Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

Så var endelig jeg også igang med dagbok :hoppe:

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å gjøre det, men innser at det i prøvefasen sikkert vil bli behov for å notere ned alle mine frustrerte tanker :ler:

Litt om meg selv:

33 år ung

Gift og har ei nydelig datter på knapt 2 år

Forrige gang "slet" vi i 2 år før det klaffet, på tross av regelmessig syklus og fullklaff med eggløsning :-?

Vi ble begget utredet, men alt var normalt. Fin var det, men veldig frustrerende likevel. Til slutt skjedde det endelig et vidunder :hjertesmil:

Men lillepia kom til verden 9,5 uker før tida. Det har heldigvis gått veldig bra, men sjansen er ca 50/50 for at det skjer igjen :(

Nå er vi inne i andre prøveperiode. Hadde ikke trodd at jeg skulle ta sånn av denne gangen. Jeg er innstilt på at det kan ta tid. Samtidig er det ingen grunn til det heller. Det er minst like spennende som sist. Forrige pp kjente jeg vel de fleste symptomer på graviditet og holdt på å bli smårar :ler: Jeg antar jeg roer meg ned etterhvert hvis det ser ut til å ta tid.

Jeg har sannsynligvis EL i disse tider, og vi koser oss mye. Min kjære er velidg fornøyd :sjarmor:

Har prøvd å jakte litt på EL-slimet uten hell. Jeg har ennå ikke gått til innkjøp av EL-tester. Vi får bare holde på så godt vi kan.

Og så er det de 2 lange ukene der man bare går og kjenner etter symptomer, og teller dager til IKM :blunke:

Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Velkommen som dagdokskriver! Endelig.. :hoppe:

Trur jeg også skal ha el i disse tider. Krysser fingrene for oss og alle andre prøvere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og :velkommen:

Her er det koselig å være :) Jeg begynte også min dagbok i andre prøveperiode og sålangt ser det ikke så veldig oppløftende ut, så det er deilig å få utløp for litt frustrasjon her inne..

Jeg har et vennepar som brukte 2,5 år på første datter og klaffet med en gang med andre barnet, så du skal se at det går fort og greit. Vi får håpe på det :tommelsmil:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å få hilsner i dagboka allerede :D

Siste døgnet mener jeg å ha kjent EL smerter på høyre side. Og jammen fant jeg ikke EL-slim da jeg sto opp i dag. Ihvertfall tror jeg det var det.

Lillepia spiste middag hos besteforeldrene i dag, og min kjære fikk seg en overveldende mottakelse da han kom hjem fra jobb :sjarmor:

Så er det bare å vente i 2 uker... sukk!

:blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:velkommen:

Så bra at det kommer flere nye her nå da!

Håper dere slipper å prøve like lenge som forrige gang da...

Skal krysse fingre og tær for dere jeg!

Klemmer

Magnhild

:ekstra kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte så fint...

Egentlig husker jeg ikke så mye av selve drømmen, bare følelsen da jeg våknet. Da var jeg overbevist om at jeg er blitt gravid... :kgsmil:

Egentlig er jeg litt for pesimist, og har lite tro på at det kan gå fort denne gangen. Men i drømmen var det som om noen sa til meg at jeg ikke skulle tvile, for nå er jeg gravid.

Det var vel ønsketenkning etter EL i går :roll:

Dag 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har min kjære og jeg tilbragt det meste av dagen i senga :sjarmor:

Nei, fult så koselig har det ikke vært. Vi har visst fått influensa.

:roll:

Nå er jeg rimelig neddopa på Ibux, og følte veldig for å være oppe litt. Morgendagen kan bli litt tøffere, for da er lillepia hjemme. Til en forandring er hun veldig frisk, og absolutt ingen antydning til slapphet der i gården :ler:

Mener å ha lest at egget fester seg etter ca 5-7 dager. I dag er det 5 dager siden EL, og jeg har lagt til sengs og kjent at egget har festet seg :Nikke::ler:

Må vel vente en stund før jeg får det bekreftet...

Satser på rask friskmelding her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på det ja!

Flott at du kjente egget da!

Da slipper du å lure mer! :ler:

Du spurte hvor lenge vi har prøvd,

og svaret er siden februar...

Så jeg skal bli gravid!

God bedring, murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, ikke Ibux: Paracet! Se her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=71912

Og ikke få panikk over overskriften etc. Må ikke freake ut :P Har brukt Ibux i mange år, jeg, mot menssmerter. Men nå er det bare Paracet og Panodil. Prøver å prakke på Ibuxen på fyllesyke kompiser, slik at de kan la meg ha Panocilen min i fred! Precious... :ler:

Tenkte jeg bare skulle fortelle deg det, jeg :kgsmil:

Har prøvd ca like lenge som Lillen. Men ulikt henne har jeg hatt stabile sykluser og har vel et par flere prøveperioder enn henne. Er inne i den tiende nå. Krysser fingre og tær for blå bølge! :D

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! :o

Tusen takk jolie! Det ante jeg virkelig ikke. Og jeg som har momset Ibux de siste dagene :cry:

Ved messmerter er det kun Ibux som virker, evt sterkere typer. Paracet har ingen virkning. Men akkurat nå kan det jo hende at Paracet ville hjulpet.

Skal legge meg MED hodepine i kveld og løpe på apoteket i morgen :-?

Har ikke kjent festesmerter i dag, så jeg stoler på at det ble ordnet i går :ler:

Dag 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ei flott venninnehelg i Oslo. Godt å komme seg litt bort. Godt å slappe av. Godt å tenke på noe annet enn symptomer og snarlig IKM. :wink:

Men hjemme var lillepia syk, og mannen syk, og arbeidskoleger syke. Så jeg havna rett på ekstra nattvakt her. :(

Fryktelig trøtt nå! :Gjesp:

Jeg har kjent veldig lite symptomer på graviditet siden sist. Kanskje det kan komme av at jeg ikke har kjent så godt etter som vanlig :ler:

Nå murrer det imidlertid både på den ene og den andre sida der nede. Mulig det heller er en "sliten" mage der som har blitt foret med litt for mye usunt de siste dagene... :oops:

Om 3-4 dager er spenningen for denne gang sasnnsynligvis over :roll:

Dag 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff denne ventetida :-?

Jeg hadde sommerfulger i magen og var veldig optimistisk. Men nå kjennes det akkurat ut som om TR kommer :cry:

Slik kjentes det ikke sist jeg ble gravid.

Den er jo ikke kommet, så håpet er der fortsatt. Men jeg kjenner at følelsene fra sist vi holdt på kommer tilbake. Jeg var ikke mye positiv og optimistisk på slutten av de 2 årene vi holdt på. Det sliter jo å bli skuffet gang på gang. Og så kommer det en liten djevel og hvisker meg i øret: "hvorfor skulle det gå raskere denne gangen"? :sinna:

Skal prøve å skjerpe meg. Det er jo mye bedre å være positiv og heller prøve gjøre dette til en hyggelig og morsom tid, på alle områder.

Men akkurat nå føler jeg meg bare PMS med hetetokter, menssmerter og vonde bryst. Akkurat som det bruker å være... :roll:

Ikke hjelper det på humøret å være trøtt på jobb og ha hodepine i tillegg. Samt stelle med syk mann og sykt barn hjemme.

Oi, nå synes jeg veldig synd på meg selv her.

Det blir nok bedre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbok skriver :sjarmor:

Det er jo bedre seint enn aldri da hi,hi

Håper virkelig du er gravid denne gangen at det går litt fortere enn sist, vet virkeklig hvordan prøveperioder er og venting og atter venting.

Blir spennende å følge deg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...