Gå til innhold

Er det ok å lyve?


gla'jente

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg mener at det aldri er ok å lyve, selv om det er gjort av beste mening, og selv om løgnen i enkelte tilfeller kan forsvares.

Min holdning kommer kanskje av at jeg ikke kan lyve. Jeg har aldri sluppet unna med en løgn, og jeg havner alltid i større trøbbel ved å lyve, framfor å fortelle sannheten.

Jeg kan la være å fortelle ting så lenge jeg ikke får et direkte spørsmål om saken, men på direkte spørsmål forteller jeg enten sannheten på en så diplomatisk måte som jeg kan, eller så sier jeg at jeg dessverre ikke er komfortabel med å svare på spørsmålet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ok å lyve vist en mener det er i personens beste interesse?

Nei.

1. Man skal la folk få lov til å forholde seg til virkeligheten, på godt og vondt.

2. Det er ikke opp til deg å vurdere hva som er i en annen persons beste interesse, med mindre du er personens verge. Selv da synes jeg ikke det er OK å lyve.

3. Kreative krumspring for å unngå å fortelle sannheten regner jeg også for å lyve.

Endret av Faust
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt ening! Se bloggen min http://tsinverden.blogspot.com/

Grunnen til at jeg spør er at jeg er di siste dagene blitt fortalt av folk jeg stoler på at de har løyet til meg. Spesielt en person, begrunnelsen var at "h*n bare sa det h*n mente jeg ønsket å høre" og nå forstår de ikke hvorfor jeg er sint å såret

Endret av gla'jente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...