Gå til innhold

Babylaging og slikt :)


Spesial

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hi girls! :skya:

Aurelia:

Takk takk! Du også! :D Kvalmen kom snikende allerede i uke 5. Da var det bare om morgenen jeg var uggen, men i uke 6 var det heeele tiden! Får håpe du slipper kvalmen :jepp:

Wanita:

Sushi er såå digg!! Men er det så lurt å spise rå fisk når man er gravid? Salma laksen har jeg hørt er ganske trygg. Men vet ikke om jeg tør å ta sjansen uansett..

Quasis:

Takk! Nå er jeg 9 uker da.. Hehe.. Litt lenge siden jeg var innom her :fnise: Du er 10 uker nå!! :nigo:

Smørblomst:

Heeeei! Så hyggelig at du stakk innom boka mi :smilbla:! Har sett et par ganger i terminklubben din for å se hvordan det går med deg! Du er jo fødeklar om 10 uker?

Jeg skulle jo egentlig vente til september med å begynne å prøve, men vi fant ut at vi bare skulle kjøre på i sommer siden det var noen praktiske ting som gikk i orden!

Takk for gode ord :klem1:

Ukens oppdateringer:

I går var jeg på første UL og fikk sett at jeg faktisk er gravid og at hjertet til babyen slår :hjertesmil::strix:

Kjæresten min kunne ikke være med siden jeg dro til Oslo og vi bor på en annen del av landet. (Jeg er egentlig fra oslo-området).

Gynekologen jeg var oss var skikkelig arrogant og frekk i munnen! Trodde jeg skulle begynne å le da hun sa: "Neimen, hør på hva jeg sier til deg da.. Det kan ikke finne noe galt med deg, så det er ikke noe jeg kan hjelpe deg med!" utallige ganger da jeg kom med noen plager jeg har hatt en stund (siden før jeg ble gravid). Hun kunne ikke finne noe tilsynelatende galt. Det virket ikke som at hun forstod hva slags smerter jeg har, eller at hun ikke ville høre da jeg forklarte.

Da vi tok UL spurte jeg ikke om hun tok bilde siden jeg hørte at hun tok utskift. Så glemte jeg det og gikk ut og betalte, og kom på at jeg måtte hente bildet, så jeg banket på og spurte henne om hun tok bilde. "Nei, du betaler der" sa hun og pekte ut.. :omg:

Jeg SÅ at det lå et bilde der, så jeg spurte om det var mitt. Men da fikk jeg beskjed om at det ikke ble noe av. SÅÅ SKUFFA siden jeg hadde gledet meg til å vise til til kjæresten min!! Men må jo tenke at det positive er at babyen lever og alt er bra :)

Ellers har formen blitt en del bedre! Men har fortsatt noen dager hvor jeg er dårlig.. Det er i alle fall godt å kunne komme seg ut innimellom og orke å spise litt mer! Jeg har jo gått ned 2 kg siden før jeg ble gravid. Håper jeg snart går opp litt :)

Nå skal jeg lese litt! Snakkes snart

Og forresten: i går var babyen 24 mm, så det betyr at er 9+1 eller 9+2 i dag :D Jeg lar tickeren stå slik den var på 9+1.

Endret av Spesial
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottiplott

Hoioioi, det hørtes merkelig ut av en gynekolog! :tristbla:

Hvis du har mulighet ville jeg valgt en annen neste gang. Hun må jo forstå at du ønsker å få med bilde fra undersøkelse! :kjefte:

Så flott at formen er bedre da - må være så koselig å være gravid!

Gleder meg sånn til det blir vår tur :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er tunfisk man ikke skal spise?

Men kanskje greit å bare holde seg unna. Spørs om jeg klarer det da i 9 mnd.

Er jo så himmelsk godt.

Kjip ul opplevelse da, håper ordinær blir MYE bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dårlig service! :kjefte:

Heldigvis var alt bra da, som jo er det viktigste :)

Jeg skal på UL om 2 uker. Gleder meg såå mye :rodmer: Alt blir så mer virkelig da.

Så bra formen bedrer seg :klemmer: Håper den er snudd for godt!

:hoppendeglad: 9 uker! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er jeg snart 11 uker :D Og jeg går å venter på den berømte magen! Den er skikkelig oppblåst om kvelden! Legger ved et bilde av meg 10+4 om kvelden!

post-37379-0-93433400-1317547294_thumb.j

Og siden jeg er så godt igang med å legge ut bilder, så legger jeg ut de noen av de positive testene mine og!

8 DPO:

post-37379-0-69500200-1317547473_thumb.j

10 DPO:

post-37379-0-20549300-1317547387_thumb.j

Formen blir stadig bedre og bedre! Kastet opp et par ganger i forrige uke, men energien er ganske bra, og matlysten også! Jeg har gått opp ca 8 gram (rediger: 800 selvfølgelig) på en ukes tid nå!

Jeg er ikke noe spesielt god på å dokumentere svangerskapet, så det å jeg bli flinkere på! Som å skrive ned når jeg spyr og når jeg er i god form. Og vekt, mål og ta bilder.

Er dere flinke på det?

Hatt besøk av svigers i helgen. Det har vært veldig koselig! De gleder seg til å bli farmor og farfar! :rodmer:

Tar dere omega 3? Jeg tok graviomega med 600mg omega 3 hver dag. Men så gikk jeg tom i forrige uke, og kjøpte meg nycoplus omega 3 med 624 mg omega 3 i går. Tar jo multivitamin (gravitamin), så jeg må ha ren omega 3 uten ekstra vitaminer i. Det eneste jeg er usikker på er om jeg burde ta mer omega 3? Tran er jo anbefalt for gravide og der er det 1200 mg med omega 3 i en døgndose (5ml)!

Hva tar dere andre gravide?

Endret av Spesial
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte de første babyklærne i dag! :rodmer: En body, en jumpsuit (vet ikke hva det heter for baby :P) og 3 sokker. I hvitt og brunt- så ganske nøytralt! :) Barnefar tror det blir jente, da.. Jeg har ikke peiling! 7 uker til vi finner ut av det.. :babyjente::babygutt:..

Sikler etter pinnekjøtt om dagen. Håper ikke det tar lang tid før dt kommer ut i butikken! Klarer nesten ikke vente!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig med babyklærshopping! :)

Jeg husker de første babyklærne jeg kjøpte til han som er 12 år nå. Det var en skikkelig guttete matrosderessaktig shortsdrakt (den var søtere enn den høres ut), men jeg klarte ikke å la være å kjøpe den selv om vi ikke hadde kunnet se kjønn på ultralyd. Jeg var nemlig helt sikker på at jeg kom til å få gutt, så jeg tenkte bare "jaja, hvis det blir jente så bare syr jeg på et lite blondeskjørt eller noe så går det vel bra!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig med babyklærshopping! :)

Jeg husker de første babyklærne jeg kjøpte til han som er 12 år nå. Det var en skikkelig guttete matrosderessaktig shortsdrakt (den var søtere enn den høres ut), men jeg klarte ikke å la være å kjøpe den selv om vi ikke hadde kunnet se kjønn på ultralyd. Jeg var nemlig helt sikker på at jeg kom til å få gutt, så jeg tenkte bare "jaja, hvis det blir jente så bare syr jeg på et lite blondeskjørt eller noe så går det vel bra!" :ler:

Haha! Så søtt!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott mage du har :)

Å det er så gøy med babyklær! Kunne sett på/kjøpt babyklær hver dag! :hjerte:

Pinnekjøtt ja.. det er deilig! *nam* Vi har noe i frysen, som vi tenkte å spise snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt så mye på baby i det siste! :) Gleder oss mer og mer! Har drømt gode drømmer om at babyen vår endelig er her og alt er så koselig!

I går fikk jeg lov til å komme til legen for å høre hjertelyden! De hadde mye ledig i går. Det er jo høstferie og fredag, så :) Og etter en stund med leting fant vi hjertelyden til baby! :rodmer:

Den gikk fort! 160 slag i minuttet! Begynte å le da vi hørte det, så vi mistet nesten lyden :fnise: Det var helt fantastisk! Samboer smilte fra øre til øre og :) Vi skal bli mamma og pappa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå så deilig.

Husker også godt første gang vi fikk høre hjertelyden til N. Er så fantastisk :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Spesial! Formen fin?

Lurer på om jeg får høre hjertelyden hos legen 11+3? Håper det!

God helg til deg og frøet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse med graviditeten! :hoppendeglad: Hvor gammel er du om jeg kan spørre? Vi skal selv bli prøvere over nyttår en gang. Gleder meg veldig, håper vi blir like heldige som dere har vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aurelia: Hvordan gikk det? Fikk du hørt hjertelyden? :D

Poppsilopp: Jeg er 22 år! Starter tidlig, ja! ;) Hvor gammel er du? Spennende å bli prøver altså! Det er jo ikke sikkert du trenger å kalle deg det så lenge! Noen er veldig heldige :rodmer: Lykke til!

Er så mye stress på studiene om dagen med innleveringer. Nå har jeg 3 innleveringer igjen før eksamenslesninga begynner. Formen er ganske fin :) Trener i alle fall en gang i uka, noen ganger to. Det er deilig! Men har jo selvfølgelig noen dager hvor formen er dritt. Kvalme og hodepine! Æsj!

Men har i alle fall matlyst! Spiser hele tiden :) spiser sunt da, mye frukt! Gleder meg sånn til magen begynner å vokse skikkelig og til at jeg kan kjenne babyen sparke! Det er forsatt en stund til, da.. :sjenert: Men det er deilig å være over 12 uker! Selvom jeg egentlig ikke har tenkt så mye på å miste.. Etter 10 uker så jeg på dette svangerskapet som rimelig sikkert! :jepp:

Men nå må jeg løpe til skolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var 22 selv når jeg ble gravid sist. Hååååper at jeg blir gravid før jeg blir 27 ;) Er jo enda en stund til det så sjansene er ganske store håper jeg. (hvem vet)

Blitt noe mere mage da?

Husker jeg plutselig fikk mage over nattan :gjeiper: kunne det være i uke 15 kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mage ja! :) Den titter frem! Og jeg er vel mellom 15 og 16 uker nå!

post-37379-0-57378600-1320356134_thumb.j

post-37379-0-79416600-1320356160_thumb.j

Endret av Spesial
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...