Gå til innhold

Veien til Mt Margeritha


rainbow_dash

Anbefalte innlegg

Jeg liker egentlig å trene. Eller, jeg liker å være i god form. Nå er jeg IKKE i god form, og da blir trening et ork.

Så da må det jo mer trening til? Denne dagboka er vel mest for å holde meg i ørene og loggføre hvor mye trening og hva slags trening jeg egentlig bedriver, for å faktisk oppnå noe med det!

Hovedmålet er fjelltur til Mt Margeritha i Uganda, i desember. 5109moh. Jeg har nådd toppen på Kilimanjaro tidligere, så jeg veit godt hva jeg går til, og at det blir så utrolig mye bedre å være på tur når kondisen er på topp og alt bare kan nytes. Dette målet står og blinker i det fjerne, men er fortsatt så langt unna og vagt at jeg ikke får helt motivasjonen ennå!

Litt om meg, jeg er student og bosatt i Sydney, Australia. Studentlivet byr på endel utfordringer, spesielt mye alkohol kanskje, og påfølgene dagen-derpå med null trening. Ikke det sunneste akkurat.

Av trening så blir det nok mest trening på senter. Jeg (og knærne mine) trives ikke så godt med å jogge på asfalt, det er for mye trafikk til å sykle og timer på tog/buss for å komme ut av byen til bushen. Men jeg trives med sentertrening, så tror nok det går bra.

I tillegg til å få formen opp, så er alle kilo ned bonus. Tror jeg veier rundt 75kg nå (eier ikke vekt), men kilo av betyr mindre kilo å dra opp fjellet.

Delmål 1: Få til en god rutine med kondisjon (minst 45min) 4 ganger i uka, samt basic styrketrening 3 ganger i uka (i 4 uker framover i første omgang, til 31. august).

Da ønsker jeg meg selv en god start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk lurt inn litt trening før lunsj.

25 minutter jogging på mølla, 9,2km/t.

20 minutter ellipsemaskin.

2*10 crunches

2*10 reverse crunches

planke

Var relativt gåen etterpå, løpefarten er litt over komfortsonen min i øyeblikket, men satser på at det bedrer seg etterhvert.

Første 45min kondisøkt unnagjort!

Lenke til kommentar