Gå til innhold

Burde det være forbudt å svare som anonym på kjæledyrforumet.


Alvina

Anbefalte innlegg

Jeg er litt immakulert nå, eller noe sånt, men jeg har irritert meg lenge på at anonyme brukere slenger med kjeften her inne, spesielt her inne.

Dyr er noe av de mest sårbare vi har, siden vi har gjort de avhengige av oss. Vil helst ikke henvise til en enkelt tråd, men Redbull fikk par spark. Jeg har også kritisert det, men jeg vet jo ikke om Redbull og mannen er positive mennesker som har tid og energi, eller om de er av Kg-ulla, de som bare ligger foran tven og knasker potetløv mens de drikker litt cola.

Jeg kan også være frekk, men har ikke vært det som ab. Når jeg slår på funksjonen ab, er det mest for å ikke bli gjenkjent for jeg er en dame som har meninger, også utenfor kg...

Kan kg stenge for ab-funksjonen på kjæledyrforumet? Kan det gjøres på den måten at man kan opprette en tråd som ab, men aldri svare som ab? Drømmesituasjoner...

Vet at de fleste vil si at er man på nett, da er man på nett og dette er et forum med mange forskjellige mennesker.

Ville Redbull fått flere saklige opplysninger hvis ikke ab-er kunne slengt dritt? Bare et eksempel.

Vil nevne at jeg håper Redbull ber om flere råd her, selv om noen har sagt at hun aldri må gjøre det HVIS hun er såå dum. Tror kommentaren ble slettet men jeg husker den, aldri kom hit og spør om råd mer.

Jeg mener, dyr og dyrehold er så sårbart, barn vi får blir vi opplyst om og vi må innom helsestasjonen osv. Og barn vokser opp og kan anklage oss hvis vi har driti på draget. Dyr har ikke stemmerett.

Leste en tråd nå om en hund med diare, det ble ropt opp at det var dyremishandling.

Og ja, jeg er en som kan legge en hund i bakken, men jeg trenger ikke gjøre det med makt. Det holder med å si dekk, rulle, bli. Men da må jo hunden kunne det utenat, og mange gir bæng. Bare de har en hage, kan de være litt tykk osv. Jeg synes også det er unødvendig å vrenge en hund ned på plenen, en sånn hund vil jeg ikke ha.

Tøff rase har jeg også hatt, men jeg omplasserte den når den var tre måneder, mest pga at den var en altfor aktiv valp som jeg ikke hadde forutsett. Den har det bra nå og jeg visste at jeg måtte gi den en sjanse og ikke tviholde på prinsipper (jeg har bare prinsipper overfor folk uten sosial intelligens).

Men er ikke dyr de mest sårbare i vårt samfunn? Når jeg har sett på finn.no, begynner jeg nesten å gråte. Det er tragisk. Bruk og kast.

Endret av Alvina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan bare si at om man ikke kan bruke anonym vil jeg ikke være der - jeg jobber med dyr og er utdannet innenfor dyr, men vil ikke bli gjenkjent. Mange spør om ting de kanskje eller føler blir for dumt, som de ellers ikke hadde spurt om. Synes det er viktig å kunne beholde AB funksjonen jeg... Så får man heller rapportere i de tilfellene det "tar av"...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare si at om man ikke kan bruke anonym vil jeg ikke være der - jeg jobber med dyr og er utdannet innenfor dyr, men vil ikke bli gjenkjent. Mange spør om ting de kanskje eller føler blir for dumt, som de ellers ikke hadde spurt om. Synes det er viktig å kunne beholde AB funksjonen jeg... Så får man heller rapportere i de tilfellene det "tar av"...

Selvfølgelig, og heldigvis har jeg ikke sett at det tar av, men kritikker som dyremishandling, uvitende fjols osv. er det jo mange av her også.

Det er ingen på Hus og hage og hjem forumet, etter at Milla valgte å ikke være her mer.

Men ikke på kjæledyrforumet, det var ordentlig her før Milla.

Vet jeg høres forvirret ut, beklager, men har et dyr som ikke er helt i form og jeg vet at jeg står fremfor hvor mye medisinering osv. Jeg vil jo si alle medisiner, men de har bivirkninger og hunder viser ikke smerte hvis de bare har litt vondt hele tiden. Frisk og glad, men smerter merker jeg når jeg masserer forsiktig.

Nå ble det mye meg meg meg. :)

Endret av Alvina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, og heldigvis har jeg ikke sett at det tar av, men kritikker som dyremishandling, uvitende fjols osv. er det jo mange av her også.

Det er ingen på Hus og hage og hjem forumet, etter at Milla valgte å ikke være her mer.

Men ikke på kjæledyrforumet, det var ordentlig her før Milla.

Vet jeg høres forvirret ut, beklager, men har et dyr som ikke er helt i form og jeg vet at jeg står fremfor hvor mye medisinering osv. Jeg vil jo si alle medisiner, men de har bivirkninger og hunder viser ikke smerte hvis de bare har litt vondt hele tiden. Frisk og glad, men smerter merker jeg når jeg masserer forsiktig.

Nå ble det mye meg meg meg. :)

Det mulig jeg bare er sliten etter lang og sen vakt på gulv, men kunne du ha formulert hele dette innlegget litt annerledes? Jeg forstår virkelig ingen ting av hva du prøver å si her? Ikke for å være frekk!!

God bedring til dyret ditt forresten, det er så fryktelig sårt og vond når de vi er glad i har smerter uten å ha mulighet til å la oss få vite det :hjerte::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare si at om man ikke kan bruke anonym vil jeg ikke være der - jeg jobber med dyr og er utdannet innenfor dyr, men vil ikke bli gjenkjent. Mange spør om ting de kanskje eller føler blir for dumt, som de ellers ikke hadde spurt om. Synes det er viktig å kunne beholde AB funksjonen jeg... Så får man heller rapportere i de tilfellene det "tar av"...

sånn er det med meg også(ikke utdannet da, men tatt veldig mange adferdskurs og jobber med dyr osv), å her på kg er det jo slik at med en gang man sier man enten har erfaring eller er utdannet, så er det bortimot ingen som tror på en i det hele tatt. holder man kjeft om kunnskap og erfaring og fokuserer på fakta med link til kilde kommer man mye lenger.

men man burde gjøre så godt man kan for å vise medebatanter respekt, for mange er jo dette den(eller en av de) såreste siden man har i livet. å høre på dette delforumet at man kansje gjør noe feil kan være knusende. man kan sitte der, forvirret, med dårlig samvittighet og da kommer det fleste i forsvarsposisjon.

hos de aller fleste kommer man lenger mot å få folk til å innse fakta når man er ydmyk og respektfull. de fleste trenger tid til å "marinere" ny kunnskap mentalt før man tror på den, i tillegg til tid til å finne nettsider som bekrefter eller avkrefter det man nettopp har lært. jeg har alltid noe å lære av andre, både de som har mer og de som har mindre erfaring og kunnskap enn meg!!

i tillegg finnes det i nesten alle tilfeller dyr som havner litt eller mye "utenfor boka". jeg har både vært ute for en hund som ikke lærte å oppføre seg selv etter 14klikker(og svært positiv-fokuserte)-kurs. de fleste klikkerkursene være det flere trenere på, men ingen kom noen vei med han - overhode... de straffbaserte hundetrenerne(og noen klikker-vætrinærer!!!) sa hunden ikke hadde tatt mentalt skade og å bli grisebanka engang(alle med hundeerfaring har sagt at det må være hunden fra helvete, både possitiv og strafflærende). etter 2,5år med 100%konsekvent klikkertrening gav jeg opp når hunden våknet meg for å prøve å knurre meg ut av egen seng. jeg tok "cesar-grepet" og etter det har det kun vært et eneste problem med hunden, alle andre problemer ble "poff-borte".

på den andre siden av skalen har en av hundene jeg har trent vært så redd at den tisset på seg hvis man så i dens retning.

...poenget var at selv om jeg i utgangspunktet er for positiv trening, så har jeg skjønt at det er en fin innstilling, men det skal ikke gå negativt utover dyret.

alle dyr er forskjellige og fortjener å bli behandla som individer!

spora kansje litt av nå..

poenget, jeg hadde nok skjeldent svart hvis jeg ikke kunne vært ab.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du "snakker min sak"! :)

Men du skal vite at jeg tar meg absolutt ikke nær av ting folk sier her inne, og folk som poster dritt som anonymbruker respekterer jeg ikke i det hele! :)

jeg har mange venner, god familie, flott jobb osv, og har absolutt selvtilitttul å "tåle" det de kommer med :)

Noen koser seg med å slenge dritt til andre, sånn at det alltid vært, på KG er de bare mer pinglete enn andre å tørr ikke si meninga si "som seg selv", dem om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du "snakker min sak"! :)

Men du skal vite at jeg tar meg absolutt ikke nær av ting folk sier her inne, og folk som poster dritt som anonymbruker respekterer jeg ikke i det hele! :)

jeg har mange venner, god familie, flott jobb osv, og har absolutt selvtilitttul å "tåle" det de kommer med :)

Noen koser seg med å slenge dritt til andre, sånn at det alltid vært, på KG er de bare mer pinglete enn andre å tørr ikke si meninga si "som seg selv", dem om det :)

Ja jeg brukte dine tråder siden det kom frekke kommentarer fra anonyme brukere, og folk slengte ut at du ikke måtte komme hit og be om tips og råd senere (noe jeg håper du gjør, for de fleste som har dyr vil oppleve at de trenger råd fra andre). Jeg så at du tålte det, men det er andre brukere som kanskje ville tatt seg nær av det. Håper det går bra med valpen dere skal få. Dere er to voksne og jeg ville vært mer skeptisk hvis det var en som hadde ansvaret alene for en baby. Jeg skrev at jeg er litt skeptisk, men siden det er en rolig baby tror jeg det vil gå bra, hvis begge foreldrene samarbeider godt om både hund og barn. :)

Og en annen ting er at blir det for mye, kan valpen omplasseres uten at det har skjedd noen skade. Jeg vet om en som omplasserte valpen etter par måneder, det ble rett og slett for mye og det var en rase som krevde mer enn de fleste andre raser.

Men det er greit å svare som ab, forstår at det noen ganger er nødvendig for å ikke bli gjenkjent. Ble bare så irritert over all drittslenginen som dessvere ikke er ukjent på kg.

Alle gjør feil, også hundeeiere, ingen er perfekte og ofte trenger vi råd fra andre uten at det bør ropes ut om dyremishandling eller "bare vent og se, dette går aldri bra. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange med brukernavn som er frekke og.

Hva med å heller fjerne de innleggene som går over streken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre forum skal man fjerne anonym-funksjonen på da? Må hvertfall være alt som har med barn og babyer å gjøre, for det er jo veldig sårbare temaer. Så dermed er det ikke lov å være AB på Prøver, gradivitet og spedbarn, og barn og familie. Samliv og seksualitet er også veldig sårbare temaer. Da stenger vi to forum til for AB; vi er nå oppe i seks forum inkludert kjæledyr. Trening og kosthold er også sårbare temaer som for mange er veldig personlige, der kan man både høre at man er feit og lat eller at man underspiser.. 7 stengte forum. Bryllup? Er veldig persnlig, gud forby at man skal kunne gi anonyme innlegg der. 9 avstengte forum... Og slik går nå lista videre. Kaaaaaanskje 3-4 forum hvor AB får lov til å poste til slutt. Det funker ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...