Gå til innhold

fortvilet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et problem med at samboeren min gjennom lang tid har hatt en annen i livet sitt. Da vi flyttet sammen for noem mnd siden, sa han til henne at han hadde møtt en ny, blitt samboer og at det var over mellom dem. Han har likevel hatt kontakt med henne, og det kom frem han hadde vært hos henne noen dager for litt siden, men fant ut at det var meg han ville ha, der var det over. Noe hadde skjedd der, for hun ringte meg for noen dager siden, jeg gav telef til han, han svarte ikke, men skrev en meld til henne om at hun ikke skulle ta kontakt, hun sendte en meld til meg igjen, spurte om jeg hadde kasta han ut, samb svarte henne, tydeligvis som om det var jeg som svarte, han sletta den så jeg vet ikke hva han skrev, meld tilbake til meg var at hun ikke ville snakke mer med meg, men var ikke ferdig med å skrive til han.Han ble sint når jeg sa jeg ville sende henne en meld om at vi var på ferie, jeg fikk ikke lov å svare. Jeg regnet med at dette nå var over, men idag fikk han en telefon som jeg overhørte, der han sa han måtte besøke sin mor og familien, noe med prioriteringer, og noe om at dette vil ikke fungere. Samtalen var mellom to som har et forhold, sånn hørtes det ut på meg. Jeg konfronterte ham, ble sint og sa at han skulle flytte, han ble sint påstod det var ei venninne av henne som snakket for henne, etter ei stund i taushet her gikk han og lan seg, regner med han sover nå. Dette er så vondt, i gårkveld satt han å snakket om at han har det så godt sammen med meg, snakket om fremtiden, at hans mor er så glad for meg, for hun ser han har det godt sammen med meg. Vær så snill å hjelpe meg, jeg har vondt i magen nå, vet ikke hva som vil skje her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har et problem med at samboeren min gjennom lang tid har hatt en annen i livet sitt. Da vi flyttet sammen for noem mnd siden, sa han til henne at han hadde møtt en ny, blitt samboer og at det var over mellom dem. Han har likevel hatt kontakt med henne, og det kom frem han hadde vært hos henne noen dager for litt siden, men fant ut at det var meg han ville ha, der var det over. Noe hadde skjedd der, for hun ringte meg for noen dager siden, jeg gav telef til han, han svarte ikke, men skrev en meld til henne om at hun ikke skulle ta kontakt, hun sendte en meld til meg igjen, spurte om jeg hadde kasta han ut, samb svarte henne, tydeligvis som om det var jeg som svarte, han sletta den så jeg vet ikke hva han skrev, meld tilbake til meg var at hun ikke ville snakke mer med meg, men var ikke ferdig med å skrive til han.Han ble sint når jeg sa jeg ville sende henne en meld om at vi var på ferie, jeg fikk ikke lov å svare. Jeg regnet med at dette nå var over, men idag fikk han en telefon som jeg overhørte, der han sa han måtte besøke sin mor og familien, noe med prioriteringer, og noe om at dette vil ikke fungere. Samtalen var mellom to som har et forhold, sånn hørtes det ut på meg. Jeg konfronterte ham, ble sint og sa at han skulle flytte, han ble sint påstod det var ei venninne av henne som snakket for henne, etter ei stund i taushet her gikk han og lan seg, regner med han sover nå. Dette er så vondt, i gårkveld satt han å snakket om at han har det så godt sammen med meg, snakket om fremtiden, at hans mor er så glad for meg, for hun ser han har det godt sammen med meg. Vær så snill å hjelpe meg, jeg har vondt i magen nå, vet ikke hva som vil skje her.

Når du går inn i et forhold med en som knapt har fått avsluttet det forrige forholdet, så må du regne med at han har en del å rydde opp i.

Han prøver åpenbart å rydde opp, få henne ut av livet og fokusere på dere to.

Jeg synes du bør overse henne, og du bør støtte samboeren din i forsøket på å rydde opp i fortiden i stedet for konfrontere ham med ubegrunnede anklager.

Snakk skikkelig sammen. Ikke konfronter, ikke anklag. Bare spør hvordan han har det, om det er noe du kan gjøre for gjøre dette enklere. Fortell gjerne at du føler det sårt/vanskelig når han har kontakt med eksen og at du ser frem til at denne kontakten opphører, men ikke legg det frem som en anklage.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du går inn i et forhold med en som knapt har fått avsluttet det forrige forholdet, så må du regne med at han har en del å rydde opp i.

Han prøver åpenbart å rydde opp, få henne ut av livet og fokusere på dere to.

Jeg synes du bør overse henne, og du bør støtte samboeren din i forsøket på å rydde opp i fortiden i stedet for konfrontere ham med ubegrunnede anklager.

Snakk skikkelig sammen. Ikke konfronter, ikke anklag. Bare spør hvordan han har det, om det er noe du kan gjøre for gjøre dette enklere. Fortell gjerne at du føler det sårt/vanskelig når han har kontakt med eksen og at du ser frem til at denne kontakten opphører, men ikke legg det frem som en anklage.

Det er helt stille mellom oss nå, vet ikke hva jeg skal si til ham, han ser plaga ut, hvis det er rett som du sier, hva kan jeg gjøre nå for å rette dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt stille mellom oss nå, vet ikke hva jeg skal si til ham, han ser plaga ut, hvis det er rett som du sier, hva kan jeg gjøre nå for å rette dette?

Hva med å si at du er lei deg for at du anklaget ham? Sant og si hvis du ER lei deg for det, da. Si det som det er: du blir usikker. Vær ærlig. Forklar hva du føler, tenker og trenger. Og spør fremfor alt hva han tenker og hva han trenger.

Dere må rett og slett sette dere ned og snakke åpent og ærlig sammen om dette. Ingen forhold kan vare dersom man ikke har god kommunikasjon og tør være ærlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si at du er lei deg for at du anklaget ham? Sant og si hvis du ER lei deg for det, da. Si det som det er: du blir usikker. Vær ærlig. Forklar hva du føler, tenker og trenger. Og spør fremfor alt hva han tenker og hva han trenger.

Dere må rett og slett sette dere ned og snakke åpent og ærlig sammen om dette. Ingen forhold kan vare dersom man ikke har god kommunikasjon og tør være ærlige.

Takk for svar, håper du har rett i det du sier, vil ikke miste ham. Problemet er at han lyver om dette, sier han ikke har kontakt, men har det likevel, blir så usikker, er redd for å bli brukt, rett og slett. Forstår ikke hvorfor han sier det er ikke mer der, hvorfor holder han kontakten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør ham hvorfor han ikke sier sannheten.

Enten er han lei av å bli urettmessig anklaget, eller så har han kanskje følelser for henne?

Du må nesten bare spørre ham om, for det er bare han som vet svaret. Dere kommer ikke videre med dette uten at dere er åpne og ærlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør ham hvorfor han ikke sier sannheten.

Enten er han lei av å bli urettmessig anklaget, eller så har han kanskje følelser for henne?

Du må nesten bare spørre ham om, for det er bare han som vet svaret. Dere kommer ikke videre med dette uten at dere er åpne og ærlige.

Han sa han reiste til henne for å finne ut om det var noe mer der, det samme har han sagt før, han sa det nå var helt over, men jeg er usikker på om han sier sannheten denne gangen pga samtalen han hadde idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nooneslittlegirl

Jeg har akkurat trekt meg ut av et forhold hvor jeg var det "5 hjul på vogna", og det valgte jeg å gjøre etter å ha prata med et par venninner som har vært igjennom noe av det samme. Det er aldri lett å skal være den 3 i et forhold, men jeg sa det som det var; rett ut. Om han var ferdig med henne, og da mente jeg helt ferdig, så var det greit. Men da måtte han gjøre det helt slutt, og i tillegg stå for det han sa. Om han var usikker, kom jeg til å gå. Jeg har tross alt et liv jeg liv leve videre, og akter ikke å sitte å vente på at han skal bestemme seg. Han har fått beskjed om at den dagen han evt bestemmer seg kan han heller ta kontakt, og vi kan evt se hvordan det går, men inntil da ønsker jeg ikke å ha noe mer med han å gjøre (og fy, så vondt det gjorde å si det...).

Man har rett til å sette ned foten, for ingen kan kreve at man bare skal gå rundt å være ei "nikke-dokke". Èn ting er hva de sier, men en annen ting er hva de mener; og om de faktisk viser det de sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er sammen med deg, så har han ingenting med å dra til henne for å "finne ut om det er noe".

Du får spørre ham hva samtalen i dag handlet om og evt spørre om det er mulig for ham å kutte all kontakt med henne fra nå av.

Uansett, åpen samtale er nøkkelen. Anklager, antakelser og beskyldninger på grunnlag av egen usikkerhet kommer man ingen vei med. Snakk sammen. Finn ut hva dere vil, hvor dere står og hvor grensene skal gå. Skal det være full åpenhet på hverandres mobil, epost og facebook? Skal all kontakt med alle ekser kuttes? Hvor går grensen for utroskap? Hva er greit og hva er ikke? Dette må dere finne ut av i fellesskap slik at dere har rammer for forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er sammen med deg, så har han ingenting med å dra til henne for å "finne ut om det er noe".

Du får spørre ham hva samtalen i dag handlet om og evt spørre om det er mulig for ham å kutte all kontakt med henne fra nå av.

Uansett, åpen samtale er nøkkelen. Anklager, antakelser og beskyldninger på grunnlag av egen usikkerhet kommer man ingen vei med. Snakk sammen. Finn ut hva dere vil, hvor dere står og hvor grensene skal gå. Skal det være full åpenhet på hverandres mobil, epost og facebook? Skal all kontakt med alle ekser kuttes? Hvor går grensen for utroskap? Hva er greit og hva er ikke? Dette må dere finne ut av i fellesskap slik at dere har rammer for forholdet.

Etter det jeg fikk med meg av samtalen idag, spurte hun om han kom til henne snart, ha svarte at han måtte besøke fam, noe om at hvis ikke hun kunne godta det, tror jeg ihvertfall, gikk ikke dette mellom dem. Han sa igårkveld han ikke kom til nå dra dit igjen, men samtalen idag var mellom to som har et forhold. Om dette er fordi han prøver på denne måten å komme utav det på eller om han har tenkt å fortsette forholdet til henne, vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du spørre ham. Du kan ikke gå rundt og gjette hva som skjer. Be ham være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør ungå å involvere deg med en mann som ikke er erlig i utgangspunktet. men slutt å lage masse historier i hodet ditt og si hva du føler og hvordan du vil ha det.er dere ikke enig er dette bare å gi opp rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket nesten ikke med hverandre i hele går, såg han hadde det vanskelig han også. Jeg sendte han ei melding, jeg la meg og sov litt på ettermiddagen igår, der jeg skrev han skulle si ifra når han var klar til å si sannheten, han svarte ikke eller sa noe. Idag når jeg stod opp, han var oppe spurte jeg om han var reiseklar, det var planlagt fra før han skulle besøke familien,egentlig ikke, svarte han, jeg såg han hadde det vondt, han pakket mye klær og dro for en halvtime siden, uten å si noe om oss, bare sa at nå reiser jeg. Jeg vet ikke hva som vil skje nå, han trenger nok tid til å tenke, tror ikke han er klar for å slippe hun andre, men jeg kan ikke leve sånn, det får gå som det går, så får jeg bare vente og se hva han gjør. Regner med han blir borte en stund. Jeg har det vondt nå, men må bare komme meg gjennom det, umulig å være tre i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har bare hans ord for at han har gjort det slutt, og det virker det virkelig ikke som om han er ferdig med henne!

Hvis dere ikke evner å kommunisere om noe så viktig, hvordan skal dere da klare å fungere som et par?

Vil du ikke heller ha en kjæreste som vil ha bare deg, og som faktisk viser det i form av handling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike situasjoner er forferdelig vanskelige, men det virker jo som om han prøver å ordne opp, så dere kan starte på nytt... Han burde vært mer åpen mot deg. Dere må sette dere ned, og du må gi ham muligheten til å legge alle kortene på bordet før du evt. finner ut hva du skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grow some balls, tenker jeg da. Hvorfor finner du deg i å bli behandlet slik?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da vi flyttet sammen for noem mnd siden, sa han til henne at han hadde møtt en ny, blitt samboer og at det var over mellom dem.

Forstår jeg det rett hvis jeg tolker dette som at du ble sammen med ham mens han også var sammen med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg det rett hvis jeg tolker dette som at du ble sammen med ham mens han også var sammen med henne?

Det stemmer ja, men jeg visste ikke om henne da, og hun visste nok ikke om meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en melding til han igårkveld om at hvis han fortsatt hadde et forhold til hun andre, måtte vi få ordna opp i det som trengs, fordi han da måtte flytte. Hva skjer, svarte han i ei meld. Rett etterpå ringte han fra kompisens telefon fordi han var tom for strøm, hun hadde da ringt og vært svært sint på ham og hadde sendt melding til ham om at hun aldri ville se ham igjen, sånn ut av det blå, sa han, og at det ikke ble mer der nå. Idag skulle han komme hjem fra sin mor, jeg spurte i meld om han kom fordi jeg ville ordne opp i ting, han svarte han ble til i morgen (han var i godt humør) de skulle ha middagsselskap og det var også en fin anledning for ham til å tenke og finne ut hva han vil. Han trodde jeg mente maling av hus når jeg skrev jeg ville ordne ting,men jeg skrev tilbake at jeg mente ordne opp i ting mellom oss. Det gikk ei stund før han svarte og sa klart det. Jeg tolker dette som om han ville tenke over om det er meg eller henne han vil ha. Ja, jeg vet jeg skulle ha spurt, men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...