8 måneder.

Carena Easy har jeg ingen erfaring med.

Tusen takk for god hjelp! Denne artikkelen hjalp meg å bestemme meg for Zapp Xtra ja :) Selv om den er dyrere... tror det er enda viktigere med bakovervendt etter som vår baby kun er 4mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Carena, og baby på 7 mnd. Er bare den siste mnd hun har kunnet være i den, før det var hun alt for liten. Drukna jo i den og selegreiene ble helt feil. Har dere 3 mnd gamle bebiser i sånne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...