Steinar40 Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #21 Skrevet 25. juli 2011 Det trenger man ikke være 40+ for å være. Nei, men noen blir det aldri.
Gjest Cecilia L Skrevet 25. juli 2011 #22 Skrevet 25. juli 2011 Det trenger man ikke være 40+ for å være. Nei, men noen blir det aldri. Enig med Belladonna. Og jeg er 40+ selv. Men, Steinar. Jeg er ganske ny her inne. Men du virker litt på vakt, og litt såret? Litt dissekerende, litt nysgjerrig men også litt pigger ute? Mulig jeg tar feil... 1
Steinar40 Skrevet 25. juli 2011 Forfatter #23 Skrevet 25. juli 2011 Enig med Belladonna. Og jeg er 40+ selv. Men, Steinar. Jeg er ganske ny her inne. Men du virker litt på vakt, og litt såret? Litt dissekerende, litt nysgjerrig men også litt pigger ute? Mulig jeg tar feil... Joda, jeg har opplevd en hel del merkelig oppførsel for å si det pent. Og sånt bli man ikke upåvirket av, selv om man samtidig vet at alle folk er mer eller mindre ulike.
Gjest Cecilia L Skrevet 25. juli 2011 #24 Skrevet 25. juli 2011 Joda, jeg har opplevd en hel del merkelig oppførsel for å si det pent. Og sånt bli man ikke upåvirket av, selv om man samtidig vet at alle folk er mer eller mindre ulike. Ja. Erfaring er en del av livet. Viktig del av livet. Setter spor. Så må man bearbeide, og komme ut i den andre enden. Og jeg tror i bunn og grunn at vi mennesker er ganske like. 1
Gjest KateW Skrevet 26. juli 2011 #25 Skrevet 26. juli 2011 Man dater for å finne en kjæreste, men ved å flytte fokus fra "NÅ MÅ JEG HA EN PARTNER", til at det er fint å treffe folk, fint å bli kjent med nye mennesker, fint å se en mann le av det du sier, kjenne ei hånd på skuldra og prate om alt og ingenting, så tror jeg man mister det desperate draget mange får, og man blir mer approachable og hyggelig å være sammen med. Er man det, blir det også lettere å faktisk finne noen i dette havet av kresne, single, men åh så flotte menn....
Steinar40 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #26 Skrevet 26. juli 2011 Ja. Erfaring er en del av livet. Viktig del av livet. Setter spor. Så må man bearbeide, og komme ut i den andre enden. Og jeg tror i bunn og grunn at vi mennesker er ganske like. Erfaringer er en del av livet, men en del erfaringer kunne man klart seg godt foruten. Og jeg er enig i at mennesker er ganske like, men bare til en viss grad. Man skal med andre ord ikke undervurdere hvor ulike man kan være. Som jeg ser det blir det da umulig å fungere i sammen på noe mer enn et helt overfladisk nivå. Ihvertfall i dagens samfunn hvor mange folk er utpreget individualistiske og egoistiske. Jeg må bare si at jeg nå ser visdommen i det gamle uttrykket - like barn leker best - betydelig klarere enn tidligere. Jeg har undervurdert hvor viktig dette er.
Steinar40 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #27 Skrevet 26. juli 2011 (endret) Man dater for å finne en kjæreste, men ved å flytte fokus fra "NÅ MÅ JEG HA EN PARTNER", til at det er fint å treffe folk, fint å bli kjent med nye mennesker, fint å se en mann le av det du sier, kjenne ei hånd på skuldra og prate om alt og ingenting, så tror jeg man mister det desperate draget mange får, og man blir mer approachable og hyggelig å være sammen med. Er man det, blir det også lettere å faktisk finne noen i dette havet av kresne, single, men åh så flotte menn.... Jeg skjønner forsåvidt hva du mener, men personlig ser jeg på det "å bli kjent med nye mennesker" som bortkastet tid. I seg selv er ikke det noe som motiverer meg. Easy come, easy go. Endret 26. juli 2011 av Steinar40
Gjest KateW Skrevet 26. juli 2011 #28 Skrevet 26. juli 2011 Jeg skjønner forsåvidt hva du mener, men personlig ser jeg på det "å bli kjent med nye mennesker" som bortkastet tid. I seg selv er ikke det noe som motiverer meg. Easy come, easy go. Det kommer jo ikke som noe sjokk. Gjennom å bli kjent med og kommunisere med mennesker, vil man også bli flinkere til å være imøtekommende, empatisk og sosial når man møter den rette. 1
Steinar40 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #29 Skrevet 26. juli 2011 Det kommer jo ikke som noe sjokk. Gjennom å bli kjent med og kommunisere med mennesker, vil man også bli flinkere til å være imøtekommende, empatisk og sosial når man møter den rette. Joda, men dette er jo forsåvidt også essensen i denne tråden. Hvor mange frosker man skal behøve å kommunisere med.
Gjest KateW Skrevet 26. juli 2011 #30 Skrevet 26. juli 2011 Joda, men dette er jo forsåvidt også essensen i denne tråden. Hvor mange frosker man skal behøve å kommunisere med. I motsetning til deg ser jeg på de fleste relasjoner som berikende for livet mitt. Jeg liker å kommunisere med mennesker, og jeg lærer mye av det. 1
Steinar40 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #31 Skrevet 26. juli 2011 I motsetning til deg ser jeg på de fleste relasjoner som berikende for livet mitt. Jeg liker å kommunisere med mennesker, og jeg lærer mye av det. Ja, du er jo et kvinnemenneske.
Gjest Eurodice Skrevet 26. juli 2011 #32 Skrevet 26. juli 2011 (endret) Ja, du er jo et kvinnemenneske. Fy f***, du er så nedlatende at det er til å spy av! Hvordan blir du kjent med noen hvis du ikke snakker med dem? Via telepati? Forresten ved nærmere ettertanke er du deg selv nok og trenger ingen andre. Endret 26. juli 2011 av Belladonna 3
Steinar40 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #33 Skrevet 26. juli 2011 Fy f***, du er så nedlatende at det er til å spy av! Hvordan blir du kjent med noen hvis du ikke snakker med dem? Via telepati? Forresten ved nærmere ettertanke er du deg selv nok og trenger ingen andre. Det finnes ingen som helst tvil om at kvinner er mer sosiale, og er (betydelig) bedre på dette området enn menn. Hvorfor det er nedlatende å påpeke dette faktum, det kan bare du forstå.
Gjest Eurodice Skrevet 26. juli 2011 #34 Skrevet 26. juli 2011 Det finnes ingen som helst tvil om at kvinner er mer sosiale, og er (betydelig) bedre på dette området enn menn. Hvorfor det er nedlatende å påpeke dette faktum, det kan bare du forstå. Den setningen jeg reagerte på, var "Ja, du er jo et kvinnemenneske". Slik jeg oppfatter dette ordet, er det ment foraktfullt. Kvinner, B-mennesker. Hvor har du det fra at kvinner er mer sosiale enn menn?
Gjest Tidssone Skrevet 26. juli 2011 #35 Skrevet 26. juli 2011 Steinar er et mannemenneske. Det er mye å forvente at han skal forstå sosiale settinger, Bella.
Gjest Eurodice Skrevet 26. juli 2011 #36 Skrevet 26. juli 2011 Steinar er et mannemenneske. Det er mye å forvente at han skal forstå sosiale settinger, Bella. Det har jeg forstått. Han lever et virtuelt liv, han bor jo her på KG, jvfr. antall innlegg. 1
Steinar40 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #37 Skrevet 26. juli 2011 Den setningen jeg reagerte på, var "Ja, du er jo et kvinnemenneske". Slik jeg oppfatter dette ordet, er det ment foraktfullt. Kvinner, B-mennesker. Hvor har du det fra at kvinner er mer sosiale enn menn? Jeg har ikke nevnt ett ord om A- eller B-mennesker her. I mine øyne er A-mennesker de som klarer å oppføre seg, og B-mennesker de som ikke klarer eller gjør det. Uavhengig av kjønn. Ellers har det alltid vært kjent at kvinner er mer sosiale enn menn. Det eneste som er uklart er i hvilken grad det er biologisk betinget og i hvilken grad det er innlært via kulturen. Det typiske eksemplet på disse kjønns-ulikhetene er interessen for mindreårige barn. Og da vil jeg påstå at de fleste kvinner er naturlig fascinert/interessert i mindreårige barn, mens de fleste menn ikke er det. Unntak finnes alltid.
Steinar40 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #38 Skrevet 26. juli 2011 Steinar er et mannemenneske. Det er mye å forvente at han skal forstå sosiale settinger, Bella. Det er derfor vi har dere kvinnfolk - er ikke det bra da?
Gjest Cecilia L Skrevet 26. juli 2011 #39 Skrevet 26. juli 2011 Har du egentlig lyst på en kjæreste, Steinar? For om man vil ha det så bør man ha både øynene og sinnet rimelig åpent.
Steinar40 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #40 Skrevet 26. juli 2011 Har du egentlig lyst på en kjæreste, Steinar? For om man vil ha det så bør man ha både øynene og sinnet rimelig åpent. Hadde jeg følt at jeg hadde funnet den rette dama, så hadde jeg neppe sagt nei takk. Men det er mye som skal stemme først, i denne upraktiske verden vi lever.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå