Gå til innhold

Ukastrert hannkatt som får besøk av kastrert hunnkatt?


DBM

Anbefalte innlegg

Kan hende at hannkatten min snart får damebesøk. Han er 20 uker gammel, og jeg vet ikke hvor langt han har kommet i kjønnsmodningen.

Men kan det hende at han vil begynne å markere hvis hunnkatten kommer på besøk? Og fortsette med det etter at hunnkatten har reist?

Han har ikke markert i det hele tatt så langt, men jeg frykter at en hunnkatt kan trigge noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hankatten din er nok ikke blitt kjønnsmoden enda, dette er litt induviduelt men etter 8 måneder ca.

Tviler også på om besøk av en hunnkatt trigger noe mer enn bare være ute blant hunnkatter.... usikker på dette da men hannkatter jeg har hørt om som markerer har ikke hunkatter hjemme.

Jeg har en hann katt som har flere ganger hatt hunnkatter på besøk pga av parring han har ikke markert noe hverken under besøkene eller etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ops på at ukastrerte hannkatter kan drive med seksuell trakassering på kastrerte frøkener, så pass på at han ikke plager henne på noe vis. (klatre på henne, nakkebiting osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, han har sikkert ikke blitt kjønnsmoden innen han får besøk da. Holder et øye med dem, så klart.

Hunnkatten som kanskje kommer på besøk er nok uansett ikke den enkleste å bryne seg på, og er i tillegg 2-3 ganger større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel tenkt å kastrere katten din?

Jeg tenkte bare at han skulle få et kull etter seg, siden jeg har hørt at alle hannkatter har godt av å få seg noe.

Endret av DBM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte bare at han skulle få et kull etter seg, siden jeg har hørt at alle hannkatter har godt av å få seg noe.

Ok, synd at gjesten er kastrert da :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er redd for makering, kasterer han før han blir kjønnsmoden.

At alle hannkatter har godt for "å få seg noe"? Hvor har du hørt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, som dere ser så endret jeg. Og da endret jeg til noe som kunne virke provoserende, og som hadde provosert meg :tongue:

Han er en rasekatt og jeg holder han ukastrert inntil videre, siden jeg avventer litt og skal se an om han burde bli avlet på.

Men hvis han markerer veldig eller er helt tullete, så kastrerer jeg tidlig. Kastrert blir han uansett, men muligens etter avl.

Endret av DBM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...