Gå til innhold

facebook?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er facebook bare blitt den kanalen alle kan sitte å skryte av hva de har gjort om dagen?

Har ikke vært der så lenge men etter kort tid så blir jeg snart kvalm av bare "idag har jeg vært" og "idag skal jeg" i "ferien skal jeg" og det er som om folk må finne på noe spennende hele tiden som overgår de andre i gruppa. Er ikke måte på hvor fint og flott alt er.

Er det sånn i alle grupper?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Facebook er vel litt som en offentlig dagbok.

Skrevet

Er facebook bare blitt den kanalen alle kan sitte å skryte av hva de har gjort om dagen?

Har ikke vært der så lenge men etter kort tid så blir jeg snart kvalm av bare "idag har jeg vært" og "idag skal jeg" i "ferien skal jeg" og det er som om folk må finne på noe spennende hele tiden som overgår de andre i gruppa. Er ikke måte på hvor fint og flott alt er.

Er det sånn i alle grupper?

Hva mener du man skal skrive om man ikke skal skrive hva man har gjort eller hva man skal?

Skrevet (endret)

tja... facebook har vel alltid vært en slags skrytegreie?

Jeg ser at mange bruker det for å fremstå som svært lykkelige. Og da ikke bare "se så flink jeg er" men også "se såå pen jeg er" Andre bruker det som en mat dagbok, hvor de skal dokumentere alt de spiser, gjerne med bilde.

Det er også fint for de som vil følge med på hva andre driver med, som min tante, som stadig kommenterer "ja nå er de på ferie igjen ja.. og nå har hun fått seg ny bil, den og den fikk igjen på skatten" etc :fnise:

Er det bare jeg som syntes det begynner å bli en fjortis greie og skrive tuuusen slike nusselige hjerter i alle mulige sammenhenger?

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Endret av **Nora**
  • Liker 5
Skrevet

Er det automatisk å skryte om man forteller om morsomme ting man har gjort eller skal gjøre?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Facebook er en enkel måte å holde venner og bekjente oppdatert på. Hva skal man ellers skrive om man ikke forteller hva man gjør/tenker/vil?

Endret av chikako
Skrevet

Er det bare jeg som syntes det begynner å bli en fjortis greie og skrive tuuusen slike nusselige hjerter i alle mulige sammenhenger?

Nei! Har selv en FB venn som "hjerter alt" nå om dagen. Det kunne til nød gått an hvis det hadde vært en fjortis, men i følge min hoderegning så nærmer dama seg 50...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er skryt å skrive "deilig å være på stranda i dag" eller "har inntatt en bedre middag på favorittrestauranten min, nam!". Sånne ting er hyggelige ting man vil dele med venner og familie, og personlig synes jeg det er mye mer interessant å lese sånne statuser enn type "trøtt.no, god natt" eller "kjøttboller i dag også".

Og jeg er veldig glad for at folk bruker facebook til å skrive positive ting som skjer i livene deres. Krangling og negative ting hører ikke hjemme der.

Men sånn generelt, ts, hva kunne du tenkt deg å lese på facebook?

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker ofte Facebook til å oppdatere om ting jeg har satt pris på. Har jeg for eksempel vært ute med noen venner, skriver jeg det på Facebook først og fremst så de skal se at jeg verdsetter det.

Skrevet

Da er vel uoffisiell prat sammen med andre mennesker ansikt til ansikt også bare en "skrytegreie"? Man forteller jo til kjente hva man skal gjøre i ferien, hva man gjorde i helgen og hva man nettopp har kjøpt osv. heletiden!! Det kalles samtaleemner og det er veldig normalt.

• Liker 3
Gjest Bloodless
Skrevet

Synes det er verre med kjærestepar som skriver på veggen til hverandre hver dag, selv om de sitter i samme rom. Elsker deg såååååå mye gossemossevennen miiiiin <3 <3 <3 <3 <3 <3. Looord. (Nå skal det sies at jeg er en bitter sjel uten noen å skrive det til.) Men for all del, folk må da få skrive hva de vil. Vi har alltid mulighet for å fjerne de fra oppdateringene om det blir for ille.

Skrevet

Alt jeg skriver virker helt uinteressant. Folk kommenterer heller på "Skal spise karbonader med stekte poteter til middag i dag" og "Ser på OTH" enn "Jeg har bursdag" (jeg har ikke bursdag, bare et eksempel). Føler meg ganske så upopulær (:

Blir også litt irritert på mindreårige som skriver at de skal drikke, hvor det skjer, og hvem som "kjører". Rart foreldre ikke reagerer.

• Liker 1
Skrevet

Alt jeg skriver virker helt uinteressant. Folk kommenterer heller på "Skal spise karbonader med stekte poteter til middag i dag" og "Ser på OTH" enn "Jeg har bursdag" (jeg har ikke bursdag, bare et eksempel). Føler meg ganske så upopulær (:

Blir også litt irritert på mindreårige som skriver at de skal drikke, hvor det skjer, og hvem som "kjører". Rart foreldre ikke reagerer.

Kjøttkaker er sykt digg da <3<3<3<3

• Liker 1
Skrevet

Kjøttkaker er sykt digg da <3<3<3<3

Jaaaaaaaaaaada :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Folk er forskjellige. Jeg synes det er koselig å lese om turer som andre har vært på og se bilder fra turene. Oppfatter det ikke som skryt overhode.

Verre med de som bare kopierer andre og bombarder fb med musikk hele tiden. Men det går jo an å utestenge innlegg, heldigvis.

Ellers blir vel fb omtrent slik som på den vitsetegningen som florerer; dama skriver om den flotte morningen hun har med den bedårende familien sin mens alle ungene egentlig slåss i bakgrunnen. :fnise:

• Liker 1
Gjest henriett3
Skrevet

Jeg bruker twitter til statusoppdateringer. På facebook chatter jeg med venner, legger ut bilder og kommenterer bilder og alt det der. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, facebook er en eneste stor skrytegreie. Og det kjeder meg såpass at jeg har vurdert å deaktivere kontoen min der. Skulle man mot formodning komme til å skrive om noe annet enn vellykkede ting, kan en risikere å få pepper, bli ignorert eller at noen sletter/skjuler deg fra vennelista. Jeg spiller jo litt det spillet selv, later som om alt er greit selv om det langt fra er slik. Og det føles helt galt, kjenner jeg. Derfor er jeg vanligvis lite aktiv der inne.

Denne skrytingen folk holder på med der, sier forferdelig lite om hvem de er. De fleste vet jo likevel at livet har flere sider, enn det skrytet de kommer med. Det blir så meningsløst! Hvorfor ikke vise litt flere sider av seg selv, enn bare denne overveldende poitiviteten hele tiden?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det samme, at det er de mest trivielle innleggene som får masse "likes" og kommentarer. Skriver jeg noe "dypt" så går det ubemerket hen, men skriver jeg at solen skinner eller at fotballaget vant så strømmer det på med tilbakemeldinger. Det blir nesten så jeg føler for å skrive noe trivielt innimellom, bare så jeg ikke skal virke alt for upopulær. :fnise:

Men jeg kan virkelig ikke begripe meg på de som på bensinstasjonen finner frem mobilen sin og registrerer at de "is at Esso". Jeg får sååå lyst til å komme med syrlige kommentarer når jeg ser slikt. Men hittil har jeg klart å la være... :sjenert:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der ser ut som :flekke: samme hvor mye noen skal ha det til å være hjerter. Derfor kommer det alltid til å se teit ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der ser ut som :flekke: samme hvor mye noen skal ha det til å være hjerter. Derfor kommer det alltid til å se teit ut.

Men på facebook blir det jo hjerter da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...