Flanør Skrevet 11. august 2011 #61 Skrevet 11. august 2011 Så mye styr, Straamann. Det er jo bare en date! Ingen big deal. Men greit nok, det tittelen antyder har jo en viss allmenn interesse så... 1
Bankai L Skrevet 11. august 2011 #62 Skrevet 11. august 2011 Ok, så tatt i betraktning at jeg har råd til det vi begge har lyst på på dette spisestedet, så er det bare å kjøre på? ta initativet først og si hva jeg vil ha, så er det opp til henne å velge? Asso, dette e koffor eg ikkje liker å spandere middager og sånt på første dates. Dette med regning og sånt blir wierd når man ska drive å tolke og tenke. Dersom du ikkje gjør en big deal ut av det når dere betaler så blir det heller ikkje det, enkelt og greit. Dersom du har bestemt deg for å betale så sier du det på en bestemt måte og saken er ferdig. Hvis hun velger noe dyrt så har du dretet på leggen xD Menn ska ikkje drive å tolke og tenke over alt , det er damenes oppgave
Flanør Skrevet 11. august 2011 #63 Skrevet 11. august 2011 Asso, dette e koffor eg ikkje liker å spandere middager og sånt på første dates. Dette med regning og sånt blir wierd når man ska drive å tolke og tenke. Dersom du ikkje gjør en big deal ut av det når dere betaler så blir det heller ikkje det, enkelt og greit. Dersom du har bestemt deg for å betale så sier du det på en bestemt måte og saken er ferdig. Hvis hun velger noe dyrt så har du dretet på leggen xD Menn ska ikkje drive å tolke og tenke over alt , det er damenes oppgave Hele utgangspunktet for dette opplegget er feil. Middag på første date er amatørfeil. For det første fordi det er totalt bingo om det blir noen bra date i det hele tatt, slik at fallhøyden er desto større om det ikke klaffer, og for det andre fordi han viser for mye for fort. Det lukter despo av slikt. TS må huske at han også skal ha noe ut av dette, finne ut om han liker henne. De må stille på like fot, det er ikke slik at han skal overbevise henne om sine fortreffelige egenskaper, mens hun bare kan sitte og vente og vurdere. 2
Rayanne Skrevet 11. august 2011 #64 Skrevet 11. august 2011 Hele utgangspunktet for dette opplegget er feil. Middag på første date er amatørfeil. Dette er da andre daten? Noen damer liker å bli påspandert, mens andre ikke liker det. Det mest diplomatiske fra mannens side er å være mest aktiv i forhold til regninga, og betale den alene dersom hun ikke reagerer på det, eller la henne ta sin del, dersom hun ber om det. Selv synes jeg det er greit at den som inviterer betaler, siden det som regel er den som velger sted og dermed også prisklasse. Men det forutsetter jo at begge er aktive på å invitere. 2
Flanør Skrevet 11. august 2011 #65 Skrevet 11. august 2011 Dette er da andre daten? Noen damer liker å bli påspandert, mens andre ikke liker det. Det mest diplomatiske fra mannens side er å være mest aktiv i forhold til regninga, og betale den alene dersom hun ikke reagerer på det, eller la henne ta sin del, dersom hun ber om det. Selv synes jeg det er greit at den som inviterer betaler, siden det som regel er den som velger sted og dermed også prisklasse. Men det forutsetter jo at begge er aktive på å invitere. Den forutsetningen blir sjeldent oppfylt. Som regel er det mannen som inviterer. Det betyr da at det som regel er mannen som betaler også. Og det kan man mene hva man vil om. Ok, jeg leste ikke så nøye om det var første eller andre. Blingsa visst der. 1
straamann Skrevet 11. august 2011 Forfatter #66 Skrevet 11. august 2011 vel, for å komme med oppsummering på hvordan daten gikk: Middagen var koselig, selv om maten var noe dritt. Jeg spanderte hele kvelden, siden hun er blakk frem til uka. Men hun inviterte i samme slenge på en tredje date hjemme hos seg... Og, ja, vi havnet til køys. Alt jeg planla, gikk til helvete, men likevel endte kvelden bra, til tross for at jeg ikke prøvde å spille kostbar slik enkelte her ser ut til å hevde er et must. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #67 Skrevet 12. august 2011 vel, for å komme med oppsummering på hvordan daten gikk: Middagen var koselig, selv om maten var noe dritt. Jeg spanderte hele kvelden, siden hun er blakk frem til uka. Men hun inviterte i samme slenge på en tredje date hjemme hos seg... Og, ja, vi havnet til køys. Alt jeg planla, gikk til helvete, men likevel endte kvelden bra, til tross for at jeg ikke prøvde å spille kostbar slik enkelte her ser ut til å hevde er et must. Så godt du er glad og positiv, og fokuserer på den dårlige maten, snarere enn at du fikk pult! 2
Suzy Skrevet 12. august 2011 #68 Skrevet 12. august 2011 Så godt du er glad og positiv, og fokuserer på den dårlige maten, snarere enn at du fikk pult!
straamann Skrevet 12. august 2011 Forfatter #69 Skrevet 12. august 2011 jeg dater ikke for å få pult, men takk.
Bankai L Skrevet 12. august 2011 #70 Skrevet 12. august 2011 (endret) vel, for å komme med oppsummering på hvordan daten gikk: Middagen var koselig, selv om maten var noe dritt. Jeg spanderte hele kvelden, siden hun er blakk frem til uka. Men hun inviterte i samme slenge på en tredje date hjemme hos seg... Og, ja, vi havnet til køys. Alt jeg planla, gikk til helvete, men likevel endte kvelden bra, til tross for at jeg ikke prøvde å spille kostbar slik enkelte her ser ut til å hevde er et must. Hehe :D, kudos! Endret 12. august 2011 av Bankai L 1
Gjest Cuntzilla Skrevet 13. august 2011 #71 Skrevet 13. august 2011 jeg dater ikke for å få pult, men takk. Bare for den gode maten?
Steinar40 Skrevet 13. august 2011 #72 Skrevet 13. august 2011 (endret) Bare for den gode maten? Veien til mannens hjerte går via maven Sånn har det alltid vært, og evolusjonen har ikke endret på dette. Ikke den såkalte likestillingen heller. Endret 13. august 2011 av Steinar40
straamann Skrevet 13. august 2011 Forfatter #73 Skrevet 13. august 2011 Bare for den gode maten? Nei, for å finne en dame jeg trives så godt med at det ikke er presserende å kjøre kuken i henne fortest mulig.
SmallTalk Skrevet 13. august 2011 #74 Skrevet 13. august 2011 Kanskje du nå har lært at det ikke lønner seg å overanalysere en date, men at det er noe som går seg til iløpet av kvelden? 1
Gjest Cuntzilla Skrevet 13. august 2011 #75 Skrevet 13. august 2011 Nei, for å finne en dame jeg trives så godt med at det ikke er presserende å kjøre kuken i henne fortest mulig. Hehe, det var en spøk;) Referte til at du sa alt gikk til helvete når det virker som alt gikk strålende. Maten, stedet, været etc er ikke det viktigste på en date, det er jo om man har god kjemi og trives i hverandres selskap.
straamann Skrevet 13. august 2011 Forfatter #76 Skrevet 13. august 2011 Kanskje du nå har lært at det ikke lønner seg å overanalysere en date, men at det er noe som går seg til iløpet av kvelden? Maten, stedet, været etc er ikke det viktigste på en date, det er jo om man har god kjemi og trives i hverandres selskap. Ja, det meste ordner seg dersom man passer for hverandre. Det skal noe til å ødelegge en god kjemi, og det er vanskelig å skjule manglende kjemi med alskens knep & triks. Det var en fantastisk jente jeg møtte på daten, har aldri opplevd maken til god person.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå