Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #61 Skrevet 27. juli 2011 Selvsagt, alle kvinner skal tilpasse seg at DU ikke syns det er negativt ladet. Også HØRER du ikke hvor spydig og oven i fra og ned du er? Jeg forteller bare hvordan jeg oppfatter at mannfolk bruker ordet kvinnfolk. Og jeg oppfatter ikke at det blir brukt som noe direkte negativt, men heller at det ofte kan brukes for å understreke at kvinnfolk og mannfolk ikke er like. Noe som er helt greit og normalt i seg.
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #62 Skrevet 27. juli 2011 Jeg vet at jeg lever i den virkelige verden, ja. Det er ikke poenget. Poenget er om du forstår at den virkelige verden er en upraktisk verden.
Gjest Eurodice Skrevet 27. juli 2011 #63 Skrevet 27. juli 2011 Det er ikke poenget. Poenget er om du forstår at den virkelige verden er en upraktisk verden. Hva mener du når du snakker om en upraktisk verden?
Fønix Skrevet 27. juli 2011 #64 Skrevet 27. juli 2011 Det er ikke poenget. Poenget er om du forstår at den virkelige verden er en upraktisk verden. Den grunnleggende forskjellen er vel at de aller fleste av oss andre er glad i den verdenen vi lever i og i menneskene rundt oss, og vi ser på nye opplevelser som en mulighet til noe positivt og berikende. Du ser på verden som upraktisk, og nye opplevelser som i beste fall uinteressante, men stort sett som noe som utgjør et problem eller en risiko. Denne forskjellen har ikke noe med alder, kjønn eller intelligens å gjøre, Steinar. Jeg kommer aldri til å dele din livsanskuelse, og det er jeg uendelig glad for. 3
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #65 Skrevet 27. juli 2011 Den grunnleggende forskjellen er vel at de aller fleste av oss andre er glad i den verdenen vi lever i og i menneskene rundt oss, og vi ser på nye opplevelser som en mulighet til noe positivt og berikende. Du ser på verden som upraktisk, og nye opplevelser som i beste fall uinteressante, men stort sett som noe som utgjør et problem eller en risiko. Denne forskjellen har ikke noe med alder, kjønn eller intelligens å gjøre, Steinar. Jeg kommer aldri til å dele din livsanskuelse, og det er jeg uendelig glad for. Ingen vet hva fremtiden bringer.
Gjest KateW Skrevet 27. juli 2011 #66 Skrevet 27. juli 2011 Det er ikke poenget. Poenget er om du forstår at den virkelige verden er en upraktisk verden. Hvorfor i alle dager skal jeg forstå det, når jeg ikke mener dette stemmer med virkelighet eller sannhet? Hvordan kan helt konkret en hel verden være upraktisk, er det alle menneskene i hele verden, eller verden som planet, verden som bosted, verden som en del av universet eller hva?!?!?
Gjest Tidssone Skrevet 27. juli 2011 #67 Skrevet 27. juli 2011 *koser meg med at Steinar nok en gang klarer å få Kate til å tilte*
Gjest KateW Skrevet 27. juli 2011 #68 Skrevet 27. juli 2011 *koser meg med at Steinar nok en gang klarer å få Kate til å tilte* Og du selv er helt uberørt? *tørt*
Gjest Tidssone Skrevet 27. juli 2011 #69 Skrevet 27. juli 2011 Og du selv er helt uberørt? *tørt* Jeg klarte å avverge den store tilten med et fint innøvd John-Cage-smil.
Gjest KateW Skrevet 27. juli 2011 #70 Skrevet 27. juli 2011 Jeg klarte å avverge den store tilten med et fint innøvd John-Cage-smil. jeg har sett det, ja! Inne i hodet mitt, faktisk.
Gjest Eurodice Skrevet 27. juli 2011 #71 Skrevet 27. juli 2011 Ingen vet hva fremtiden bringer. Dette var dypt, Steinar. Det har jeg aldri hørt før . 3
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #72 Skrevet 27. juli 2011 Hvorfor i alle dager skal jeg forstå det, når jeg ikke mener dette stemmer med virkelighet eller sannhet? Hvordan kan helt konkret en hel verden være upraktisk, er det alle menneskene i hele verden, eller verden som planet, verden som bosted, verden som en del av universet eller hva?!?!? Samfunnet i dag er ekstremt komplekst og man har veldig lite å si selv. Som forsåvidt er praktisk nok så lenge det fungerer, men jævla upraktisk når det ikke fungerer lenger. Tror ikke det er noen vits i å diskutere dette videre her, da det går langt over hodet på de fleste.
Gjest Cecilia L Skrevet 27. juli 2011 #73 Skrevet 27. juli 2011 Hvorfor i alle dager skal jeg forstå det, når jeg ikke mener dette stemmer med virkelighet eller sannhet? Hvordan kan helt konkret en hel verden være upraktisk, er det alle menneskene i hele verden, eller verden som planet, verden som bosted, verden som en del av universet eller hva?!?!? Good point! Samfunnet i dag er ekstremt komplekst og man har veldig lite å si selv. Som forsåvidt er praktisk nok så lenge det fungerer, men jævla upraktisk når det ikke fungerer lenger. Tror ikke det er noen vits i å diskutere dette videre her, da det går langt over hodet på de fleste. Over hvilke hoder? Jeg liker å diskutere komplekse saker, så bring it on!
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #74 Skrevet 27. juli 2011 Over hvilke hoder? Jeg liker å diskutere komplekse saker, så bring it on! Alle de små hodene som ligger godt begravet i sanden Men det er forsåvidt like greit også, når man selv ikke kan gjøre noe for å endre på virkeligheten.
Woof Skrevet 27. juli 2011 #75 Skrevet 27. juli 2011 Og slik går nu dagan. Steinar er like innesnødd og prehistorisk som alltid,og har ikke antenner til å begripe når han er well and truly whipped. Like morsomt hver gang.
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #76 Skrevet 27. juli 2011 Og slik går nu dagan. Steinar er like innesnødd og prehistorisk som alltid,og har ikke antenner til å begripe når han er well and truly whipped. Like morsomt hver gang. Kvinner har ikke godt av å få viljen sin.
Gjest Cecilia L Skrevet 27. juli 2011 #77 Skrevet 27. juli 2011 Kvinner har ikke godt av å få viljen sin. Såpass mye "smekk-på-fingrene", at jeg ikke kommer til å gi deg noe mere mat.
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #78 Skrevet 27. juli 2011 Såpass mye "smekk-på-fingrene", at jeg ikke kommer til å gi deg noe mere mat. Det er ingen som har godt av å få viljen sin hele tiden.
Gjest KateW Skrevet 28. juli 2011 #79 Skrevet 28. juli 2011 Good point! Over hvilke hoder? Jeg liker å diskutere komplekse saker, så bring it on! Mitt hode, Cecilia, for jeg er nemlig dum og urealistisk, fordi jeg liker å pule, syns menn er fantastiske og tror at man kan bli forelsket og være det mer en ti minutter...
Steinar40 Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #80 Skrevet 28. juli 2011 Mitt hode, Cecilia, for jeg er nemlig dum og urealistisk, fordi jeg liker å pule, syns menn er fantastiske og tror at man kan bli forelsket og være det mer en ti minutter... Det blir litt forskjell på mer enn ti minutter og en hel evighet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå