Gå til innhold

...


Gjest xbekkax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonym

Trist å høre hvordan du har det. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er. Men selv om opplevelsene våre setter sine spor har VI ansvar for vårt eget liv. Vi er så mye sterkere en vi tror. Ta tak i livet ditt og prøv å fokuser på framtiden, at du skal leve livet ditt. Mangen er ensomme og føler seg aleine, men man må prøve å snu tankegangen sin. finne glede i de små tingene. Du må gjøre noe med deg selv. Prøv å slutt å tenk de negatibe tankene som kommer pga fortiden din. Prøv å vær den beste av det du er å fokuser på hvilket menneske du ønsker å være. Først må du jobbe med deg selv og den jobben må du gjøre selv, men å snakke med en 3 person er aldri feil. Anbefaler kognativ tekning. Finner mye på nettet også. Vondt å høre at du er blitt mobbet. Men det er aldri for seint å snu livstilen din, du vil bli tynnere og det klarer du om du virkelig går inn for det. Spisingen er ofte styrt av følesene våre, finn på noe når suget kommer. Gå tur, les, drikk vann og prøv å få i deg minst 4 små måltider hver dag, prøv å hold deg til søtsaker kun i helgen og ikke spis for mye tomme karbohydrater. Plei deg selv. Si positive tanker til deg aelv. Begynn å tren på å rose deg selv på det du er go på. Det vil ta tid, men du klarer det du vil. Ang kjæresten din har jeh ingen gode råd. Det er ikke alltid vi ser selv hva som er best for oss selv. Når man er ensom er det lett for å godta for mye og man kan få tanker om at vi ikke fortjener bedre pga all negativiteten vi bærer på. Desverre former livet/fortiden vår oss, men aksepter det, tilgi og ta ansvar for deg selv. Alle mennesker er unike også DEG. Ønsker deg alt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men føler kanskje at du burde flytte på hybel for deg selv. Kanskje utdanne deg i en annen by. Barnehjem tror jeg er en dårlig løsning som inneholder mange problembarn.

Det du bør gjøre først og fremst er å lukke igjen ørene for all kjeft, og satse som ett helvete på skolearbeidet, slik at du får bedre karakterer og vinnerfølelse. Sats også veldig bevisst på søvn, kosthold og trening. Du trenger framgang og suksess, og du er i bunn og grunn den eneste som kan skaffe deg det.

Framgang og suksess fører gjerne til økonomisk og fysisk styrke, og det er omtrent det samme som frihet og rømningsvei.

Jakten på framgang kan også bli en fin virkerlighetsflukt.

Stå på, gi jernet , og kos deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg antar du er mindreåring og dermed er det ikke så mye du kan gjøre annet enn å snakke med dine foreldre eller barnevernet. hvorfor stoler ikke fosterforeldrene på deg da?

jeg flytta selv ut fra mamma og inn på hybel da jeg var 16. dette fikk jeg støtte av barnevernet til. de betalte husleia og jeg fikk en fast sum i uka til mat ol. men jeg måtte følge opp skolen og slikt. syns det var en grei ordning den gang. vet ikke om barnevernet støtter slikt lenger. dette var jo i 1996 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym

Du er nødt til å spise regelmessig om du ønsker å gå ned i vekt, ellers går du i sparepluss. Mat er den viktigste energikilden. Vet at det ikke er enkelt å få i seg mat om man ikke har matlyst. Det kan være e tips å kjøpe måltidserstatter en periode. Det gjør jeg i dårlige perioder. Få deg mat som er lett å spise. Trening er det viktigste med tanke på å holde seg i form. Dersom du er utrent så begynn å gå, etterhvert kan du få opp intensiteten. Det er virkelig terapi og du føler deg mye bedre uansett antall kg/form.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men er det at jeg spiser nesten ikke, noen ganger 1 gang per dag, andre ganger ingen ganger, og godterier er ikke det jeg er så glad i. at jeg er rund har jeg arva av mamman min. jeg blir tynnere men tungere i vekt. så jeg skjønner ikke greia.

Jeg vet jo ikke om du faktisk er rund. Snakk med legen din om dette. Det kan tenkes at du egentlig er tynn men har anoreksi. De som har anoreksi synes de ser tjukke ut, men tar fullstendig feil.

De som får muskler blir tynnere og får mer vekt. Det gjelder også når man vokser i høyden.

Det er utrolig viktig å få riktig mat. Variert, og bra med grønnsaker.

Det er lenge siden jeg var på matprat.no, men jeg mener det var ei fin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er over 12, så skal du i utgangspunktet bli hørt i saker som angår deg. Problemet er at dette skjelden blir overholdt.

En mulighet du kan begynne å se på er at etter du er 15, så har du rett til å velge din egen utdannelse. Finner du da et studium som ikke er i nærområdet, så har du et forholdsvis sterkt kort for å flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei du!

du er bra! og ting går over! livet vil alltid ha noen elementer vi ikke liker, mange ganger får vi ikke gjort noe med alt. de gangene vi ikke kan forandre noe er det en mulighet til å lære noe, til å klare å leve livet med det som tilbys oss. det er faktisk viktig, og de som har vært igjennom noe sånt kan få verdifull erfaring som er nyttig resten av livet og som andre kan misunne deg.

det virker litt som om du har bestemt deg for å være negativ..? jeg forstår at mange rundt deg har gjort livet vanskelig men du selv er jo også litt dum, når du feks ikke vil spise ordentlig. det spiller egentlig ingen rolle om du ikke har matlyst, sunn mat er viktig for et godt liv! det samme er fysisk aktivitet.. prøv å komme deg litt ut :) gå eller sykle tur hver dag. jeg tror du kommer til å oppleve det som veldig positivt, både fysisk og på humøret :)

jeg vet ikke hvor gammel du er, men det høres ut som du er mindreårig. alder har jo en del å si for å kunne bestemme over sitt eget liv, og før du er myndig må du leve med at andre styrer over deg.

et tips er likevel at du prøver å snakke med de voksne i livet ditt. du har kanskje noen du stoler mer på? noen som får deg til å føle deg bra, og som har verdier og holdninger du ser opp til? snakk med dem, og snakk med de som bestemmer over deg.

men først: sett deg ned og tenk gjennom hva du vil si. jeg vil anbefale deg noe sånt:

1. hva er du misfornøyd med? vær konkret, uten å klage. skriv det helt saklig ned.

2. har du noen forslag til forandringer? vær saklig og konkret igjen, ikke klag, og ikke syns synd på deg selv. prøv å beskriv det som en som observerer deg fra utsiden.

3. hvilke muligheter og egenskaper har du selv som kan være med på å gjøre livet bedre? det er ikke bare de andre som skal fikse deg et fint liv, si noe om hva du kan forandre selv, og hvordan du selv kan bidra til en bedre hverdag.

4. har du noen ønsker for ditt eget liv litt fram i tid? ett år? fem år? ti år? beskriv dine ønsker. her skal du ikke skrive noe negativt.

håper det ordner seg for deg! du er bra, husk det! du fortjener også å ha et fint liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja jeg er over 12. men jeg har ikke fått bestemt noe selv av det hittil. så den dagen jeg skal begyne på videregående skal jeg flytte til en ny by, og starte på nytt og håpe på at jeg får det bedre :jepp:

Da er det ikke SÅ lenge til, selv om det føles slik nå.

Sett deg mål på skolen, drukn deg i arbeid og vent. Får du sterke karakterer er det mye mindre sjanse for at de holder deg tilbake fra å flytte "for ditt eget beste".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...