Gå til innhold

Kjærlighetssorg, men tilbake til gamleeksen?


Gjest cecilia

Anbefalte innlegg

Gjest cecilia

Å- dette er så slitsomt og utrolig frustrerende.. Kan noen snille og kloke KG-lesere hjelpe meg?

Det har seg slik at jeg og samboeren min nylig har gått hvert til vårt. Det var han som gjorde det slutt og siden har jeg brent alle broer til ham.Jeg er naturligvis veldig glad i ham fortsatt, men selv om jeg har vært knust av kjærlighetssorg ser jeg ikke for meg oss to. Jeg kom til skade for å sende en melding etter altfor mange rødvin til en eks av meg. vi var sammen for mange år siden og det var utrolig bra den gangen. Jeg har alltid likt ham godt og vi har hatt sporadisk kontakt. Men etter at det ble slutt mellom oss for 6 år siden har han blitt en skikkelig damemagnet. Det irriterer meg! Men kanskje derfor jeg aldri klarer å gi helt slipp. Vi møttes og det var en kjapp kaffe. Han inviterte meg opp til ham kvelden etter (selvfølgelig etter alt jeg etter altfor mange rødvinsglass igjen måtte "takke for kaffen" bla bla bla).. jeg dro ikke, men hadde utrolig lyst. <problemet er at jeg ikke orker å bli såret igjen. Men likevel er det en fantastisk kjemi mellom oss og han har alltid stilt opp for meg. jeg vet at invitasjonen ikke bare dreide seg om en vennskapelig prat for å si det sånn, men jeg skjønner ikke hvorfor han vil være "rebound"-fyren?! Nå er jeg selvfølgelig utrolig betatt av ham igjen og venter på neste invitasjon. Redd jeg er et veldedighetsprosjekt for han siden han også vet at det har vært en tøff periode.. Jeg skjønner ingenting av situasjonen og vil bare ha ham tilbake. Men ikke bare som en reserveløsning slik det har vært før.

Hvordan hadde dere taklet en slik situasjon? skal jeg legge noe mer i oppmerksomheten hans (er det jeg absolutt vil)? vet jeg må tone det ned før jeg blir helt desp.. det er hvertfall lite attraktivt..hjelp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har kjærligehtssorg. Det du bør gjøre er å holde deg unna ALLE menn helt til du er ferdig med samboeren din og klar for å virkelig gå inn i et nytt forhold igjen. Det å hente opp en gammen flamme, når man egentlig har kjærlighetssorg for en annen høres ut som en rask løsning på et emosjonellt problem.

Jeg kan ikke si at det er feil at det kanskje kan bli deg og eksen din ignen, men det er definitivt feil å gjøre det på dette tispunktet. Du er ikke emosjoenllt klar til et forhold, du er for redd til å bli såret, hva hans intensjoner er er vanskelgi å si. Du er ikke følelsesmessig klar til å håndtere følelsene involvert i forhold til denne eksen. Det vil bli et følelsesmessig kaos, som kanskje er med på å ødelegge om dere faktisk har en sjangse til å finne sammen igjen.

Legg denne kontakten død. Se om du fremdeles om 6 mnd, eller et år har lyst å fremdeles se hvordan det går. Finn deg andre å date i mellomtiden, men la også det vente til du er ferdig med den verste sorgen over samboerskapet ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er så klok men... snill er jeg vell :-)

Morsomt, jeg har akkurat blitt singel etter 14 års samboerskap og det var han som gjorde det slutt.. En av de første ting jeg gjorde var å sende en meld til veldig god venn (ff) som jeg var mye sammen med før jeg møtte min samboer-x. Jeg bor et stykke unna HELDIGVIS.. Vi har hatt sporadisk kontakt pr tlf, møttes en gang sammen med andre, og tror nok begge kjente at det fortsatt var spenning mellom oss.. Jeg vet han akkurat er blitt singel igjen, og ja han er også en damemagnet (det har han egentlig alltid vært..)

Det er nok ikke så smart å involvere seg med han akkurat nå, få ting på avstand.. Men om du ringer han/tar kontakt når du føler så "kjør på"... Bedre enn at du blir med en "ukjent" hjem...

Kan jo være sammen med han, i edru tilstand, du hører jo fort hvor han står henne, i forhold til damer og deg?! SOm jeg føler, kunne jeg tenkt meg å vært hos han, som en venn... Jeg stoler på han, at jeg kan snakke med han, at han bryr seg om meg..

Godt med en god venn, men samtidig ha det i tankene hvordan han har vært, ikke forvent så mye kanskje, men samtidig dere er jo blitt eldre

Ønsker deg LYKKE LYKKE TIL hva du enn gjør...

klem

hmm, sikkert litt rotete innlegg, for det er kaos oppi hodet mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kloke svar begge to!! Det var nok akkurat det jeg trengte å høre nå.. Trengte en realitycheck- er ikke så greit når man er helt sirkus i hodet! Og til deg som er i samme båten- dette er ikke enkelt! Håper du også finner ut av det. Jeg skal iallefall prøve å slutte å sende stalkermld i fylla og sjekke facebook hele tiden (tragisk, jeg vet...) om blir noe mellom oss en eller annen gang er vanskelig å si. Og jeg må nok bare ta avstand, han vet akkurat hvilke knapper han skal trykke på. Trenger nok litt alenetid.. For en smørje..! Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...