Gå til innhold

Ekle kunder


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 18 som har jobbet i butikk i litt over 2 år. Butikken jeg har jobbet i selger manneklær, og til tross for at jeg har et gjennomsnittlig utseende, får jeg en del hendvendelser fra menn som er tydelig mye eldre. 40-50 åringer spør om nummeret mitt og hvor jeg bor osv. Idag spurte en om jeg vil drikke kaffe med han. Noen ganger klarer jeg lett å si nei, men idag klarte jeg ikke. Jeg gav han nummeret mitt, men det nummeret eksisterer ikke. Det jeg lurte på nå er om det er noen som har jobbet i butikk som har tips til hvordan jeg ærlig kan avvise en mann som ikke tar nei som et svar..

Setter pris på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er en jente på 18 som har jobbet i butikk i litt over 2 år. Butikken jeg har jobbet i selger manneklær, og til tross for at jeg har et gjennomsnittlig utseende, får jeg en del hendvendelser fra menn som er tydelig mye eldre. 40-50 åringer spør om nummeret mitt og hvor jeg bor osv. Idag spurte en om jeg vil drikke kaffe med han. Noen ganger klarer jeg lett å si nei, men idag klarte jeg ikke. Jeg gav han nummeret mitt, men det nummeret eksisterer ikke. Det jeg lurte på nå er om det er noen som har jobbet i butikk som har tips til hvordan jeg ærlig kan avvise en mann som ikke tar nei som et svar..

Setter pris på svar:)

Selv om det blir feil å lyve, så kan du si du allerede har kjæreste, og at det holder med èn. Det burde disse mennene akseptere, iallefall. :)

Endret av Kathpus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever noenlunde det samme på jobb, og her er noen tips;

*Gå med ring som kan missoppfattes som giftering.

*Si du har samboer.

*Si at dere har en regel på jobb som sier at men ikke har lov til å treffe kunder.

*Si at du er lesbisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: "Kan jeg få nummeret ditt?"

Du smiler pent og svarer: "Nei da tror jeg ikke kjæresten min hadde blitt så glad dessverre", og smile litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, men da fikk jeg som svar at vi kunne være venner :P heheh

Svar entustuiastisk at du da endelig har funnet noen å diskutere barnet på vei og bryllupspynt med til ditt kommende bryllup. Si at venninnende dine er for ung til det, og det blir fint med en GAMMEL venn å diskutere slikt med :D

Men seriøst, hvis de ikke tar nei for et nei, så sier du bare at du ikke gir bort tlfnr til fremmede folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant, men da fikk jeg som svar at vi kunne være venner :P heheh

Hmm. Så vanskelige kunder du har. :fnise:

Legg til et smil å si at du kun er her for å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: kan jeg få nr. ditt?

Du: nei, det kan du desverre ikke få (le og smil litt som om du tror det er en spøk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, men da fikk jeg som svar at vi kunne være venner :P heheh

heheh ok takker for svarene :) nå vet jeg hvertfall hvordan jeg skal opptre om det gjentar seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Opplever noenlunde det samme på jobb, og her er noen tips;

*Gå med ring som kan missoppfattes som giftering.

*Si du har samboer.

*Si at dere har en regel på jobb som sier at men ikke har lov til å treffe kunder.

*Si at du er lesbisk.

Skal prøve den nederste neste gang :gjeiper:

Jeg jobber også i butikk og har opplevd det samme som TS. Men jeg bruker å bli sjekket opp av gutter i 20 åra (for det meste). Og selv om at noen av dem ser bra ut, føler jeg at dette er litt.. ubehagelig (?) Jeg bruker bare å smile og si at jeg er opptatt. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest palle

jeg synes det er fryktelig irriterende og også feil å måtte lyve for å bli respektert. hvis du sier nei skal de ta det som et nei, og slutte å mase, slutte å flørte og tøffe seg. hvis ikke kan du ringe securitas. ja, jeg mener det. det er trakassering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du ikke, er et godt nok svar synes jeg. Hvorfor dikte opp ting? Man trenger da ikke en årsak for å takke nei til å bli sjekket opp når man er på jobb?

Om mannen er søt og hyggelig kan du slenge på et: Men takk for komplimentet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kasse1

Dette tror jeg nok skjer de fleste jenter i servicebransjen. Fordi,vi skal være blide og høflige,osv,og enkelte typer mannfolk tror det betyr fritt frem. Til og med jeg sjeneres av dette. De pene kollegaene mine får nok enda flere slike fyrer etter seg, men til og med jeg som verken er tynn eller pen får en del sånne gubber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber også i butikk og opplever ofte det samme men siden jeg faktisk er forlovet går det som oftest greit når jeg viser frem ringen hehe :) MEN om dt kommer en person som er såpass pågående at jeg føler at dette blir ubehagelig er det bare å plukke opp tlfen og ringe på vakten? De fleste butikker har vel en slags vekter eller noe? Får hverfall meg til å føle meg tryggere på jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner. Spørsmål angående modereringen kan taes på pm.

Kråkesaks, moderator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre opplevd slikt selv. Da sa jeg at jeg hadde type(jeg var singel da). Hadde de da sakt at vi bare skulle være venner, hadde jeg sakt at han bør respektere at jeg ikke vil gå ut med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er greit å være jente altså. Slikt skjer ikke med oss gutta boys. Nyt det mens dere kan.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å svare "Det tror jeg ikke mannen min hadde likt" om han svarer at vi bare kan være venner hadde jeg svart "Jeg tror ikke mannen min hadde likt det noe særlig heller". Eller om jeg var sur den dagen hadde jeg nok svart "Jeg tror jeg har nok venner fra før, men ellers takk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å være jente altså. Slikt skjer ikke med oss gutta boys. Nyt det mens dere kan.;)

Ånei? Da jeg jobbet i restaurant hadde vi en mannlig ansatt som var mildt sagt populær hos (de eldre) damene. Fikk 300,- i tips av en kvinne som syntes han var sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å være jente altså. Slikt skjer ikke med oss gutta boys. Nyt det mens dere kan.;)

Jeg syntes ikke slike opplevelser er mye å nyte. Det faller under ubehagelige opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...