AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Leste tråden om jenta som ble forlatt av venninnen sin, fordi venninnen heller ville sitte på med en fremmed enn å bli med og gå. I mine øyne gjorde jenta som gikk det smarteste valget, man vet aldri hva som kan skje dersom man setter seg inn i en fremmed bil, det er en stor risiko og ta. I den tråden leste jeg at noen foreslo å ta et bilde av nummerskiltet og sende til en venn. Joda, men hva hjelper det dersom sjåføren allerede har bestemt seg for å skade et offer, uansett straff i ettertid? Dersom man blir drept, voldtatt, skadet osv, hva hjelper det at noen vet hvem som gjorde det. Arrene i sjelen og på kroppen forblir der, og om man blir drept så har man virkelig fått frarøvet det kjæreste man har. Men hadde du som sjåfør plukket opp folk som haiker? Jeg er ikke bare av den oppfatning at man ikke skal sitte på med noen, men jeg ville heller aldri plukket opp noen. Ofte ser jeg haikere og tenker bare "sorry, skulle gjerne tatt deg med, men..". Jeg tør bare ikke det heller. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Jeg ville nok heller ikke plukket opp haikere, uansett kjønn, alder eller noe. Er forsiktig av meg! 4
Ethereal Skrevet 1. august 2011 #3 Skrevet 1. august 2011 Nei, det ville jeg ikke. Har da sett filmen The Hitcher. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Nei. Man kan aldri vite. Også har jeg sett det The Hitcher 2
Gjest Tirkes Skrevet 1. august 2011 #7 Skrevet 1. august 2011 Har plukket opp haikere, men kun hjemme der jeg kommer fra, små steder og kun om jeg vet hvem vedkommede er. "Åh, det er nok søstra til han jeg gikk i klassen til" eller lignende. Aldri fremmede. 1
Gjest Consensio Skrevet 1. august 2011 #8 Skrevet 1. august 2011 Plukker ikke opp haikere, men kan godt kjøre folk til nærmeste bensinstasjon når de har biltrøbbel langs en vei. Ser da an personene før jeg hjelper til.
Compaq Skrevet 1. august 2011 #9 Skrevet 1. august 2011 Nei, jeg plukker ikke opp haikere. Kjæresten stoppet mot min vilje og vi endte opp med to italienere som oppførte seg ordentlig, heldigvis. Man vet jo aldri. Ellers er det utrolig nok mange som stopper og hører om jeg trenger skyss..
Leanne Skrevet 1. august 2011 #10 Skrevet 1. august 2011 det har jeg gjort flere ganger. Gått bra hver gang ser forøvrig an haikerene før jeg tar de med...
Lunivere Skrevet 1. august 2011 #11 Skrevet 1. august 2011 Hvordan ser dere egentlig an haikere? En nett jente som virker snill og ser uskyldig ut kan jo være en psykotisk morder for alt dere vet? 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #12 Skrevet 1. august 2011 det har jeg gjort flere ganger. Gått bra hver gang ser forøvrig an haikerene før jeg tar de med... Samme her! De fleste haikerne som har fått haike med meg har vært personer som var åpenbare turister/folk på tur, med tursekker på ryggen. Finnes en del av disse hver sommer her i nærheten av meg, da det er et populært område å stikke innom på Norgesturer. Synes absolutt det er fint å kunne hjelpe dem å komme seg videre på sin ferd, når det uansett ikke har noe å si for min del at de sitter på. Om det er en mann som står helt alene og som gir meg et ekkelt inntrykk, da kjører jeg forbi. Står de der med et smil og ser oppriktig glade ut for at man stopper, da føler jeg meg trygg.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #13 Skrevet 1. august 2011 Hvordan ser dere egentlig an haikere? En nett jente som virker snill og ser uskyldig ut kan jo være en psykotisk morder for alt dere vet? Selvfølgelig, det kan man aldri vite. Men det er lettere å slippe noen som ser hyggelig ut inn i bilen, enn noen man får et ekkelt inntrykk av. Og som regel så har magefølelsen rett, det gjelder i hvertfall for min egen del. 100% sikker er man jo ikke, men det er man aldri når det gjelder noe som helst uansett. 2
Gjest Belle Gunnes Skrevet 1. august 2011 #14 Skrevet 1. august 2011 Ikke haikere, men jeg har plukka opp en del folk, som har sett våte, kalde og lettere lost ut. Kjører mye i marka tilknyttet Oslo og noen betongfolk kan virkelig ikke bevege seg utenfor Ring 3. Så joda jeg har plukka opp en del slike og kjørt de tilbake til sivilisasjonen
Gjest Badabing Skrevet 1. august 2011 #16 Skrevet 1. august 2011 Fulle folk som skal hjem fra byen tar jeg ikke med, men åpenbare turister og unge jenter får sitte på. Har vært hyggelig hver gang. Jeg haiket ganske mye selv da jeg var yngre, og tenkte alltid at jeg skulle gjøre gjengjeld. Har vært fine, idealistiske mennesker som har haiket med meg. Jeg har ikke sett The Hitcher, men har jo hørt mye rart.. Tar likevel sjansen, den er vel fortsatt mindre enn at jeg skal kjøre av veien eller noe. 4
Tropic Skrevet 1. august 2011 #17 Skrevet 1. august 2011 Tar aldri med meg haikere og kommer heller aldri til å gjøre det. Kommer heller aldri til å haike.
Mynona Skrevet 1. august 2011 #18 Skrevet 1. august 2011 Tar en sjelden gang i blandt med haikere her hjemme på tettstedet mitt. De gangene jeg tar de med er når jeg vet at bussen nettopp har gått...
Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 1. august 2011 #19 Skrevet 1. august 2011 Nei, tar ikke med haikere jeg heller. Selv ikke den tilsynelatende søte og uskyldige haikeren får sitte på med meg. Litt synd men, de er sikkert harmløse. Gjorde det før og haiket også en del selv, huff, litt av hvert jeg kom borti og er bare glad det gikk bra.
Havtorn Skrevet 1. august 2011 #20 Skrevet 1. august 2011 Jeg er en haiker! På det meste haiket jeg ca. fire ganger per dag i et lite lokalsamfunn. Da begynner man også å kjenne folk, veldig hyggelig å haike om morgenen og bestandig skravle med den samme pendleren. Har nå flyttet til en større by og hadde aldri i livet våget å haike her, men der jeg kommer fra er det en helt annen haikekultur. Nå ser jeg ikke spesielt skummel ut heller, så har aldri vanskelig for å få haik, men jeg ser alltid an de jeg setter meg inn hos. Er det en sliten Volvo med en fyllik bak rattet med sneipen i kjeften, takker jeg bare pent for at h*n stoppet og sier at jeg har astma.. men det var veeeldig snilt altså! Har heller ingen issues med å ta opp haikere, men ser an folk. Er skeptisk til turister faktisk. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå