Gå til innhold

Beste familiebil for voksne med lange bein?

Dolly-Betty

Anbefalte innlegg

Vi må snart kjøpe ny bil. Vi har ingen barn, men har tenkt å prøve innen et par år, så det bør være plass til barnesete i bilen. Setene er jo så store i dag...

Jeg er 178 cm og han er 195 cm. Vi har begge lange bein...

Hva anbefales slik at vi ikke sitter helt "stuffed" i dashbordet om vi skal ha små i baksetet?

Har fått både tips om Touran og en flerbruksbil fra Peugeot.

Jeg har personlig lyst til å kjøpe en stv Passat eller Avensis fra mellom 2006-2009, men har blitt frarådet det av andre pga de mener det er mer plass i sånne flerbruksbiler.

Tips? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi må snart kjøpe ny bil. Vi har ingen barn, men har tenkt å prøve innen et par år, så det bør være plass til barnesete i bilen. Setene er jo så store i dag...

Hva anbefales slik at vi ikke sitter helt "stuffed" i dashbordet om vi skal ha små i baksetet?

Har fått både tips om Touran og en flerbruksbil fra Peugeot.

Jeg har personlig lyst til å kjøpe en stv Passat eller Avensis fra mellom 2006-2009, men har blitt frarådet det av andre pga de mener det er mer plass i sånne flerbruksbiler.

Tips? :lur:

Tror ikke Touran i praksis rommer så mye mer enn Passat/Avensis. Du kan ta ut seter for å få mer plass, men det er i praksis noe styr.

Uansett: jeg har hatt begge deler - både Passat og Touran, og de er supre familibiler begge to. Touran med diesel og dsg (automatgir) er en fantastisk kombinasjon som også er lett å selge når den tiden kommer.

Avensis er også en fin bil, men jeg syntes den hadde grusomt vonde seter (særlig for oss menn som rager litt høyere enn gjennomsnittet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Generelt sett trives langbeinte personer bedre i europeiske biler (feks VW) enn i japanske (Toyota, MAzda osv)

Audi med sportsseter er helt fantastisk for oss langbeinte. De kan kjøres laaaangt bak, og vippes foran/bak (gir støtte under lår) og har i tillegg forlengelsesmulighet av sitteputen. Helt fantastisk! Verdens beste standardseter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske Audis sportsseter var standardseter. Sist jeg kjøpte Audi var det kostbart ekstrautstyr, men mtp hvor dårlig jeg sitter i standardsetene er sportssetene likevel verd hver krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, litt misvisende måten jeg formulerte meg, men; Sportssetene til Audi regnes faktisk som standardseter av hele verdens motorpresse siden de kan leveres i standard serieproduserte modeller fra Audi. De regnes også (av mange motorjournalister) som verdens beste standardseter.

Du har imidlertid rett i at de koster noen kroner ekstra, og der er jeg enig; de er verd hver krone

Endret av Henkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Renault Grand Espace og selv med mine ekstremt lange slektninger på 2 meter ombord, er det god plass til barn og seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...