Gå til innhold

Bør vi velge en hund på 1 eller 7 år?


Redbull

Anbefalte innlegg

Det skal jeg gjøre :) ja, er innstilt på det "verste". Heldigvis har jeg mannen hjemme myyyye resten av året, derfor vi bestemte oss for å hoppe i det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser på de som late, utilpass til beins, sleivete og midt på skalaen mht læring. Hvorfor ikke heller en hund som har litt gjeter i seg og som ikke er så dorsk?

Mener bare at du skal tenke over hvilken hund som passer deg og ditt gemytt.

Hvorfor er golden så ofte blindehund, hvis de er så late, utilpass til beins, sleivete og middels dumme? Ser for meg en hund som ikke gidder å gå på trikken når den kommer, går midt uti trafikken med den blinde og legger seg ned for å hvile mens den er på jobb. Tror ikke golden er helt sånn, altså.

Gjeter? Hvis Redbull har barn er det vel ikke så bra med en hund som vil gjete dem og smånappe dem i beina? Vi hadde en collie som funka fint som familiehund, altså, men det er ikke dermed sagt at gjeterhunder er det som funker best rundt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at GR er på topp ti listen over de smarteste hunderasene i verden sant, og er av de letteste å trene??

OG at golden er på topp 10 listen over hunder som biter..

Vær litt skeptisk til valget Redbull.

Om denne hunden du har ringt på,ikke er rett alikevel,vil jeg tipse om

Fod gården eller Charlottes

Kjenner flere (med og uten barn) som har adoptert voksne (unghunder) og eldre hunder fra Fod.Ikke hørt at noen av disse hundene har bitt hverken eier ,barn eller andre.

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er golden så ofte blindehund, hvis de er så late, utilpass til beins, sleivete og middels dumme? Ser for meg en hund som ikke gidder å gå på trikken når den kommer, går midt uti trafikken med den blinde og legger seg ned for å hvile mens den er på jobb. Tror ikke golden er helt sånn, altså.

:fnise:

Det er bare inntrykket mitt og du har rett, og innrømmer at jeg ikke har erfaring med rasen - men de ser late ut, men det er vel pga det rolige gemyttet. Har de ikke en del plager med dyslaksi? (men det har vel de fleste raser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG at golden er på topp 10 listen over hunder som biter..Vær litt skeptisk til valget Redbull.

Om denne hunden du har ringt på,ikke er rett alikevel,vil jeg tipse om

Fod gården eller Charlottes

Kjenner flere (med og uten barn) som har adoptert voksne (unghunder) og eldre hunder fra Fod.Ikke hørt at noen av disse hundene har bitt hverken eier ,barn eller andre.

Golden er en populær rase og det er derfor den har havnet på bite-statistikken, ikke fordi den er aggresiv eller mer nervøs enn andre raser. Når den er ti på topp også som rase, havner den automatisk i bitestatistikken, fordi mange uerfarne liker rasen og ikke takler oppgaven med å oppdra en hund.

Synes golden er fine, men har har ingen erfaring med rasen personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir en valp på oss i stedet :)

Å, hva fikk dere til å endre mening? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG at golden er på topp 10 listen over hunder som biter..

Vær litt skeptisk til valget Redbull.

Om denne hunden du har ringt på,ikke er rett alikevel,vil jeg tipse om

Fod gården eller Charlottes

Kjenner flere (med og uten barn) som har adoptert voksne (unghunder) og eldre hunder fra Fod.Ikke hørt at noen av disse hundene har bitt hverken eier ,barn eller andre.

Jeg skjønner godt at Golden er på topplisten over hunder som biter. Dette kan vel enklest forklares med at det er mange mennesker som har rasen, kanskje især familier med barn? Det er ikke en ukjent nyhet at Golden-eiere noen ganger stoler litt for mye på hunden sin rundt barna. Jeg tror noen hundeeiere (ikke bare Golden-eiere) glemmer at man aldri skal la en hund og et barn være alene, uansett rase og alder på barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, hva fikk dere til å endre mening? :)

Advarsler om at de som har levd litt kan være traumatisert. Vet ikke hva de har gått igjennom, og det er litt viktig med spedbarn i hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at Golden er på topplisten over hunder som biter. Dette kan vel enklest forklares med at det er mange mennesker som har rasen, kanskje især familier med barn? Det er ikke en ukjent nyhet at Golden-eiere noen ganger stoler litt for mye på hunden sin rundt barna. Jeg tror noen hundeeiere (ikke bare Golden-eiere) glemmer at man aldri skal la en hund og et barn være alene, uansett rase og alder på barnet.

Ja, helt enig. Det er fordi golden blir sett på som familievennlig og de blir stolt på mye mer. Mens en doberman/rottweiler/andre raser som oppfattes som "skumle" får mye mindre kontakt med små barn. En golden som har en toåring som stikker den gjentatte ganger i øyet kan jo få nok en gang, mens en doberman med eier uten barn, der alle barn som møter hunden på tur blir dratt unna hunden, får jo aldri "muligheten" til å bite. Selv om doberman-hunden kanskje er kjempesnill og glad i barn. Jeg har møtt folk med hunder som ser "skumle" ut som blir overraska over at jeg vil klappe hunden deres, for de er ikke vant til at noen tør nærme seg. Det er jo ikke rasen det kommer an på, men eierne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal møte hundene og se an kjemien. Hvis du er førstegangseier snart, kan det kanksje være smart å overta den voksne, men har ikke erfaering med golden. Ser på de som late, utilpass til beins, sleivete og midt på skalaen mht læring. Hvorfor ikke heller en hund som har litt gjeter i seg og som ikke er så dorsk?

Mener bare at du skal tenke over hvilken hund som passer deg og ditt gemytt. Hvorfor bare dette valget? Å overta en hund skaper forandringer, også mest de kjedelige... :)

Tull og tøys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...