Gå til innhold

Verdens dårligste sjåfør. THAT'S ME!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så lei og lei meg...Har en flonka ny (2011 modell) bil. Jeg har "krasjet" 3 ganger. Og vi har hatt den i snart ett år bare...

Alle tre gangene har vært på vår gårdsplass. Jeg er "flink" ellers. Hehe...

Første gangen fikk jeg en liten bulk på den da jeg skulle rygge ned gårdsplassen (Huset vårt står oppe på en bakke og det er kronglete vei opp til huset og smalt) Og da hadde jeg ikke lappen enda, men øvde meg på å rygge. Bulket den nede på sia. Kom en rørgreie som står i skråningen.

Det samme skjedde noen måneder etter lappen. Bilen til sambo sto nede på gårdsplassen. Omtrent midt i veien, så måtte svinge ganske mye til siden, og der snevra jeg den rørtingen igjen og DRO med meg hele fronten av bilen. Jeg mener alt forran bare ble røsket vekk og det hang bare i ledninger når jeg gikk ut. Lyktene var delvis fallt av og hele bilen så ut som et vrak. Fikk NAF til å hente bilen og tok det på kaskoen. 30.000,- kosta skaden :/

Etter det har jeg vært kjempe forsiktig...

Kom hjem fra nattevakt nå og skulle rygge opp, Bilen til sambo sto nede på veien slik at det ble ganske trangt å rygge opp. Jeg fikk ikke til å rygge opp så måtte parkere nede og der står det noen musteiner i veien pga noe bygningsprosjekt naboen har. Jeg skulle prøve å parkere vedsiden av disse mursteinene, men der skrapa jeg opp bilen på nersia. Bare en stor ripe og den er helt nede på bilen, men ALIKEVELL...Jeg ble så forbanna..Tenkte at nå slutter jeg faen meg å kjøre bil. Jeg duger ikke til dette...Sambo er oppgitt også og sier at nå selger vi bilen og kjøper en gamlere en jeg har så dårlig selvtilitt når det gjelder bil fra før...Hadde ett helvette med å ta lappen, pga jeg har litt angst for å kjøre. Jeg tør aldri ryggeparkere i byen hvor det er andre biler, eller parkere mellom to andre biler. Jeg finner heller en annen plass langt unna da. Har skikkelig prestasjonsangst og føler alle glor på meg når jeg klurer med parkering. Derfor unngår jeg det :/ Jeg har fått så dårlig selvtilitt fra de to gangene jeg har bulket bilen, og nå er den helt på bånn. Føler jeg er verdens dårligste sjåfør...Jeg føler meg så innihampen DUM. Mindre intelligent...

Jeg har lyst å kjøre på butikken nå, men tørr ikke rygge ut. Er livredd for å skrape opp bilen igjen...Jeg vet ikke om jeg i det hele tatt vil/eller orker å kjøre mer...

jeg er livredd...

:/

Hilsen oppgitt jente på 25 som har hatt lappen i 6 mnd :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Katten.

Det å kjøre bil er rett og slett ikke for alle.

Men du kan lære deg bilfølelse, så en eldre bil høres ut som en god plan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger MYE trening, og en bil som du ikke får dårlig samvittighet av å bulke litt...

Kjøp en liten bruktbil og kom igang. Få samboer til å flytte bilen sin, så kan du trene på å rygge opp gårdsveien. Når du føler deg trygg på ryggingen uten hindring, lar du samboer parkere "i veien" igjen - og øver mer!

Bare legg treningen til steder der du ikke kan skade andres biler eller eiendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE KJØR BIL! ER DU SÅ RÆVA TIL DET, SÅ FOR DU HOLDE DEG UNNA INNTILL DU KAN. VI TRENGER IKKE "ULYKKER" SKAL SKJE PGA MENNESKER ER USIKRE BAK RATTET. ETTER MIN MENIG, DET ER IDIOTISK. DU KAN SKADE MEDMENNESKER SÅNN SOM DU GJØR DET. HJELPER IKKE Å SE KUL UT I EN 2011 MODELL.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg litt ekstra tid og gå en runde rundt bilen før du begynner å gjøre noe som helst. Se på vinkler og avstander, og planlegg litt i forhold til hvor mye du må svinge og hvor langt du kan kjøre i hver retning før du setter deg inn i bilen.

Det samme når du kommer hjem om kvelden. Gå heller ut av bilen og sjekk omgivelsene før du begynner å rygge og styre på. Er du usikker - gå ut og sjekk.

Det tar lenger tid, men jeg er sikker på du ville unngått minst to av disse situasjonene hvis du bare hadde sjekka på forhånd og stoppet der du var litt usikker på om det kom til å gå. Etter hvert vil du også få litt mer peiling på hvor mye plass bilen faktisk tar.

Og hvis du aldri var usikker (på om det kom til å gå) i disse situasjonene, så må du ha så ufattelig dårlig romfølelse og dybdesyn at jeg ikke helt vet om jeg vil ha deg på veiene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke alle som noen gang blir en god nok sjåfør til å ferdes på veien alene, selv om de på mystisk vis har klart oppkjøringa. Og helt ærlig høres du ut som en av dem. Hva medå ta busen? Sykle, så får du innlagt trim?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan denne tråden slettes? Da det allerede eksisterer en helt lik tråd. Hun posta feil først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...