Vofsitofsi Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #421 Del Skrevet 9. januar 2014 Treningsuka går bra! Tirsdag ble det 3 km jogg som oppvarming og deretter styrke, og i går jogget jeg 6,5 km. Kjenner det litt i leggene i dag, så greit at det er joggepause til lørdag nå. I kveld var jeg på gruppetime, kjekt som variasjon til joggeøktene. Så har jeg planer om interval på lørdag. Må bare finne ut hva slags (hvor lange) intervaller jeg skal løpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 11. januar 2014 Forfatter #422 Del Skrevet 11. januar 2014 Intervalltrening overstått, og jeg synes det gikk bra. 4x4 type intervall, og jeg ble god og sliten. Har planer om å følge følgende opplegg på treningene mine de neste ukene: Mandag - jogging, langkjøring Tirsdag - jogg som oppvarming, deretter styrke på hele kroppen Onsdag - jogging, langkjøring Torsdag - gruppetime Fredag - fri Lørdag - jogging, intervall Søndag - fri Mulig det kan bli litt byttinger på helgeøktene, hvis det skjer noe festligheter på fredagen, for eksempel, men ellers tror jeg dette blir et greit opplegg å følge. Skal også prøve å øke gradvis på langkjøringene, så jeg etter hvert kommer meg opp på mila! Kostholdsmessig har jeg bestemt meg for ikke å nekte meg noe, men å logge mat på Fitnesspal i ukedagene og generelt ligge lavt på kaloriene da, og heller unne meg mer i helgene (men innenfor rimelighetens grenser). Siden det da blir en ganske god treningsmengde hver uke, satser jeg på at det jevner seg greit ut med kaloriene, sånn at jeg forhåpentligvis går litt ned i vekt etter hvert. Har imidlertid ikke hovedfokus på det nå, fokuset er på treningen og å trene meg opp til Sentrumsløpet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 11. januar 2014 #423 Del Skrevet 11. januar 2014 Så flink du er som legger en plan for de neste ukene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 14. januar 2014 Forfatter #424 Del Skrevet 14. januar 2014 Treningsuka er vel gjennomført så langt - ble 7 km i går og 3 km + litt styrke i dag. I morgen venter ny langkjøring, men jeg begynner å bli litt usikker på om jeg skal begynne å prøve å løpe fortere innenfor den timen jeg trener, eller om jeg fortsatt skal tenke distanse fremfor fart og dermed øke treningstiden. Har ikke helt bestemt meg ennå, tipper jeg bestemmer meg først når jeg står på mølla i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 14. januar 2014 #425 Del Skrevet 14. januar 2014 Interessant lesning siden jeg også trener meg opp til sentrumsløpet Hvordan synes du det er å løpe på mølle vs å løpe utendørs? Jeg synes nemlig at mølle er ganske kjedelig, og har problemer med å holde ut mer enn en halvtime… men jeg har kanskje aldri gitt det en ordentlig sjanse. Når jeg løper ute går tiden derimot mye fortere, og jeg synes det er lettere å løpe lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 14. januar 2014 #426 Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Jeg tror distanse først, så fart Så flink du er! :D Endret 14. januar 2014 av Daenerys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. januar 2014 #427 Del Skrevet 15. januar 2014 Jeg ville også sagt distanse først. Farten kommer etterhvert uansett, det er distansen som kan være tøff å få til, særlig når du kommer opp i en del km. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #428 Del Skrevet 15. januar 2014 Så hyggelig med tilbakemeldinger! Jeg tar det til meg, og tror jeg skal prøve å komme meg opp på mila før jeg begynner å jobbe med tid og fart. Så får jeg heller stå opp et kvarter før, så jeg får tiden jeg trenger. Det er imidlertid et lite problem: Jeg finner ikke ut hvordan jeg stiller inn mølla til IKKE å gå i Cooldown-modus etter fullførte 60 min ... Blir det samme om jeg velger QuickStart eller Manual - hvis jeg prøver å stille inn f.eks. 70 min i Manual, hopper den bare tilbake til 60 min. Kan det være at det er maksimal tid man kan stille inn? Nå er det jo sikkert hundre forskjellige modeller rundt på de forskjellige sentrene, men om noen har noen ide på hvordan jeg kan stille det inn, blir jeg superglad! Alternativet blir jo å stoppe opp og stille inn nytt program igjen, men når jeg først er inne i løpemodus, er det kjipt å måtte stoppe opp også, ser for meg det blir tyngre å komme i gang igjen da I dag fikk jeg i alle fall til 7,5 km innenfor den timen, og det er jeg fornøyd med. Har også økt farten noe fra da jeg begynte - i dag begynte jeg på 7,6 km/t og økte litt for hver andre km. Avsluttet med de siste 500 meter på borti 9 km/t - liker å avslutte med en spurt, så lenge jeg har energi til det Interessant lesning siden jeg også trener meg opp til sentrumsløpet Hvordan synes du det er å løpe på mølle vs å løpe utendørs? Jeg synes nemlig at mølle er ganske kjedelig, og har problemer med å holde ut mer enn en halvtime… men jeg har kanskje aldri gitt det en ordentlig sjanse. Når jeg løper ute går tiden derimot mye fortere, og jeg synes det er lettere å løpe lengre. Så moro at du også skal løpe! Du får bli med i Sentrumsløpet-tråden her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=800861 Jeg er for øvrig enig med deg, ute er bedre enn mølle. Selv om man har musikk på øra og noe på TV-skjermen, blir det fort veldig monotont. Jeg klarer rundt 1 time på mølla nå, men foretrekker fortsatt å være ute. Jogger du ute nå på vinteren også? Jeg jogget ute helt frem til begynnelsen av november, da synes jeg det ble for kaldt. Begynner nok med det så fort snøen forsvinner og temperaturen kryper oppover igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. januar 2014 #429 Del Skrevet 15. januar 2014 På mange av disse møllene kan man sette en maks-tid, dette kan gjerne programmeres av de ansatte på senteret eller etter ønske fra senteret. Da jeg trente på SATS Majorstua så var makstid alltid 30 min i periodene med veldig mange folk, når det da etterhvert ble færre folk ble de som regel stilt tilbake. Så det er sikkert satt en maksgrense enten midlertidig eller permanent for at flere skal få sjansen til å bruke kondisjonsapparatene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #430 Del Skrevet 15. januar 2014 På mange av disse møllene kan man sette en maks-tid, dette kan gjerne programmeres av de ansatte på senteret eller etter ønske fra senteret. Da jeg trente på SATS Majorstua så var makstid alltid 30 min i periodene med veldig mange folk, når det da etterhvert ble færre folk ble de som regel stilt tilbake. Så det er sikkert satt en maksgrense enten midlertidig eller permanent for at flere skal få sjansen til å bruke kondisjonsapparatene. Det er det absolutt ingen grunn til der jeg trener, i alle fall! Det er nesten aldri at det er fullt, hverken på møllene eller apparatene, og jeg er veldig ofte eneste personen i lokalene når jeg trener på morgenen, så da synes jeg det er veldig synd om jeg ikke skal få lov til å bruke mølla mer enn en time Men om jeg ikke finner ut av det selv, tenker jeg at jeg spør de som jobber der en gang eller legger igjen en lapp om det, så satser jeg på at jeg får svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 15. januar 2014 #431 Del Skrevet 15. januar 2014 Jippi, en sentrumsløpet-tråd! Skal sjekke den ut! Jogget ute frem til julaften, men har hatt en liten pause pga vond ankel og nå synes jeg det er for kaldt/glatt, så da får jeg nok innstille meg på mølleløping fremover. Synes det høres ut som at du har et veldig bra opplegg på gang! Høres fornuftig ut å høre på de andre og prioritere distanse fremfor fart. Blir spennende å se fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #432 Del Skrevet 19. januar 2014 Jeg driver og vurderer frem og tilbake på morgenens løpeøkt nå - i dag var jeg faktisk ute på første skitur på minst 15 år, og jeg er SLITEN. Kjenner det mest i leggene, men det er nok delvis også på grunn av heftig dansing på fest med jobben på fredag. Så jeg må innrømme at det frister lite å stå opp tidlig og jogge i morgen. Men jeg vurderer å stå opp tidlig og heller ta en roligere økt, bare for å trene noe. Sannsynligheten for at avgjørelsen tas i morgen tidlig da jeg våkner, er stor - klarer ikke helt bestemme meg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 20. januar 2014 #433 Del Skrevet 20. januar 2014 Men, må du stille inn tid på mølla da? Jeg har aldri gjort det, og har alltid klart over en time om jeg vil uten at mølla krangler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 20. januar 2014 #434 Del Skrevet 20. januar 2014 Hvordan ble det i dag, stod du opp og løp, eller ble det for hardt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #435 Del Skrevet 20. januar 2014 Men, må du stille inn tid på mølla da? Jeg har aldri gjort det, og har alltid klart over en time om jeg vil uten at mølla krangler Ja, på møllene der jeg trener, må man enten velge program eller QuickStart, finnes ikke noen andre innstillinger, så vidt jeg har sett ... Men jeg skal inspisere den skikkelig nøye neste gang, så får vi se om jeg klarer å lure det Hvordan ble det i dag, stod du opp og løp, eller ble det for hardt? Jeg må innrømme at jeg plystra det ja ... Har vært stiv og støl i hele dag, og spesielt i leggene. Men jeg skal prøve meg i morgen tidlig Får se hvor mye og hvor lenge, viktigste er at jeg kommer meg dit! Det ble ca en times tur med ei venninne i kveld i sted. Aktivitet det også, og det er jo det viktigste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #436 Del Skrevet 27. januar 2014 Forrige treningsuke ble sånn til slutt: Mandag: gåtur med veninne Tirsdag: gange på mølle i oppoverbakke + ellipsemaskin Onsdag: jogging 5.5 km på mølla Torsdag: gruppetime Fredag, lørdag og søndag ble det ikkeno ... Men men, denne uka blir nok bedre! I dag startet jeg dagen med 7,5 km på mølla, så det var en fin økt. I morgen vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre ennå, egentlig bør jeg være på jobb nokså tidlig i morgen, men vurderer å stå opp litt tidligere så jeg får meg en økt, men likevel er på jobb rundt halv 9. Får seeee. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #437 Del Skrevet 28. januar 2014 Juhu, jammen ble det trenings i dag tidlig! 3 km jogging på mølla og deretter litt styrke. Litt kortere økt enn vanlig, siden jeg måtte på jobb litt tidligere. Men likevel fornøyd! I morgen blir det langkjøring igjen. Lurer på om jeg skal prøve å få skvist inn 8 km totalt på timen da ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #438 Del Skrevet 29. januar 2014 Gikk ikke heeeelt som jeg ønsket på mølla i dag tidlig ... Men ingen skal komme her og si at jeg ikke prøvde! Jeg klarte til slutt 7,6 km på mølla innenfor timen (derav 3 min gange i starten), men da var det høyt tempo (for meg) og høy puls de siste kilometrene. Hadde så lyst til å komme på 8 km totalt, men dengang ei, altså. Får nok prøve å holde hakket høyere hastighet neste gang, så kaaaanskje det går. Kjenner jeg er litt stiv i knær og legger nå, så det blir greit med joggepause til lørdag nå, da har jeg planer om en aldri så liten intervalløkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #439 Del Skrevet 2. februar 2014 Så var det søndag og treningsuka er overstått. Jeg er fornøyd med treningsmengden: Mandag: langkjøring på mølla, 7,5 km Tirsdag: 3 km jogg + styrke Onsdag: langkjøring på mølla 7,5 km Torsdag: gruppetime Fredag: fri Lørdag: fri Søndag: dobbel gruppetime Tok likesågodt dobbeltime i dag. Ifølge pulsklokka var det rundt 1700 kcal forbrent, det. God og sliten nå, nå skal jeg slappe av resten av søndagen - vurderer faktisk å lage vafler .. Neste uke er jeg litt usikker på hvor mye trening det blir. Vi skal ha kundemøte på jobb i tre dager, som jeg regner med vil kreve sitt av tid og energi, så jeg tror jeg bare får se det litt an. I morgen blir det nok uansett en langkjøring på mølla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #440 Del Skrevet 3. februar 2014 Planen om langkjøring i dag tidlig var god, men gikk dessverre i vasken. Jeg synes jeg kjente litt ubehag i knær og legger et par kilometer, og jeg kjente meg generelt litt sliten (også litt dårlig i magen - jeg gikk bananas i vaflene i går ...), så jeg tok heller 3 km jogg og deretter styrke. Tror jeg bør prøve å være flink til å "lytte" til beina, siden jeg vet mange sliter med vondter i knær og legger som gjør at man plutselig må nesten la alt som heter løping være. Så jeg velger heller å være føre var og heller trene litt alternativt! I morgen blir det ikke trening. Må tidlig på jobb, og etter jobb har jeg planer. Det blir nok noen hektiske dager på jobb nå, så jeg tror jeg bare må se an fra dag til dag hvordan det blir. Ingen har vel dødd av bare å trene to eller tre dager en uke heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå