Gå til innhold

Har vanskelig for å tro på det han sier...


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Har vært sammen med kjæresten min et års tid. Egentlig så har jeg hele tiden hatt en litt ekkel magefølelse, jeg klarer liksom ikke helt å tro på ham når han sier at da han traff meg, ble han fullstendig betatt. Han er litt fortvilt over dette, selvfølgelig, og prøver bestandig å forsikre meg om at han elsker meg, jeg er det beste som har hendt ham, osv osv.

Sitter og kikker på bilder av noen av hans kvinnelige bekjente på facebook, og plutselig ser jeg han har skrevet kommentar under et bilde av ei dame: "Du er skikkelig heit!" Dette har han skrevet ei uke etter at vi blei sammen. Jeg blir så skuffa, kjenner jeg. Han har sagt at fra den dagen han traff meg, var han så betatt at han ikke tenkte på noen andre. Det hadde ikke falt meg inn å skrive sånt med menn når jeg er sammen med noen, og når jeg er stormende forelsket så registrerer jeg heller ikke at andre er så heite. Når det gjelder denne dama, har han fortalt at hun bare er en bekjent, og at han aldri har syns noe spesielt om henne. Også kommer jeg over det der! Jeg tror jeg må konfrontere han med det. For jeg tror ikke jeg får det ut av hodet. Det virker liksom bare ikke troverdig det han sier til meg. Lurer på hvordan jeg best skal få sagt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik som du tydeligvis plages med dette, så synes jeg at du bør prate med han om dette, ja.

" Det hadde ikke falt meg inn å skrive sånt med menn når jeg er sammen med noen, og når jeg er stormende forelsket så registrerer jeg heller ikke at andre er så heite."

- Folk er forskjellige. Kanskje dette er naturlig og uskyldig for kjæresten din...? Det at du ikke ville gjort det, betyr ikke bestandig at det er galt å gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du virker som en kontrollfreak.

Syns du det? Syns du det er helt vanlig å skrive til andre damer samtidig som du mener at du har fått "kvinnen i ditt liv"? Det er det jeg reagerer på, og det gjør at det han sier mister troverdigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er helt annerledes en kvinner. Når vi møter en vi faller for så er han det eneste vi kan tenke på 24/7. For de fleste menn er det ikke slik. Det tar lengre tid enn et par uker for de å utvikle de følelsene vi gjerne får etter noen dager.

Selvfølgelig sier han at han ble betatt fra dag 1, det sier de alle. Det er fullt mulig at det stemmer også, men et betyr ikke at han er blind for alt annet.

At man skriver under bildet til venner og beskjente at de er heit (så lenge det ikke er ment som en spøk av noe slag) når man er i forhold syns jeg ikke er riktig uansett hvor lenge man har vært sammen. Det viser mangel på respekt. Så DET syns jeg du du bør prate med han om. Å drive å vri hodet ditt rundt om han virkelig var så betatt som han sier må du bare slutte med. Han kommer ikke til å svare noe annet enn det han har svart til nå, så du kommer ingen vei med det. Bare la det være og nyt forholdet. Ting man føler og tenker helt i begynnelsen av forholdet har lite med hvordan man føler og tenker senere i forholdet, spesielt for menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Menn er helt annerledes en kvinner. Når vi møter en vi faller for så er han det eneste vi kan tenke på 24/7. For de fleste menn er det ikke slik. Det tar lengre tid enn et par uker for de å utvikle de følelsene vi gjerne får etter noen dager.

Selvfølgelig sier han at han ble betatt fra dag 1, det sier de alle. Det er fullt mulig at det stemmer også, men et betyr ikke at han er blind for alt annet.

At man skriver under bildet til venner og beskjente at de er heit (så lenge det ikke er ment som en spøk av noe slag) når man er i forhold syns jeg ikke er riktig uansett hvor lenge man har vært sammen. Det viser mangel på respekt. Så DET syns jeg du du bør prate med han om. Å drive å vri hodet ditt rundt om han virkelig var så betatt som han sier må du bare slutte med. Han kommer ikke til å svare noe annet enn det han har svart til nå, så du kommer ingen vei med det. Bare la det være og nyt forholdet. Ting man føler og tenker helt i begynnelsen av forholdet har lite med hvordan man føler og tenker senere i forholdet, spesielt for menn.

Brems. Ikke alle menn er sånn. Noen menn blir stupforelska og tenker kun på henne han er forelska i, hele tida, og ser ingen andre. Ja, det er rart at han skrev det der ei uke etter å ha truffet deg. Men jeg tror jeg ville ha vært mer bekymra om han skrev noe sånt etter at dere hadde vært sammen i et halvt år f eks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes kanskje du overreagerer litt. Du kan jo ta det om med han hvis det er noe som virkelig plager deg, men dette var jo noe han skrev like etter at dere møtte hverandre for første gang, så tror ikke jeg hadde brydd meg noe særlig om det (hadde sikkert ikke lagt merke til det en gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du det? Syns du det er helt vanlig å skrive til andre damer samtidig som du mener at du har fått "kvinnen i ditt liv"? Det er det jeg reagerer på, og det gjør at det han sier mister troverdigheten.

Ja jeg syns det, på det grunnlag at du sitter og blar gjennom bilder av hans venninner og leser alt han har skrevet om disse, til tross for at dette skjedde for et helt år siden.

Jeg kan fint si at mine kamerater er heite som f, uten at det har den minste innflytelse på kjærligheten til en annen. Fakta er fakta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne GJERNE skrevet "du er SÅ heit" til ei dame. Kunne også skrevet det til en kompis, sånn for gøy, og jeg er IKKE antydning til homofil.

Uansett er det dama mi som jeg elsker - og det er noe helt annet.

At noen er "heit" er for meg bare et slenguttrykk at noen er kul, sexy, stilig osv...Youre so hot - u know :-) Betyr ikke at jeg vil knulle vedkommende, eller treffe, være sammen med osv, osv

Endret av Henkie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brems. Ikke alle menn er sånn. Noen menn blir stupforelska og tenker kun på henne han er forelska i, hele tida, og ser ingen andre. Ja, det er rart at han skrev det der ei uke etter å ha truffet deg. Men jeg tror jeg ville ha vært mer bekymra om han skrev noe sånt etter at dere hadde vært sammen i et halvt år f eks.

Du må lese hva jeg skrev èn gang til. "For DE FLESTE menn er det ikke slik".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen har en tendens til å stemme. Sett opp en liste med hva som gjør deg usikker og bruk sunn fornuft. Egentlig vet du nok hva du vil. Jeg hadde ikke greid å være sammen med en jeg ikke stolte på

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen har en tendens til å stemme. Sett opp en liste med hva som gjør deg usikker og bruk sunn fornuft. Egentlig vet du nok hva du vil. Jeg hadde ikke greid å være sammen med en jeg ikke stolte på

Er nok noe i det du sier der. For han hadde endel sånne tendenser tidligere, med å kommentere andre jenter osv, men har slutta med det fordi han skjønte at jeg ikke likte det. Det er kanskje det som gjør meg usikker, følelsen av at egentlig så er det sånn han er, men så bare behersker han seg for min skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...