Gå til innhold

Babylaging og slikt :)


Spesial

Anbefalte innlegg

Hehe.. ja drømmene lever sitt eget liv.. :fnise:

Jeg har både født og døpt ungen jeg allerede.. i drømme.. :gjeiper:

Jeg tenker også å ta tidlig UL. Spennende å se tilstanden inni der :)

Kan tenke meg din mor ble glad ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går 10 dpo viste CB digital GRAVID 1-2 :) (klarer ikke slutte å teste).. Og i dag tidlig 11 dpo fikk jeg kjempesterk strek på billigtest! Skal legge ut bilde etterpå.. Men synes at testen i går i forhold til i dag var sykt mye sterkere. Kanskje det er to inni der? :lur:

Har vært så rar i magen de siste dagene. Fra løs til skikkelig hard med slim i avføringen og greier! EKKELT! Er usikker på om det var blod der, men skal til legen på mandag. Er så redd! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen ekspert på graviditetssymptomer, men det skjer jo mye rart i kroppen når man er gravid, så det er sikkert ikke noe å være redd for. Lurt å gå til legen og sjekke i stedet for å bare gå og være redd. Krysser fingre for at legen sier at alt er i orden :klemmer:

Og yey for enda en positiv test! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I går var jeg på første kontroll! Var egentlig mest papirarbeid og litt småprat. Alle prøvene så i alle fall bra ut der og da:) Og tok blodprøver for noen uker siden som har kommet tilbake helt fine!

Jeg er i uke 7 nå. Legen mener jeg er i uke 8 pga mensdatoen, men jeg vet når jeg hadde EL og det var ikke 14 dager etter føste dag i siste menstrasjon!! Men skal uansett på ultralyd om 2 uker så får sikkert svar da.

Har hatt mageproblemer den siste tiden. Forrige uke var helt forferdelig! Var kvalm og hadde diaré. Lå i senga hver dag hele tiden i nesten en uke! Heldigvis bedre nå :) men kvalm er jeg forstatt, da.. I dag har vært en grei dag faktisk!

Kjøpte mammabukse i dag. Hehe. Er kanskje litt tidlig, men jeg er så oppblåst og blir mer kvalm av å ha de stramme buksene over magen. Tror egentlig ikke jeg har fått noen "mage" enda. Gleder meg til den kommer :)

Har også kjøpt "ticket to ride" som er et brettspill samboeren min og jeg ELSKER! Det skal spilles i kveld med pizza og kos <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulere med graviditet.

Jeg er på 9dpo i morra, og har sååå lyst til å teste. Og den lysten ble ikke noe mindre når jeg leste dagboka di nå. :P

Håper du ikke blir så veldig dårlig de her ukene fremover da. Var skikkelig dårlig med min første, og det var grusomt og unner ingen det.

Vet mange får litt "mage" i begynnelsen p.g.a. oppblåsthet, altså bare luft. Selve babymagen kan ikke komme før livmora kommer over skambenet. Husker ikke om det ofte skjer i uke 14 i svangerskapet??!! Det er nok veldig forskjellig altså, men mener å ha lest at det er ca da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen småkjekset og wanita :)

Wanita: Har du tenkt til å vente helt til IKM med å teste? Hehe, synes det var så vanskelig å la være, jeg. Spennende! Når fikk du positiv test sist svangerskap da? Mage uke 14 ja.. Du har sikkert rett i det. Mamma nevnte også noe med livmor over skambenet, men hun trodde ikke jeg kom til å få mage før i uke 26!?! Hallo- det er litt sent, da.. :hoho:

Hipphurra for bokstavkjeks og tom og jerry kjeks! Det er så og si det eneste jeg klarer å få i meg om morgenen. :rolleyes:

KVAAAAAAALM! :kvalm: Gleder meg til jeg begynner å få igjen matlysten! Jeg er vanligvis så glad i sunn og variert mat. Nå om dagen bare spiser jeg det jeg klarer å få i meg, og det er ikke så veldig mye eller sunt! Gleder meg også til å kunne trene igjen! Nå om dagen orker jeg ikke.. Håper andre trisemester blir bedre :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist testa jeg vel positivt på forventet mens dag. Var jo ikke prøver så var litt sånn oi, tror det er noe. Ta en test. Oi!

I uke 16 på meg var det ihvertfall ikke noe jeg kunne skjule :P

Men jeg har sett bilde av mamma der ho gikk med søstra mi i uke 35 og magen hennes så ut som min 4-5mnd mage :P biiiiteliten fin mage :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ganske oppblåst og orker ikke noe som strammer rundt magen. Så i morgen skal jeg på shopping! :danse: Skjønner godt at du er lei kvalmen. Du er ikke alene om det!..

:hoppe: for 7 uker!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var første gang jeg faktisk spøy i graviditeten! Herremin det var ikke lite heller :kvalm:. Har blodutredelser i hele ansiktet og sprekte blodkar i det ene øyet pga spyinga!! Så har vært helt utslitt i dag og ikke orket noe. Jeg er student, så jeg har mulighet til å være hjemme uten at det går ut over noen andre enn meg selv.. Men skal si at jeg ikke har fått leste noe særlig siden semesteret begynte :( og jeg går master i tillegg, så det er litt krise...

Håper helgen blir fin! Da skal jeg lese mye! :gjeiper:

Og forresten: Jeg fikk innkalling til ordinær ultralyd i slutten av november! :rodmer:

Endret av Spesial
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkar deg da! :klemmer:

Håper du får en fin helg uten spying. Kos deg og les masse :)

Nå er det bare å glede seg til november :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spy er ikke noe kjekt, det kan jeg skrive under på!

Håper vi får en spyløs helg begge to, og at du får lest mye :kose:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk dere :klem:

Nå har jeg kommer hjem fra forelesning! Er kvalm, men SKAL lese!!! :kjefte: Hehe..

I går kveld spøy jeg igjen :sukk:..

Frem med boka! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Fikk lest 10 sider :sjenert:

Jeg har funnet ut at bacon faktisk er noe jeg klarer å spise med glede :hoppendeglad: Er så lei av de tørre kjeksene atte..

Blir kvalm bare jeg tenker på å ta meg en tur på matbutikken. Har virkelig ingen matglede om dagen (utenom bacon)!

Har dere noen tips til mat det er lett å spise når man egentlig ikke vil, men må?

I morgen er den store lesedagen :opplyser:

Skal legge meg om et par timer. Elsker å sove! Og jeg synes det er helt pyyyyton å stå opp om dagen. Vil helst bare ligge i senga hele dagen. Flere enn meg?

Samboeren min er så produktiv og flink at jeg føler meg så alene med alle plagene mine.. Men det er godt å høre at det er flere enn meg som sliter med tretthet og kvalme- så er jeg normal :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

gratulerer med spira, Spesial! :)

Kjipt med kvalmen, når kom den? Er på det stedet selv nå, der jeg tenker at NÅ kommer det kanskje.. litt teit å uroe seg unødig, enn så lenge.. hehe.

Skal forresten ha takeawaypizza med bacon nå ;) YummY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Spesial

Vi var jo i samme gruppe "Vi som vil bli gravide vinteren 2011" og jeg ble så glad for at det har klaffet for dere :)

Jeg var mye kvalm og kastet opp lenge. Det eneste som funket for meg var å kaste opp egentlig. Etter det så fungerte jeg mye bedre. Spis det du klarer å få i deg. Er bedre med bacon enn ingen ting. Jeg spiste makaroni...

Kroppen din gjennomgår utrolig mye nå og avføringen vil forandre seg hele veien (litt irriterende i grunn)..

Du kommer til å stille deg selv spørsmål om hva som er normalt og ikke utallige ganger fremover. Det skjer så mye rart og man blir fort usikker. Heldigvis er vi alle forskjellige og det meste er normalt :)

Lykke til videre og nyt graviditeten. Slapp av og sov når du trenger det og lytt til kroppen din. Jeg sover enda 12-14 timer som dagen, så vi er noen som trenger mye søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...