Gå til innhold

Kranglet med kjæresten...


shadow6

Anbefalte innlegg

Jeg kranglet med kjæresten min i 3 timer i går, fordi jeg har blitt god venn med kameraten hans(eller, de har ikke så god kontakt lenger).

Kjæresten min er i en periode hvor han vil være litt alene for å tenke og finne ut av ting...

Men det som er problemet er at jeg var med kameraten hans her om dagen og var ute å kjørte litt rundt sammen med vennina mi, og da ble kjæresten min sur, han sa han var redd kameraten skulle prøve seg på meg, men han er ikke sånn i det heletatt..

Jeg og kameraten hans har fått god kontakt og siden jeg sliter med depresjon snakker jeg med han når det er noe, han stiller liksom alltid opp for meg og er der for meg heletiden, men hvorfor reagerer kjæresten min sånn? Jeg har jo sagt til han at jeg ikke har følelser for kameraten hans, at vi bare er gode venner...

Kjæresten min klikka helt og er redd kameraten hans skal ta meg fra typen min... blir frustrert jeg :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at han reagerer er fordi at det er HANS kompis, ikke din. Nå høres vi ut som om vi er tilbake i barnehagen her, men greia er at når man er i forhold trenger man inviduelle venner. Venner som ikke er felles venner av begge parter i forholdet. Han trenger sine guttekompiser sånn at han kan snakke med dem om deg f.eks. eller øl eller andre jenters pupper, på samme måte som du trenger dine venninner for å diskutere sexlivet deres og andre jenters feite ræv. Du har nå tatt det bort fra han når du har begynt å henge med kompisen hans.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du virkelig ikke å se det hele fra kjæresten din sin synsvinkel?

Mennesker har ulike grenser for hva som er greit i et forhold eller ikke. Jeg foreslår at dere setter dere ned og snakker åpent sammen.

Ikke alle synes det er greit at kjæresten har en nær venn og fortrolig av motsatt kjønn. Spør kjæresten din om hvorfor han er redd for å miste deg, og spør deg selv om du ville likt at kjæresten din hadde en jentevenn som han hang sammen med og betrodde seg til.

Dette må dere snakke sammen om (ikke krangle) og finne ut av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varpunen

Hvordan ville du reagert om han plutselig begynte å prate veldig mye og fikk kjempemasse kontakt med ei god venninne av deg, samtidig som du og venninna di gled litt fra hverandre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kameraten hans har fått god kontakt og siden jeg sliter med depresjon snakker jeg med han når det er noe, han stiller liksom alltid opp for meg og er der for meg heletiden, men hvorfor reagerer kjæresten min sånn?

Du snakker med kameraten hans om dine problemer? ville ikke kjæresten din satt pris på om han fikk ta litt del i dem? kanskje hjelpe deg, være der for deg og muntre deg opp?

Hva er grunnen for at du evt går til kompisen hans med slike problemer fremfor til han selv (slik virker det iallefall i tråden at du gjør)?

Personlig ville jeg følt meg trygg i mitt forhold til kjæresten om jeg kunne vært åpen om slike problemer overfor han, fremfor kompisen hans. Jeg tror også at kjæresten min ville satt pris på at jeg gikk til han fremfor kompisen med personlige problemer.

Ellers så syns jeg du skal snakke godt med kjæresten din om situasjonen, slik flere nevner her.. La han få si hvorfor han ikke liker det, å respekter hans ord. Samtidig som han må stole på deg når du sier at det ikke er noe på gang..

Selv så skjønner jeg misstankene til kjæresten din, for det er jo trossalt hans kompis, å kontakten har svunnet litt mellom dem. Det kan være nok til å fatte misstanke. Fyren er sikkert glad i deg å veldig redd for å miste deg? jeg tror åpenhet og å vise at du er glad i han kan hjelpe :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du og denne kompisen blitt venner ETTER at kjæresten din bestemte seg for å være alene og tenke og finne ut av ting?

Jeg skjønner absolutt hvorfor kjæresten din reagerer, men jeg tolker ditt innlegg slik at du og kjæresten har en pause? Er det derfor du har mer kontakt med kompisen hans? Fordi du har lite kontakt med din kjæreste og derfor ikke har han å dele dine problemer og lignende med? I så tilfelle ville jeg ha snakket med kjæresten om dette, forklar han hvordan du ser det og la han forklare seg, prøv å se det fra hans side også.

Om det er slik at dere har en pause (slik jeg tolket ditt innlegg) synes jeg ikke kjæresten din kan si noe som helst, om han trenger tid til å tenke og finne ut av ting synes jeg ikke han kan bli sint på deg fordi du henger med andre, han har ikke rett å ha deg på gress heller.

Ps. Kan selvsagt være jeg tolket ditt innlegg heeeelt feil og da blir mine råd/meninger litt ubrukelig, men jeg tolket det slik at dere har pause. (eller noe lignende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke syns det var noe gøy om kjæresten min skulle tatt en kjøretur med ei venninde av meg og hatt lange samtaler... Jeg hadde følt for det første sjalusi, så at jeg følt at han ikke kunne dele ting med meg og skuffelse. Hvordan hadde du tatt det viss han hadde gjort det samme som deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på de andre her! Jeg hadde blitt så lei meg om kjæresten min fortalte problemene sine til venninna mi, og ikke meg. Det er meg jeg vil at han skal komme til med engang han trenger noen å snakke med, eller bare trenger å ha noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...