Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for hilsen Pia og Tuji!

Nattas menssmerter gikk over og mensen er ikke kommet i skrivende øyeblikk. Men jeg føler meg kjempe PMS fordet. :-?

IKM er i morgen. Hadde tenkt å teste lørdag. Men jeg testet liksågodt i dag da jeg sto opp etter nattvakt. Og den var selvsagt negativ... :roll: Det var vel uansett litt for tidlig.

Noen som har vært borti en svak negativ CB test før? Jeg har hørt om svakt positive, der alle sier at en strek er en strek. Tidligere negative tester har vært helt klart negativ. I dag tok det en god stund før streken i resultatvinduet kom frem, og den var veldig svak. Streken i sluttvinduet var klar blå. Ble nesten litt håpefull der :wink:

Vi får se på lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit med mens :( Men ny periode = ny mulighet! :tommel:

Var ikke meningen å skremme deg ang Ibux altså.. Men greit å vite, er det ikke?

En god søndag videre! (As good as it gets.. Sitter med mens selv, ikke morsomt og ikke noe godt :evil: )

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Murmel.

Lumpent gjort av tante å komme!!

Hvordan er formen? Ligger du med influensa enda?

Sender masse "bli-frisk-klemmer". :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Murmeldyret!! Velkommen som dagbokskriver her på forumet...kjempekoselig!!! Jeg leste gjennom hele dagboka di idag og var bombesikker på at du allerede var gravid. Hørtes så lovende ut. Men som Jolie sa: ny periode = ny mulighet!

Krysser fingrene for at det går fortere denne gangen enn sist...det er jo ingen grunn til noe annet. Stå på!! Det er jo litt digg å holde på å prøve også :sjarmor: (det gikk usannsynlig fort med meg så jeg er vel ikke den rette til å si det men...det er jo kos med sengekos)

:velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner alle sammen! Alltid like koselig! :D

Nå er jeg såvidt kommet meg opp av senga etter å ha blitt påkjørt av toget (les: influensa) :-? Trodde jeg hadde en influensa light for 2 uker siden, men dette var 10 ganger værre. Tror aldri jeg har vært så dårlig. Har igrunn ikke vært i stand til å forbanne verken mensen eller syklusen min så mye heller :ler:

Når det gjelder denne syklusen min, så lurte den meg grundig denne gangen. Ifølge EL (eller det jeg TRODDE var EL), så kom mensen 2 dager for sent. Gidder ikke gruble meg ihjel på det nå, men skal kjøpe EL-tester for sikkerhets skyld denne gangen. Det var bare så veldig greit sist vi var prøvere og jeg kjente hver EL. Mer økonomisk i lengden å :wink:

Takk og lov at det ikke har vært noen EL de siste 2 ukene. Først mannen min syk og så jeg. Ikke vært mye sengekos her i gården nei :roll:

Desto mer å glede seg til :sjarmor:

Ny pp, nytt mot og fornyet optimisme! :D

Dag 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4? Se, tiden går fort allerede! :wink:

Du skal uansett være glad for at syklusene er nogen lunde i rute! ...selv om den fille-mensen kommer... Det blir nok lenge til neste gang du får besøk av henne!

GOD BEDRING!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg friskmeldt meg selv og sitter nå på jobb! :-?

Snill? Egentlig sykemeldt ut uka. Men når man jobber på en liten arbeidsplass, og de andre er utkjørt av å jobbe ekstra fordi jeg og andre er syke, da får man litt dårlig samvittighet. Helgene er rolige, og jeg føler meg ganske bra nå.

Jeg har regnet meg frem til at det blir førjulskos (EL) og nyttårsglede (IKM) på oss. Denne gangen går det nok bra :Nikke:

Denne syklusen går nok ganske fort pga jula. Godt er det! Også får jeg nytt rødvin i jula med god samvittighet :D

Dag 7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke jeg flink, som alltid skriver hvilken syklusdag jeg er på!?

:ler: Fint at vi er flere!

Har man først begynt med denne fokuseringen, klarer man ikke å stoppe...

*må ha kontroll* :sjokkert::Hehe:

Førjulskos... Er ikke det nu!? :wink:

Kan man drikke vin da? Det har jeg lurt på... Og nå er jeg desperat! Har veldig lyst på vin neste helg, men det er jo akkurat da mitt lille egg hadde tenkt å feste seg! :cry: ...så jeg vet neimen ikke!

Hva gjør egentlig alkoholen med fruktbarheten?? Er det noe med slimhinner?? Eggløsning? Festing? What? Vet du? *forvirret*

Ble mye dette her...

Kanskje jeg heller burde lete etter svar på snartgravid.com, enn å fylle dagboken din med desperate spørsmål :ler::roll:

Klem fra

Lillen, Dag 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble gravid sist (ca 2,5 år siden), så var det liksom ikke så strengt dette med alkohol i prøvetiden. Det ble hevdet at det ikke er noen forbindelse mellom mors blodbane og fosteret før uke 7. Derfor gjorde det ingen ting om man drakk alkohol før påvist graviditetstest. Inntil noen overbeviser meg om noe annet, så skal jeg ihvertfall ha min juledose med rødvin :ler:

Ja, slik tenker jeg også! Det er visst noe med at blodbanende ikke deles før 3-4 uker etter befruktning (5-6 uker gravid...), så for fosteret gjør det visst ingenting! :P Greit å tenke på at den tiden det normalt er for tidlig å teste positivt, trenger man heller ikke bli overbekymret pga alkoholinntak (moderat).

MEN det er fruktbarheten jeg egentlig tenkte på! Jeg vil liksom ikke redusere den akkurat når egget har lyst til å feste seg... Skjønner? Men jeg har ikke peiling på hva det er alkoholen gjør med fruktbarheten vår, så jeg vet heller ikke når i syklusen det kunne vært lurt å holde seg unna..

Det var enda et langt innlegg... Puh!

Håper svømmerne er på plass i deg om en uke! :wink:

Lillen

(skriver som regel syklusdag i boka mi jeg, og ikke i innlegg. det er en del av promoteringen av boka mi :ler: Må lese i den for å vite... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Vi må finne fakta om dette, jenter! Nå begynner jeg å lure også!

Jeg trodde ikke det spilte noen rolle altså, men om det gjør det, så hadde det vært godt å vite når det skal spille noen rolle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det forskes jo på det, og at rødvin skal være bra for fruktbarheten...

Men jeg holder meg til at det hemmer fruktbarheten...

Det er vel avklart at alkohol hemmer sædkvaliteten, og det kan jo forstås, og kanskje det er bare det jeg har lest...at det ikke gjør noe for oss kvinner... Er lov å håpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen som dagbokskriver...

Bedre sent enn aldri.

Godt med flere prøvere her inne etter en del fødsler i det siste...

Jeg har også problemer med å bli gravid:

* nr. 1 - ca. 5 år...

* nr. 2 - 16 mnd.

Nå lar vi naturen gå sin gang - kanskje blir jeg også skikkelig dagbokskriver igjen... :wink:

Krysser fingrene for at statusen din går fra prøver til snartmamma snarlig...

Førjulsklem fra Mayamor :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tanker i natten

Nå har jeg i sene nattetimer reflektert litt over livet mitt. Dette har bakgrunn i forrige gang vi var prøvere og holdt på i 2 år. Det er ingen som helst grunn til at det skulle ta like lang tid denne gangen, og vi er sålangt bare inne i 3. pp. Men følelsene fra sist dukker opp hele tiden. Negative følelser om at det ikke kommer til å klaffe igjen. Skuffelsen gang på gang mensen kom. :evil:

Men jeg har egentlig ingen grunn til å syte eller være negativ. Jeg er faktisk så heldig at jeg har en nydelig velskapt datter på 2 år. Jeg har fått lov til å oppleve å bli mor, og daglig nyter jeg den gode følelsen av hvor høyt jeg elsker henne. Enn bunnløs uselvisk vidunderlig kjærlighet.

:hjerter:

I tillegg har jeg en snill og kjærlig mann som stort sett er grei å ha med å gjøre :ler:

Vi ønsker oss veldig et barn til. Men jeg prøver å kjenne på at det ikke er verdens undergang om så ikke skjer. Jeg prøver å glede meg over det jeg har. Og livet mitt vil verken bli mangelfult eller meningsløst med bare lillepia vår. Skulle jeg være så heldig å få et barn til, så vil det være en ekstragave. Et stort pluss i livet vårt, men ingen selvfølge. Sist sto vi på ventelist til prøverør. Jeg tror ikke det vil være aktuelt denne gangen uansett. Med mindre vi blir helt desperate om et år :-?

Så skal jeg prøve å nyte EL i helga :sjarmor:

Og ikke banne alt for høyt om mensen kommer over nyttår.

Dag 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen skal ikke komme i 2004 i det hele tatt! Du kan få lov til å blø litt, men det er vel naturlig under en fødsel... :wink:

Du har da vel fortjent en liten ekstramirakelgave også du!? :P

Håper du er igang med forføringen nå! Det skader vel ikke å være litt tidlig ute! Men vet vel aldri...

Var det da du sto på venteliste at du ble gravid? Vet du om det var noe galt med forplantningsorganene?

Kan hende du ble gravid fordi dere slappet mer av, ved å være på ventelisten? Kanskje det er stresshormoner? (er sikker på at det er en av mine faktorer!)

Blir vel fint å kunne slappe ordentlig av rundt juleaften, i visshet om at dere har stått på for ekstragaven, og for tidlig til å stresse med kanskje-symptomer...

:nisse:

Håper du får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi, oi! Lurer på hvilken verden jeg lever i for tida :o

Plutselig gikk det opp for meg at det er denne helga mannen min og lillepia drar til svigers for å levere julegaver og julekort til slekta. Jeg har arbeidshelg og blir hjemme. Så demret det også plutselig for meg at det er jo denne helga jeg også skal ha EL!!! :klaske:

I total panikk har jeg gitt mannen min ordre om retur lørdag. Så håper jeg svigers ikke blir alt for fornærma over det korte besøket. Det blir ingen mulighet til forføring fredag, så han bare MÅ innfinne seg lørdag :ler:

Krysser fingre for at EL ikke kommer tidlig denne gangen!

Lillen: Takk for koselig hilsen. Ingen mens på oss i 2004 :Nikke:

Vi er helt enige! Da vi ble utredet sist, kunne de ikke finne noen medisinsk grunn til at vi brukte så lang tid. Alt er (var ihvertfall) normalt med oss begge. Bare ikke kjemien som stemte helt (litt surt å trøste seg med det når man vil ha barn med drømmeprinsen).

Desverre tror jeg også at disse stresshormonene virker negativt inn. Men jeg ønsker ikke å tro det, for jeg greier ikke stresse ned så mye som jeg burde. Jeg slappet nok mer av da vi havnet på venteliste til prøverør. Da hadde jeg gitt litt opp. Samtidig som jeg for fullt planla bryllupet vårt :wink:

Dag 13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...