Gå til innhold

Gravid og uønsket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klarer virkelig ikke å skjønne meg på visse folk jeg. Hvorfor i alle dager skal et barn, som kan vokse opp i et fint og trygt hjem, med en fantastisk mamma og en god familie ellers, bli fratatt dette, kun fordi barnefaren mangler? Hvordan vet noen av dere at ingen menn vil ha ei dame med barn fra før? Jeg har en helt utrolig stefar som kom inn i livet mitt når jeg var 6... Så der er dere bevist feil på det punktet!

Og hva er dette tullet med at et barn fortjener begge foreldre, og om det ikke er mulig så har barnet det bedre uten et liv. Makan til tullprat... Venninna mi er oppvokst med kun en mor, og det er et fantastisk forhold. Hun har hatt en BRA barndom.

Hvorfor skal ei dame velge bort et barn pga slike ting som dette? Skal hun straffes fordi idioten av en mann produserte et barn?

Det er noe som heter den "perfekte familie" med hus, hund og to foreldre, ja! Men for pokker, jeg veit om en bønsj av mine venner og andre som til tross for å ha to foreldre, har hatt en helvettes barndom. Det er ikke dermed sagt at så lenge du har en stykk mamma og en stykk pappa så er du happy ever after! Det er bare tull, tull fra folk som ikke veit hva dem snakker om!!

Du må velge det som føles rett for DEG og ingen andre. Hvertfall ikke høre på visse folk her inne...

Har du ting i orden, økonomi, stabilitet rundt deg, en jobb, plass å bo, er skikket til å ta vare på og oppdra et barn, og faktisk ønsker dette barnet, så sett i gang :D bli en mamma, en jævla bra mamma, til tross for manglende far! Drit i han, det er han som går glipp av noe. Selvfølgelig kommer det en dag der minstemann lurer på hvor pappaen er, men den tid-den løsning. Det ordner seg alltid!

Men ikke si noe til dama... Ikke du hvertfall, ikke med det første. Gi han den oppgaven, det er hans som har "driti" på draget, og derfor han som bør fortelle. I tillegg fortjener hun å høre det fra han. Hun har jo ikke gjort noe vondt stakkar. Si det til han, at enten er han mann med en ting her i livet, og sier til a hvordan det ligger ann, eller så gjør du det om ikke!

Lykke til, og gratulerer med småttiss i mavan :D du blir nok en kjempe mamma!

Måtte redigere plutselig i og med at jeg så du skrev dette med, "du vil egentlig beholde ungen, men vil ha han og"... Du velger IKKE et barn i håp om å få mannen på kjøpet, det blir feil. Enten vil du beholde fordi du gleder deg til ungen og å bli mamma, kunne ikke brydd deg mindre om faren, eller så tar du det bort hvis det er noe alla type "kjøp en, få to"!

Og du sier ikke noe til hun dama før enten han gjør det eller du veit sjæl hva du vil. Du kan ikke ødelegge hennes liv, for å tjene ditt eget!

Mjah....

Rent bortsett fra det jeg har uthevet er dette et glimrende innlegg. Bra at noen tok seg bryet med å si dette. Det er altfor enkelt å skalte og valte med et liv alt etter foreldrenes interesser og luner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nanette

Hei TS. Du må ta et raskt valg ang.abort.

Velger du å beholde barnet er det flere muligheter. Hva som skjer videre blir bare spekulasjoner. Ønsker du å beholde barnet? Hvis ja bør su søke litt råd hos fagfolk innen nav, innen helse. Ta standpunkt til om du skal oppgi barnefar (bf). Oppgir du bf får han også foreldeansvar selv om han ikke bor med barnet. Betaler bf barnedrag kommer du vanligvis økonomisk bedre ut av det.Noen vil nok presse deg til å oppgi bf, du vil føle et ubehag om du ikke ønsker. Du må regne med at bf hører fra seg og du må forholde deg til han på godt og vondt om du oppgir han som bf. Det kan også tenkes bf vil ha kontakt med barnet,han tar kontakt selv. Det kan du ikke nekte han, med mindre det forliggrer rettsavgjørelse. Grunnen til jeg sier dette er at han kontakter deg av og til, da kan det tenkes han vil ha kontakt med barnet. Du bør sanynligvis mentalt innstille deg på å være alene med barnet. Dette er en vanskelig prosess for mange. Men flere har gjort det før deg og andre vil føde barn uten å bo med bf. Det finnes i Norge rimlig gode støtteordninger. Me det kan hende du må endre dine framstidsplaner og drømmer.

Dette må jeg si var en meget negativ vinkling på alt sammen! La henne nå finne ut av dette selv! Og nav er ikke de hun skal rådføre seg med! De er ikke til å gi noen støtte eller råd, de er for å veilede angående økonomiske ytelser hun har rett på. Hun vil klare seg helt fin økonomisk uten problemer. Å være alene med barn, er det mange som er. Ingen sier at det er enkelt, men du trenger ikke svartmale det sånn og gjøre det til en ren negativ greie, for det er det ikke! OG, hun må ikke endre på sine drømmer eller framtidsplaner. Hva vet vel du hva hun har til drømmer og framtidsplaner? Her sitter du og sier at barn er kun hindring og problemer. Det er det ikke. Livet stopper ikke fordi om man får barn, og mulighetene forsvinner ikke med barnet, heller motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke "bare" å ta abort i uke 13. Tok abort i uke 11, og det er det verste jeg noen sinne har gjort mot meg selv.

TS, vil du ha barnet, så ha det. Gi faren tid, men ikke for mye tid. Han får versegod fortelle det til den stakkars samboeren sin.

Min "ekstramamma" ble gravid med en gift (halvveis skilt) mann. Han nektet å fortelle at han var faren til andre enn kona, så da fortalte ekstramammaen min heller til hele bygda hvem som var faren.

Nå mange år etter, skal faren og min "ekstramamma" flytte i lag. Og den stakkars kona har det nok bedre nå, enn hva hun hadde det med en mann som ikke elsket henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, ønsker du deg dette barnet?

Far til mitt barn har aldri villet ha kontakt med sitt barn. Barnet er ikke produkt av utroskap, men har vokst opp uten far.

Je har hele tiden vært åpen ang far mot mitt barn, men jeg har passet på at jeg ikke har baksnakket han. Våre ev konflikter får være våre, men jeg bestemte meg tidlig for at selv om far ikke ville ha kontakt så ville de sikkert møtes en dag å da skulle barnet få danne seg sin egen mening om far.

Selv om far ikke vil ha kontakt så er som oftest mor istand til å ta seg av barnet på egen hånd. Du har kanskje familie eller venner? Disse personene kan bli fine forbilder for barnet. De kan gi barnet tilhørighet. Man trenger ikke nødvendigvis en biologisk far for det.

Om du skal ta abort eller bære fram barnet må nesten du avgjøre ts, du må ta den avgjørelsen som er best for deg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg kan ikke si så mye annet enn at jeg føler med deg! Det som er viktig nå er at du tenker på deg selv, hva du vil og ønsker, og bestemme deg for om du vil beholde barnet eller ikke. Men tenk deg nøye om, ikke la deg presse til noe du tror du kan angre på senere. Om mannen kommer etter når barnet eventuelt har kommet er ikke noe du skal tenke på. Du skal fokusere på deg selv nå, og eventuelt hva du kan tilby barnet.

:klemmer: fra meg

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig for typen til tanta di da. Jeg er sikker på at han også er fra seg av begeistring over denne honningsøte historien.

Så skulle han ha sikret seg mot graviditet (eller bare ikke vært utro).. :eeeh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke behold barnet fordi du vil holde på faren. Det er helt feil tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Ikke behold barnet fordi du vil holde på faren. Det er helt feil tankegang.

Hun ønsker barnet som jeg kan forstå av innlegg lengre oppe. Barnet skal da vel ikke taes vekk på grunnlag av at barnefaren ikke ønsker kontakt? Litt kynisk forhold til liv og død du har der du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ønsker barnet som jeg kan forstå av innlegg lengre oppe. Barnet skal da vel ikke taes vekk på grunnlag av at barnefaren ikke ønsker kontakt? Litt kynisk forhold til liv og død du har der du...

Hun sier at hun ønsker å beholde barnet for å holde på exen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst å si "dette burde du har tenkt på før", men selvfølgelig er ikke de ordene tilstrekkelige nå i denne situasjonen. Du får bare velge selv om du ønsker å beholde dette barnet og oppdra barnet alene. Du kan selvfølgelig håpe på at faren til barnet vil ombestemme seg å få lyst til å være en god far, men jeg ville ikke holdt pusten om jeg var deg. Du kan tvinge han til å juridisk være faren til barnet, men du kan ikke tvinge han til å være en god pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Hun sier at hun ønsker å beholde barnet for å holde på exen.

Kan ikke se noe sted at hun har skrevet det, og det er da ikke han hun skal fokusere på nå, det er barnets liv som er viktig. Ikke kjærlighetslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det ikke blir abort vil jeg dele en liten historie:

Tanta mi var utro med en gift mann uten at noen i familien visste om det. Hun ble gravid, og sa det ikke til noen, helt til hun fødte. Hun fikk ei lita jente som alle forelsket seg i. Vi er veldig glad i henne alle sammen, og forholdet til mor og datter er veldig spesielt. De har bare hverandre, men sånn kjærlighet fra moren til barnet, og fra barnet til moren fins ikke maken til. Dette kan kanskje bli til det beste som har skjedd deg.

Så hyggelig for typen til tanta di da. Jeg er sikker på at han også er fra seg av begeistring over denne honningsøte historien.

Så skulle han ha sikret seg mot graviditet (eller bare ikke vært utro).. :eeeh:

Typen til tanta har vel ikke gjort noe galt annet enn å bli bedratt. Hvis tanta er utro så må hun vel ikke bare ha noen å være utro med, men også mot, eller hva? Eller leser jeg feil nå? Er tanta bare "den andre dama"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig for typen til tanta di da. Jeg er sikker på at han også er fra seg av begeistring over denne honningsøte historien.

Hva er veien med deg egentlig? Typisk at slike som deg bruker AB og ikke tør å stå for det du sier under et brukernavn.

Hvorfor ikke gjøre noe med din egen bitterhet i steden for å la den gå ut over andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er veien med deg egentlig? Typisk at slike som deg bruker AB og ikke tør å stå for det du sier under et brukernavn.

Hvorfor ikke gjøre noe med din egen bitterhet i steden for å la den gå ut over andre?

Men ble ikke typen til tanta bedratt da? Kanskje det er det som forklarer sarkasmen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest neroguilt

Men ble ikke typen til tanta bedratt da? Kanskje det er det som forklarer sarkasmen.

Tanta lå med en mann som allerede var gift, ble deretter gravid, men sa ikke dette til noen...trur det er det som er greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta lå med en mann som allerede var gift, ble deretter gravid, men sa ikke dette til noen...trur det er det som er greia?

Jo, men jeg forstod det sånn at tanta også hadde en type gående hjemme som hun bedro med han mannen som var gift, ellers ville ikke hun som fortalte historien si at tanta var utro. Men kanskje jeg bare har lest feil, ikke vet jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest neroguilt

Jo, men jeg forstod det sånn at tanta også hadde en type gående hjemme som hun bedro med han mannen som var gift, ellers ville ikke hun som fortalte historien si at tanta var utro. Men kanskje jeg bare har lest feil, ikke vet jeg.

Kan fint hende du har rett! Bare syns jeg leste at det kun var hun tanta og barnet som vokste opp sammen, at hun var alenemor. Så antok vel egentlig at det ikke var noe andre mann i bildet... :) spiller vel egentlig ingen rolle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...