Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok


murmeldyret

Anbefalte innlegg

Har venta på oppdatering fra deg, ja, Murmeldyret :wink: Så trist med negativ test, men ingen mens = håp. Husk på det der med HCG-nivå og sånt. Jeg nekter å gi opp håpet :wink:

Ikke gråt. :klem:

Stor klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÆSJ!

Den testen var nok defekt!

Burde aldri blitt lagt for salg... :roll:

Cheer up!

Om 24 timer er du kanskje litt positiv, i og med at tanta kanskje ikke dukker opp likevel! Jeg krysser fingre for det, Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Murmel.

Stikker bare innom for å gi deg en :trøste:

Kjempesynd med den testen! Jeg var så sikker på at neste skulle bli positiv. Skal krysse alt av fingre og tær for at tante ikke kommer likevel.

Tiny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 nattevakter uten tilgang til nettet. Trodde de skulle klare å rette opp feilen til siste natta, men nei. Skulle liksom kose meg med KG og sånn jeg. Holdt på å bli sprø av kjedsomhet! :roll:

Tusen takk for trøstende ord Hanni, Lillen og Tiny!

Det er veldig godt å ha dere her!

Hanni: Nei man kan jo ikke gi opp håpet :wink:

Ingen av oss!

Lillen: Ja, jeg glemte faktisk å sjekke holdbarhetsdatoen på testen...

Må nok være feilvare det der :ler:

Tiny: Koselig å høre fra deg igjen! Har lest alt om Jula di, og jeg er enig i at du må ha en veldig flott samboer. Bra du innser hvor heldig du er, på alle måter :wink:

Vel, mensen er ikke kommet ennå. :o

Har jo alltid et lite håp i bakhodet, men gidder ikke kaste bort en test i dag. Jeg har fortsatt veldige symptomer på at mensen er rett rundt hjørnet. Sånn var det IKKE da jeg ble gravid sist. Da var det ikke symptomer på noe som helst, bortsett fra 1 episode med festesmerter 2 dager før IKM. Det jeg kjenner "down under" er ikke festesmerter ihvertfall. :roll:

Jeg lurte jo på om jeg hadde en veldig forsinket EL 1. juledag. Hadde jo ikke kjent noen sikre EL symptomer da jeg "burde" hatt de. Nå kan det jo se ut som jeg faktisk hadde rett i de symptomene. i såfall er ikke IKM før i morgen. Så lang syklus har jeg ALDRI hatt i hele mitt liv (dag 33 i morgen)! Og hvorfor er det sånn nå da :roll:

Skal teste i morgen hvis ikke noe skje i løpet av dagen (og det kjennes veldig ut som syndefloden er på tur)

Dag 32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Prøv å vente et par dager ekstra før du tester...

Vet at det er lettere sagt enn gjort... :oops:

Men du sparer deg for en del unødvendig forventning og ikke minst penger.

Jeg laget meg dato for IKM 2 dager etter jeg egentlig forventet den.

Siste gangen hadde jeg IKM egentlig den 10.mars - men drøyde til

11.mars før jeg testet... Klarte ikke lenger... :lol:

Men da var jeg innerst inne "sikker" på at det var graviditetstegen jeg hadde.

Men igjen: det var jeg jo hver mnd... :ler:

Ikke lett dette her...

Krysser fingrene for deg iallefall: xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kom syndefloden... (bokstavelig talt) :grine:

Det er bare så slitsomt å håpe og håpe, for så å bli like skuffet igjen. :roll:

Men jeg vet jo at jeg ikke er alene om det. Ingen burde trenge å prøve mer enn 3-4 måneder før de ble gravide! Dette er psykisk terror :(

Klarer nok å hente frem litt optimisme om noen uker :wink:

Takk for hilsen Mayamor!

Du har rett i at man (ihvertfall jeg) tester litt for tidlig ofte. Og da blir man jo ekstra skuffet. Men jeg vet fra sist jeg var prøver at dette avtar betraktelig etterhvert. Da jeg endelig ble gravid, testet jeg ikke før 2 dager etter IKM. Det var mest intenst de første månedene :wink:

Dag 1

4. pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Murmeldyret. Så leit. Jeg føler VELDIG med deg :roll:

Kjipe mensen, men når det nærmer seg EL er du sikkert optimist igjen, sånn er det iallfall med meg. (Går på en smell hver måned når mensen kommer) Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi. Du er søt og snill :D

Jeg håper virkelig at du har bedre hell med deg neste PP. Prøve hostesaft du også? (Her skal alle kjerringråd være prøvd, ja)

Stor klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI!! Så kjedelig :( Jeg føler virkelig med deg.. Jeg syns vi burde hatt en sånn knapp jeg. Sånn som Karlsson på taket har bare at vår knapp skulle være sånn ikke klar for barn - klar for barn og vips så ble vi gravide med et lite trykk.. Ja også litt kosing selvsagt. DET må jo være med :sjarmor::sjarmor:

Da krysser vi fingrene for neste syklus.

:trøste: fra Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelvakt på jobb, kveld + natt :Gjesp:

Ikke helt ønskekvelden nei, men man må jo prøve å stille opp ved sykdom :roll:

Veldig glad for at dataen er reparert så jeg ihvertfall kommer meg inn på KG i natt.

Hanni: Du er nå veldig søt og snill du også da :wink:

Den store nedturen er på retur igjen. Har investert i EL-tester, så slipper jeg å kjenne på alle mulige innbilte symptomer ihvertfall. Men jeg har ikke råd til slike investeringer hver måned, i tillegg til alle graviditets testene :ler:

Januar er nok en veldig god måned å bli gravid i ja :Nikke:

Og du skal snart til legen!!! :D

Silja: Tusen takk for trøsteklemmen! Deg har jeg ikke hilst på før. Ser at du er en av de svangre her. Skal følge med deg :wink:

Meta: Ja, heia Karlsson på taket! Da hadde det vært litt enklere. Har sagt det før, synes ingen burde trenge å prøve mer enn 3-4 måneder før de lykkes. :-? Koselig at det klaffet for deg!

Lillen:

Lurer på hvor mange som har havnet på psykiatrisk avdeling pga slikt stress som vi utsetter oss for :ler:

Føler meg nesten manisk-depressiv i perioder. Mensen fører meg rett ned i den dypeste dal av selvmedlidenhet. Så kommer man seg sakte men sikkert opp igjen, for så å ta helt av uka før IKM :ler:

Sist vi prøvde avtok både de store dalene og høydene etterhvert..

Jeg burde vel som Lillen slutte å telle dager. Men denne syklusen skal jeg teste EL. Er litt frustrert over at syklusen min bare blir lengere og lengere. Fra gjennomsnittlig 29 dager har den økt med 1 dag hver mnd til nå 32 dager. :roll:

Sist vi prøvde var torsdag den store dagen. Annenhver torsdag kom enten EL eller mensen. Tenke seg til så heldig jeg var da! :wink:

Da var det jo bare teknisk umulig å glemme hvor i syklusen jeg var.

Jeg har vært så trøtt og sliten siste måneden pga lite søvn. Lillepia har vært veldig urolig om natta. Det ser ut til å gå litt bedre nå. Men søvnmønsteret mitt ble visst rimelig ødelagt av hele tiden å bli vekt. I tillegg jobber jeg mye natt, og det blir bare tyngre og tyngre å snu døgnet. Begynner vel å bli gammel :o

Sikkert egentlig veldig bra at jeg ikke er gravid i tillegg akkurat nå. Det hadde sikkert vært VELDIG tungt (sa hun overbevisende for å trøste seg selv 8) )

Dag 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, Murmeldyret - du trenger jo ikke EL-teste så lenge... Jeg testa i 3 perioder, og da skjønte jeg "tegninga" liksom. Bare legg merke til alle tegnene rundt en positiv test - så trenger du ikke investere så voldsomt. Og Persona funker like bra som Clearblue sine..

Men det skal jo holde å teste denne perioden, for jeg har bestemt at du blir besvangret nå!

Stor klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp Hanni!

I Januar blir vi blå hele hele gjengen!

:Nikke:

Hurra for Januar og et veldig godt blått Nyttår

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Trist at det ikke gikk,vet godt hvordan det føles å gå over tiden og håpe,håpe.. det er ikke gøy,nei. Sikkert lurt med de EL testene, da føler du i allefall at du får gjort noe litt "vettugt"...

Ellers så er avataren din supersøt og passende til navnet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsner Huldra og Tilde!

Søt avatar ja. Valgte faktisk navnet først, så det var igrunn bare flaks at jeg fant en passende avatar :D For tiden føler jeg meg ikke akkurat som et ekte Murmeldyr, mer som et Murmeldyr -wanna be :ler:

Det er drømmen min å få lov til å være det. Men da må man nok vente til bara er blitt litt større.Til de vil legge seg, sove hele natta, mindre syke osv... :wink:

Ikke misforstå meg, jeg ofrer gjerne alt for Lillepia mi :hjerte:

I dag har vi "kost oss" med omgangssyke. Bare Lillepia som er syk (foreløbig ihvertfall). I den forbindelse vil jeg gjerne komme med en hyllest til den som oppfant tørketrommelen!

Hurra for Tørketrommelmannen (antar det var en mann...)

:hoppe::hoppe::hoppe:

Også en liten hyllest til Vaskemaskinmannen!

:hoppe:

Etter 3 utspydde nattdrakter, 3 sett sengetøy, X antall håndklær, bodyer, genserer, bukser, sokker osv, så er jeg veldig fornøyd med disse oppfinelsene :ler:

Det er litt værre med teppet i stua og den ene sofaen... :-?

I dag er jeg også veldig glad for at jeg ikke er gravid og kvalm (dagens selvtrøst :wink: )

Dag 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Murmeldyret - jeg tror du glemmer å være murmeldyr av og til, for du har skrevet inne hos Lillen klokka 04.20, det er litt utypisk for murmeldyr da. Våkendyr typisk :ler: Men kanskje du murmler nå?

:ler:

(Jeg trodde nemlig Murmeldyr bare sov hele tida, jeg)

Klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte akkurat det sammen som hanni jeg da. Det er 'normalt' at Lillen skriver her inne på den tiden av døgnet, men at et murmeldyr skulle gjøre det, hørtes litt rart ut...

woohoo.gif

hadet.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars veslepia :( Håper hun snart blir frisk og ikke smitter resten av gjengen. Dere trenger jo krefter til innsats ved neste el :blunke:

God bedring klemmer :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...