Gå til innhold

Veien til Mt Margeritha


rainbow_dash

Anbefalte innlegg

Vært stille her i noen dager nå ja. Motivasjonen for trening er ikke helt 100%, og tida strekker ikke helt til alltid. Men, fikk til 30min ellipsemaskin, mageøvelser og tøying i går. I dag har jeg gått 1.5 time tur. Ikke helt galt ihvertfall.

En uke til nå, også har jeg mid-semester break og tur til New Zealand. Gleder meg stort! Og i den anledning så jobber jeg alt jeg kan med skolearbeid nå, for å slippe å jobbe mens jeg er på ferie. Men skal prøve å få til litt trening uansett, neste uke.

Forøvrig er matlysta på veg tilbake, så jeg spiser litt mer fornufting nå, om ikke helt sukkerfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag kan jeg melde om 45 minutter på ellipsemaskin på programmet easy intervals. Kjørte ikke på så alt for tung motstand, men merka det godt i pusten på slutten likevel. Men ikke så tungt at jeg holdt på å krepere. Jeg tar det som et tegn på at jeg lærer å trene på det nivået jeg er, og at lengre økter ikke skal være alt for tunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan med hånda på hjertet si at trening ikke har vært førsteprioritet de siste dagene. Jeg har tilbrakt timene mellom middag og midnatt på lesesalen med oppgaveskriving for å slippe å gjøre skolearbeid i midt-semester ferien. Og det hjelper godt på, jeg er nesten ferdig!

Men trening da.

Tirsdag svømte jeg 1250 meter. Onsdag gjorde jeg absolutt ikke noenting som minner om trening (bortsett fra noen trappe-etasjer). I dag SKAL jeg skvise inn en joggetur. Og i morra er planen å stikke på treningssenteret mellom forelesningene.

OG SÅ ER DET FEEEEERIIEEEE I EI UKE! OG JEG SKAL TIL NEW ZEALAND! Gleder meg som en liten unge altså!! :danse: :danse: :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, det ble en lang gåtur (ikke joggetur) på torsdag, og 30min ellipsemaskin på fredag. Konklusjonen er at jeg ikke fungerer uten nok søvn. Ikke i det hele tatt.

Uansett, nå er det semester break, og jeg stikker ei uke til New Zealand! Håper jeg får sett noen hobbiter (men mistenker det er mest sau der).

Sayonara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake! Det har ikke blitt overdrevne mengder trening i ferien akkurat, men jeg kan melde om en ridetur, rafting og en del gåing. Det er jo noe! Pluss en helt fantastisk uke da, New Zealand er virkelig å anbefale (ihvertfall for dere som er litt lord of the rings geeker, sånn som meg).

I dag skal jeg ikke trene! Har vært oppe siden kl 2 i natt på grunn av tidlig flyavgang og tidsforskjell. Så nå skal jeg bare holde meg våken til akseptabel leggetid, og så kollapse :) Så treninga starter igjen i morra, og jeg tror jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom ikke helt i gang i går... Endte opp med en halvtimes gåtur, ellers satt jeg inne og skreiv oppgave. Men nå er den ihvertfall ferdig!

Og i dag er jeg igang! Var ute og jogga vanlige runda, 6.5 km. Siden jeg ikke har jogga på ei stund, og ikke vært så veldig aktiv i ferien, så antok jeg at formen kom til å være litt dårligere enn forrige gang jeg var ute. Men faktisk, det gikk helt fint! Kanskje litt tyngre på flata, men bakken gikk over all forventning. Først daffa jeg oppover i et ganske lavt tempo og syntes det var kjempeslitsomt, og tenkte det sikkert er fordi det er lenge siden sist. Men så bestemte jeg meg for å gi litt mere gass (da tar jo bakken kortere tid = mindre slit). Det funka faktisk, jeg kom meg opp ganske lett! Herlig :)

Også testa jeg push-up formen etterpå. Og klarte 10 pushups relativt ok (dette var ute i bittelitt slak oppoverbakke, så teller ikke helt. Men fortsatt bra, syns jeg).

Helt herlig! Håper dørstokkmila er litt kortere i morra, men tror jeg kommer inn i gode treningsrutiner igjen ganske kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig med oppdateringer her, ser jeg.

Har ikke vært så mye trening å skryte av denne uka heller, så det ligger nok der. Det jeg har fått gjort er 2 økter på ellipsemaskin, 30 minutter hver gang. Pluss litt tøying og mageøvelser. Første ellipse-økta, på onsdag, kjørte jeg tungt og rolig. Det fikk pulsen i høygir og var utrolig slitsomt (og effektivt). Andre økta (fredag) kjørte jeg lavere motstand og raskere tempo. Jeg syns det er lettere, selv om jeg produserer omtrent like mye watt, ifølge maskina.

Og i morra skal jeg ha en lengre økt. For det trenger jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en kondisøkt på treningssenteret i dag. Begynte på ellispemaskin, og avslutta på tredemølla.

Og slik gikk det for seg:

Ellipsemaskin:

5 min -motstand 10

10 min -motstand 20

5 min -motstand 10

5 min -motstand 20

Tredemølle:

5 min 5km/t

5 min 11km/t

3 min 5km/t

5 min 11km/t

3 min 5km/t

10 min 9km/t

Så da endte jeg opp på totalt 56 minutter, der 25 minutter er intensiv jobbing.

Jeg syns fortsatt det er slitsomt å jogge 11km/t, men det kommer seg jo. Snart klarer jeg kanskje 10 min i strekk, og det er jo framgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering i en ellers travel hverdag for tiden:

Mandag - ingen trening, ble rett og slett ikke tid, da jeg var ute og spiste bursdagsmiddag hele kvelden. Men absolutt verdt det, syns jeg!

Tirsdag - Ellipsemaskin, 40 minutter langkjøring.

Onsdag - Joggetur, samme runda som alltid. Jogga sammenhengende, og ingen store problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal inrømme at det har vært stille fra denne fronten noen dager. Jeg har hatt bihulebetennelse, men er bra nå! Lurte meg til en joggetur på søndag da, men fikk innmari vondt i hodet, og gikk derfor litt av veien. Også har jeg gått tur hver dag.

Og i dag var det på'an igjen!

30 min ellipsemaskin, der jeg kjørte 5 min oppvarming, 20 min hard jobbing (TUNGT!), 5 min nedtrapping.

Også klaret jeg 10 pushups etter hverandre, på flatt gulv. Så det målet er nådd! Herlig!

Og litt mageøvelser på slutten.

Veldig deilig å trene igjen, kjenner jeg. Tror jeg begynner å bli avhengig :)

Uansett, nå har jeg litt over 2 treningsmåneder igjen før det bærer løs med fjelltur. De første tre ukene er innspurt av semesteret og eksamen, så da skal jeg bare holde på som vanlig, jogge og trene inne ca 5 ganger i uka eller noe er målet.

Så har jeg halvanna uke fri, mens jeg nyter sommer og sol i Australia. Skal få til noen lengre økter da, siden jeg har tid. Men ellers bare nyte. For så bærer det hjem til vinter og mørketid. Jeg har fri før jul, så planen er å gå lange turer med hunden, med tung sekk, og gå på langrennski (håper det blir nok snø). Og bare trene masse masse fram til tur.

Og ellers er jeg veldig glad i dag, for jeg har akkurat ordna meg 6 uker sommerjobb på vinteren. Veldig fint å ha det i boks, så slipper jeg å bekymre meg for økonomien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...