Gå til innhold

Til dere som bruker eddik i vaskemaskinas skyllemiddel rom


Redbull

Anbefalte innlegg

Tusen takk for GENIALT tips!!! Lukta forsvant med en gang!!!! Jeg er i himmelen!!

Bruker dere eddik i hver gang dere vasker klær?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Langt fra hver gang, godlukta sitter lenge her etter litt eddik! :)

Okay, takk for svar! :)

God lørdags kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bittelitt i hver vask.. Det fjernet en del kalk også, så klærne blir mykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg vasker treningstøy (som er en gang om dagen i dette huset....), en gang innimellom på håndklær og undertøy, ellers aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jeg ikke hørt om før. Hvor mye har dere i, og blander dere det i sammen med mykemiddelet? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Aaaaaah for et supert tips! Jeg har lenge slitt med lukt i fra vaskemaskin, og selv om jeg har kjøpt alle verdens vaskemidler, maskinrens osv så forsvinner den ikke... Åssen eddik er det jeg skal bruke? Brun eller den andre? Og hvor mye?

Takker!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg prøvde eddik på klær som lukta av gamle sponskap og eg synes at lukta vart betre :) Tok ein liten klunk oppi skyllemiddelkammeret av den vanlege blanke husholdningstypen. Veit ikkje om det er "riktig" måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker hvit eddik. Bare en liten klunk, er vel like mye som en spiseskje renner jeg med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker samme metode som Sola jeg. :) Og det funker kjempebra! Genialt på bukser som etterhvert lukter litt alternativt, undertøy og treningsklær! Alt egentlig! En liten klunk i hovedrommet og deretter vaske som normalt. Vanlig, lys eddik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker edikk :rodmer: og er en storforbruker av det. Spesielt til vasking av klær. Edikk tar også vekk lukt fra rom. + røyklukt hvis man har vært såpass gjestfri at noen har røyket inne hos deg. Da tar man bare en skål med edikk i rommet. Dagen etter er lukten borte. Og til vinduspuss er edikk helt unikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men synes dere ikke at det er litt ekkelt at vaskemaskinen/klesvasken egentlig stinker? Eddik tar bort lukten, men hvorfor lukter det?? Jeg hadde kastet ut vaskemaskina og kjøpt meg ny, SELVOM jeg hadde hatt en ganske ny fra før av. Det skal ikke stinke av normale klær etter en vanlig vask. Jeg bruker kun Neutral vaskemiddel og ikke noe skyllemiddel.

Men jeg skjønner det jo på veldig svette/skitne klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar eddik, en liten dæsj der skyllemiddel skal være. På treningstøy og håndklær (der jeg bruker eddik) skal man jo uansett ikke bruke skyllemiddel, så jeg slipper å blande dette sammen.

Til sistnevnte: Selv har jeg aldri problemer med vond lukt i maskin eller klær, selv ikke før jeg hørte eddik-tipset. Jeg har alltid vasket mye på høy temperatur, og varierer temperaturen. Årsak til at jeg begynte med eddik er syntetisk treningstøy.... Det lukter, selv etter en vask med forvask og ekstra skyllinger. Årsak til at jeg bruker det på håndklær er at de blir mykere, på håndklær kan man jo ikke bruke skyllemiddel da det ødelegger sugeevnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg syns jeg har hatt behov for tøymykner har jeg brukt eddik istedet. Det gjør tøyet mykt uten å forurense naturen :)

Om det er stygg lukt i vaskemaskinen går det an å kjøre den uten klær, 90 grader, med litt bakepulver eller natron der man har vaskepulver og eddik istedet for tøymykner. Da blir den helt ren og pen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker eddik ved nesten hver vask her i huset. Det er bedre enn tøymykner og fjerner lukt fra vaskemiddelet og eventuelle såperester. Liker at rent tøy lukter "ingenting", spesielt babytøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Men synes dere ikke at det er litt ekkelt at vaskemaskinen/klesvasken egentlig stinker? Eddik tar bort lukten, men hvorfor lukter det?? Jeg hadde kastet ut vaskemaskina og kjøpt meg ny, SELVOM jeg hadde hatt en ganske ny fra før av. Det skal ikke stinke av normale klær etter en vanlig vask. Jeg bruker kun Neutral vaskemiddel og ikke noe skyllemiddel.

Men jeg skjønner det jo på veldig svette/skitne klær.

Dette er ein smule hysterisk. Bruk eddik i tillegg til skyllemiddel, og kokvask handdukar og sengetøy ein gong i mellom. Tørk nedi gummipakninga rundt døra ein gang i blant. Dei tre tiltaka burde fjerne det meste av lukt.

Det høyrest ut som om du trur at livsfarlege bakteriekulturar bur i vaskemaskinen din. Det gjer dei ikkje.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyllemiddel på klær tiltrekker seg mer skitt , men bruker det likevel fordi det gjør tøyet mykere. Bruker eddik innimellom for å rense maskinen og for at lukt i syntetiske klær skal forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørk nedi gummipakninga rundt døra ein gang i blant.

skulle ønske noen sa dette til meg før... Gjorde det for første gang for noen dager siden, å det så ikke ut!!! Så ut som bæsj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...