Gå til innhold

LOTR I-III: fortalen & latskap


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest lekebøll

Jeg har skaffet meg Ringenes Herre I-III, men kommer aldri i gang.

Jeg har begynt på "Fortalen: vedrørende hobbiter og andre anliggender", fordi jeg tenkte jeg skulle få litt oversikt.

Det går helt i surr med navn og steder, og jeg kommer meg aldri igjennom.

Bør jeg lese dette for å ha grunnlag for å henge med i resten av boka, eller kan jeg hoppe galant over til Første Bok i Ringens Brorskap?

:håper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare skummet igjennom jeg...tror ikke jeg hadde vært klokere om jeg hadde lest den først - navn og steder går i surr likevel! :wink:

Har akkurat begynt på To tårn, jeg da...Planer om å bli ferdig med den før 3'ern kommer på kino... :lol: Ja, SÆRLIG!

Kos deg med bøkene, lekeball!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤Arwen¤ :kysse:

Akkurat det jeg ville høre! :sjarmor:

Jeg hoppet over - er fortsatt litt forvirret over alle stedsnavnene og konger og gud vet hvem - og jeg har sett filmene to ganger og lest boka :o men bra er det allikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør jo lese "Hobbiten" først da - der får man historien om hvordan Bilbo fikk tak i ringen. Kjempespennende - og ikke så stor bok som Lord of the Rings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lekebøll
Man bør jo lese "Hobbiten" først da - der får man historien om hvordan Bilbo fikk tak i ringen. Kjempespennende - og ikke så stor bok som Lord of the Rings!

Du er velkommen til å gi et resymè :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historiens korteste resyme:

"Bilbo Baggins drar ut på eventyr - masse spennende og skumle ting skjer underveis - bl.a møter han Gollum og finner Ringen".

:sjarmor: - fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...