Gjest Cecilia L Skrevet 26. juli 2011 #41 Skrevet 26. juli 2011 Hadde jeg følt at jeg hadde funnet den rette dama, så hadde jeg neppe sagt nei takk. Men det er mye som skal stemme først, i denne upraktiske verden vi lever. Upraktisk verden?
Steinar40 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #42 Skrevet 26. juli 2011 Upraktisk verden? Ja, alle mulige (u)praktiske forhold som finnes i dette livet. Sånt som bosted, arbeidsplass osv.
Gjest KateW Skrevet 27. juli 2011 #43 Skrevet 27. juli 2011 Ja, du er jo et kvinnemenneske. Og denne saksopplysningen føler du var viktig i denne sammenheng, fordi?
Gjest KateW Skrevet 27. juli 2011 #44 Skrevet 27. juli 2011 Ja, alle mulige (u)praktiske forhold som finnes i dette livet. Sånt som bosted, arbeidsplass osv. Du er nå en optimistisk og happy-go-lucky solskinnsbolle, du Steinar! 3
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #45 Skrevet 27. juli 2011 Og denne saksopplysningen føler du var viktig i denne sammenheng, fordi? Hvis du hadde lest innleggene mine her så hadde du fått med deg at jeg har svart på dette tidligere. Kvinner er som regel mer sosiale, og sosialt interesserte, enn menn.
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #46 Skrevet 27. juli 2011 Du er nå en optimistisk og happy-go-lucky solskinnsbolle, du Steinar! Jeg lever i den virkelige verden - populært kalt virkeligheten (eventuelt IRL på engelsk). Har du hørt om den?
Gjest KateW Skrevet 27. juli 2011 #47 Skrevet 27. juli 2011 Nei, du kom med en nedlatende og spydig kommentar. Hvor du påpekte at jeg var et kvinnFOLK. Det er et skjellsord. Og dersom du ikke mente det som det, så tror jeg de fleste her inne vet at profilen KateW er kvinne, selv om ikke nødvendigvis personen bak er det. Så hvorfor du trengte å påpeke dette, forstår jeg ikke.
Gjest KateW Skrevet 27. juli 2011 #48 Skrevet 27. juli 2011 Jeg lever i den virkelige verden - populært kalt virkeligheten (eventuelt IRL på engelsk). Har du hørt om den? Veldig takknemlig for at du gir meg ting inn med teskje, Steinar. Men det er kanskje fordi jeg er et kvinnfolk, og slike undermennesker ikke forstår ting så godt? Jeg lever i den virkelige verden, i en verden der jeg treffer mennesker, jobber, trener, går på dater, tilbringer tid med familien og venner, ser filmer leser bøker og opplever ting. I motsetning til deg som tilbringer hele døgnet på KG og spyr ut babbel og kvinnehat. Så hvem av oss som lever i den virkelige verden kan kanskje debatteres? 2
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #49 Skrevet 27. juli 2011 Nei, du kom med en nedlatende og spydig kommentar. Hvor du påpekte at jeg var et kvinnFOLK. Det er et skjellsord. Og dersom du ikke mente det som det, så tror jeg de fleste her inne vet at profilen KateW er kvinne, selv om ikke nødvendigvis personen bak er det. Så hvorfor du trengte å påpeke dette, forstår jeg ikke. Jeg ser ikke på kvinnfolk eller kvinnemenneske som noe skjellsord. For meg betyr det ca det samme som jente/kvinne®. Akkurat som at mannfolk betyr ca det samme som menn. Kjerring derimot, ligger litt på kanten.
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #50 Skrevet 27. juli 2011 Veldig takknemlig for at du gir meg ting inn med teskje, Steinar. Men det er kanskje fordi jeg er et kvinnfolk, og slike undermennesker ikke forstår ting så godt? Jeg lever i den virkelige verden, i en verden der jeg treffer mennesker, jobber, trener, går på dater, tilbringer tid med familien og venner, ser filmer leser bøker og opplever ting. I motsetning til deg som tilbringer hele døgnet på KG og spyr ut babbel og kvinnehat. Så hvem av oss som lever i den virkelige verden kan kanskje debatteres? Jeg er ikke hele døgnet på KG. Jeg kommenterer når noe interesserer meg og når det passer. Jeg har tilgang til PC både på jobb og hjemme så dermed er det veldig lett for meg å være på her.
Gjest KateW Skrevet 27. juli 2011 #51 Skrevet 27. juli 2011 Nuvel, jeg LEVER nok og er mer tilstede i den virkelige verden enn du gjør, Steinar. IRL, altså, som er en engelsk forkortelse ofte brukt på nettsammfunn som står for In Real Life.
Gjest KateW Skrevet 27. juli 2011 #52 Skrevet 27. juli 2011 Jeg ser ikke på kvinnfolk eller kvinnemenneske som noe skjellsord. For meg betyr det ca det samme som jente/kvinne®. Akkurat som at mannfolk betyr ca det samme som menn. Kjerring derimot, ligger litt på kanten. Kvinnfolk og kvinnemenneske er verre enn kjerring. I det ligger det implisitt at du må påpeke at kvinner også er mennesker.
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #53 Skrevet 27. juli 2011 Nuvel, jeg LEVER nok og er mer tilstede i den virkelige verden enn du gjør, Steinar. IRL, altså, som er en engelsk forkortelse ofte brukt på nettsammfunn som står for In Real Life. Du lever i din verden og gjør det som passer for deg. Jeg lever i min verden og gjør det som passer for meg. Det finnes egentlig ingen forskjell sånn sett. Ingen "lever" noe mer enn noen annen. Man lever inntil man er død, og den som lever får se.
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #54 Skrevet 27. juli 2011 Kvinnfolk og kvinnemenneske er verre enn kjerring. I det ligger det implisitt at du må påpeke at kvinner også er mennesker. Folk oppfatter dette ulikt tydeligvis. For meg som en mann er det altså omvendt.
Gjest KateW Skrevet 27. juli 2011 #55 Skrevet 27. juli 2011 Du lever i din verden og gjør det som passer for deg. Jeg lever i min verden og gjør det som passer for meg. Det finnes egentlig ingen forskjell sånn sett. Ingen "lever" noe mer enn noen annen. Man lever inntil man er død, og den som lever får se. Du skrev noen innlegg over her at JEG i motsetning til deg ikke levde i den virkelige verden. Det er jeg uenig i. Jeg debatterer ergo ikke meningen av ordet "lever".
Gjest KateW Skrevet 27. juli 2011 #56 Skrevet 27. juli 2011 Folk oppfatter dette ulikt tydeligvis. For meg som en mann er det altså omvendt. Mannfolk er et positivt ladet ord. Kvinnfolk er ikke det. Og dersom du ønsker en kvinne i livet ditt, bør du begynne å omgås kvinner slik at du forstår slike sammenhenger.
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #57 Skrevet 27. juli 2011 Du skrev noen innlegg over her at JEG i motsetning til deg ikke levde i den virkelige verden. Det er jeg uenig i. Jeg debatterer ergo ikke meningen av ordet "lever". Jeg vet at virkeligheten som regel er langt ifra praktisk. Og spørsmålet var om du vet det?
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #58 Skrevet 27. juli 2011 Mannfolk er et positivt ladet ord. Kvinnfolk er ikke det. Og dersom du ønsker en kvinne i livet ditt, bør du begynne å omgås kvinner slik at du forstår slike sammenhenger. Som sagt, jeg har ikke noe inntrykk av at kvinnfolk er noe negativt ladd ord. Så da er det kanskje på tide at kvinner innser dette også?
Gjest KateW Skrevet 27. juli 2011 #59 Skrevet 27. juli 2011 Som sagt, jeg har ikke noe inntrykk av at kvinnfolk er noe negativt ladd ord. Så da er det kanskje på tide at kvinner innser dette også? Selvsagt, alle kvinner skal tilpasse seg at DU ikke syns det er negativt ladet. Også HØRER du ikke hvor spydig og oven i fra og ned du er? 1
Gjest KateW Skrevet 27. juli 2011 #60 Skrevet 27. juli 2011 Jeg vet at virkeligheten som regel er langt ifra praktisk. Og spørsmålet var om du vet det? Jeg vet at jeg lever i den virkelige verden, ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå