Gå til innhold

kommer man seg over første kjærligheten?


Gjest itenkeboksen

Anbefalte innlegg

Gjest itenkeboksen

mann_23:

Traff min ex i 2008, ble samboere høsten 2009 og var det frem til høsten 2010.. dette var min første kjæreste i en alder av 21 år og hun er/var utrolig vakker og hadde mange andre gode kvaliteter jeg ser etter i en kvinne. Vi var sammen i ca 2.5 år før vi hun dumpet meg.. vi var i perioder altfor mye sammen.. skole, bodde sammen og gikk i samme kirke, trening, spiste sammen.. gjorde mer eller mindre alt sammen i en god periode..

jeg klarte ikke lenger sette pris på det hun gjorde for meg og motsatt.. ble for lite kjærlighet og for mye rutine tror jeg.. hun snakket lenge om at jeg ikke klarte å oppfylle hennes kjærlighetstank selv om jeg til tider hardt.. ble for lite motivert i forholdet og endte til slutt opp med at jeg ikke klarte å være rundt henne mer og derfra gikk det nedover til slutt.

8mnd siden det ble slutt og har vært ganske mye drittmld fram og tilbake i starten fordi ho kutta all kontakt tvert og virka helt likegyldig selv om jeg ringte henne og la meg så flat på alle punkter du overhode kan tenke deg, selv om det helt klart var begges feil som ledet til selve bruddet. Møtte opp på døra og gråt, sa jeg elska ho, inviterte til middag, trening, bare å henge sammen generelt.. gjorde mer eller mindre alt en kan gjøre uten å få noe som helst i retur, knapt svar på spørsmål..

-ble helt knekt av dette og klarte ikke møte ho lenger, selv om ho ville være "venner".. jeg sa at dersom ho ikke kunne behandle meg bedre enn det her så har jeg mer enn nok av andre venner jeg kan gå til.

Har gått bedre og bedre med følelsene mine mot ho i det siste, men traff ho igjen i dag for å få en harddisk som ho har lånt og som jeg skulle få bilder fra forholdet vårt på. Det var utrolig godt å bare snakke sammen selv om jeg merker at jeg fort kunne fått veldig sterke følelser igjen.. Hun på den annen side har fått seg ny type, ca 6mnd etter bruddet.

Over til det jeg lurer på.....

1. Hvordan kan en dame bare skru av følelsene sine helt på den måten beskrevet over?

2. Kommer man noensinne over "drømmepartneren" som det ikke fungerte med? og da mener jeg drømmepartneren.. var i 7. himmel...

3. Kan man igjen føle seg like bra som da man var singel før man hadde hatt forhold? jeg trivdes 100 % med meg selv før mitt første forhold og det var kanskje derfor jeg fikk et forhold med denne dama vil jeg tro. Føler fortsatt på savnet etter en partner og det mye sterkere enn før jeg ikke hadde hatt kjæreste før.(savner vel egnetlig ho også, men det toget er kjørt...)

4. Er det vanlig å baksnakke andre jenter(også venninner), familiemedlem på partner sin side, snakke med venninner om problemer de har i forholdet og si hva han gjorde og, som det for meg virker som, legger skjul på hva hun gjorde galt? galt å nekte typen tilgang til å være på dette forumet(mest på seksualitet, hatt lite venninner, så synes det var fint å se hva folk skreiv.. litt nysgjerrig mtp lite seksuell erfaring osv..)

Håper på synspunkter fra folk på forumet, og setter umåtelig stor pris på alt dere har å komme med. jeg trenger å sortere tanker i hodet.. var tungt å forlate ho i det typen hennes kom.. uff.. aldri kjent på den følelsen før.. og det etter 8mnd..

mvh

en helt ok fyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det går over. Men det tar tid. Du må bare gi det den tiden det trenger. Det er sant som de sier; tiden leger alle sår. Jeg husker fortsatt min første kjærlighet og har massevis av gode minner. Han kommer alltid til å ha en liten plass i hjertet mitt, men jeg savner han ikke lenger. Jeg gjorde det lenge.

Når kjærlighetssorgen har gått over kommer du til å bli "normal" igjen. Noen elsker å være single, noen liker det ikke. Det kommer nok an på mye. Hvordan det går for deg vil tiden vise.

Hun har nok ikke bare skrudd av følelsene sine sånn helt brått. Men hun har sikkert tenkt på dette bruddet mye lenger enn deg, og hun har vært gjennom den prossessen som kreves for å gjøre seg klar for å bryte ut. Kanskje har hun tenkt på det i 6 mnd allerede før det ble slutt, så den dagen det ble slutt var hun "klar". Hun hadde forberedt seg, det hadde ikke du.

Det hjelper ikke å trygle og be slik som du gjorde. Hun var ferdig med forholdet, og ble sikkert irritert over at du tryglet om å få henne tilbake.

Vet ikke om dette hjelper deg noe særlig. Jeg har vært der du er nå. Jeg ble også dumpa av min første kjærlighet, og han fikk seg ny kjærste ganske tidlig etter bruddet. På den tiden tenkte jeg som deg, selv om jeg burdet tenkt det jeg har skrevet over her. Men det er ikke så lett å tenke rasjonelt når man er lei seg og har kjærlighetssorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest-TS

tror du jeg savner eksen eller generelt et menneske så nært meg? føler nesten jeg var nærmere med eksen enn familien, og vi står ganske nært.. er bare så redd for å ikke føle det samme igjen...

varsel, overfladisk spm incoming: vil jeg kunne føle det samme for et menneske som er mindre attraktiv utseendemessig enn eksen var? :S vet det høres veldig overfladisk ut, og er det også... men.. vel.. er vel bare redd for å ikke finne det jeg en gang hadde.. lurer på om følelsene mine for ho blendet meg utseendemessig også.. at jeg var så glad i ho at det gjorde at hun ble enda penere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.. dette går bra skal du se :)

Nå har det gått en stund og du burde jo egentlig ha kommet deg litt videre. Høres litt ut som om du fortsatt har håp og drømmer om det som kunne vært.

Beste måten for å gå videre på er å komme seg ut blant folk igjen, møte nye mennesker og komme til et punkt hvor du ikke føler du gjør "feil" ved å se/tenke på en annen jente.

Som svar på ditt spørsmål så sier jeg: Selvfølgelig blir personen penere når du har følelser for den. Å se noen gjennom øyne fylt med kjærlighet gjør at du ser helheten, ikke bare utvalgte deler.

Dette vil du oppleve igjen kjære deg.. Men du må gi slipp og tillate deg selv det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Man kommer seg over all kjærlighet. Det tar bare litt tid, og den første gangen er det vanskelig for da vet du ikke hvordan du kan takle det. Du lærer mye nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...