Gå til innhold

Er det veldig stygt av meg?

Fremhevede innlegg

Gjest pastablasta
Skrevet

Jeg må si jeg grøsser litt av dere som sier dere er "lettet" over at gjerningsmannen hadde en norsk identitet. Er dere egentlig ett hår bedre enn de som er "lettet" over at det er en f.eks en med somalisk bakgrunn som står bak en annen handling?

Jeg må ærlig innrømme at jeg regnet med at det var muslimske terrorister som sto bak, i de første timene etter angrepene i sentrum. Spesielt de de der ryktene om at det var flere bomber som gikk av. Koordinerte angrep pleier å være klare kjennetegn på al-quaida. Når jeg hørte om skytingen, begynte jeg å tvile på den første teorien.

Jeg blir personlig aldri lettet, eller glad, hvis jeg hører om voldshandlinger utført av "våre nye landsmenn". Hvorfor skulle jeg bli det? Men jeg blir forbannet, og trist.

I tilfellet med denne hendelsen blir jeg helt matt i tillegg. Dette er en helt ufattelig tragedie. Jeg fikk samme følelsen i 911, men dette er verre, da det er så nærme.

Jeg leste det Prableen Kaur skrev, og det var helt forjævlig. Spesielt det der at hun ringte pappan sin, og sa at hun elsket han..

Har ikke sett så mye på tv de to siste dagene. Jeg orker rett og slett ikke.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pastablasta: Jeg håper du ikke tror at vi som sier vi er "lettet" i gåseøyne går rundt og fryder oss og er glade for at gjerningsmannen var nordmann. Derimot er jeg "lettet" (fortsatt i gåseøyne) for at denne saken ikke var en terroraksjon i internasjonal grad, og at det var handlignen til én syk man og ikke begynnelsen på vår egen krig med f.eks Libya.

(Og ja, jeg er også "lettet" over at flere nå kanskje innser at ikke alt fælt i verden er muslimers verk (selvsagt satt på spissen men av og til mistenker jeg nesten noen for å tro at slikt er tilfelle).)

• Liker 3
Skrevet

Pastablasta: Jeg håper du ikke tror at vi som sier vi er "lettet" i gåseøyne går rundt og fryder oss og er glade for at gjerningsmannen var nordmann. Derimot er jeg "lettet" (fortsatt i gåseøyne) for at denne saken ikke var en terroraksjon i internasjonal grad, og at det var handlignen til én syk man og ikke begynnelsen på vår egen krig med f.eks Libya.

(Og ja, jeg er også "lettet" over at flere nå kanskje innser at ikke alt fælt i verden er muslimers verk (selvsagt satt på spissen men av og til mistenker jeg nesten noen for å tro at slikt er tilfelle).)

Enig med deg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et sett med foreldre som er litt rasistiske. Hver gang det er ett eller annet på nyhetene, så sier de "han er sikkert ikke norsk", "garantert en muslim!" osv.

De sa det samme i går rett etter at bomben gikk av. Jeg ble ganske sint på dem, som jeg alltid blir når de sier slikt, og sa at det liksågodt kan være en norsk en.

Er det veldig feil av meg, å nesten fryde meg over at det faktisk er en hvit, blond, norsk, kristen mann? I tillegg er han høyremann. Mamma og pappa stemmer FRP. Det er jo ganske like parti i mine øyne.

Jeg synes det er litt stygt å prøve å score billige politiske poeng fra en tragedie som dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de som er "lettet" over at vi nå kan skylle på en høyreekstrem, selv regnet med at det var en muslim da bomben gikk av.

De er så gira på å hevde at ikke alle terrorister er muslimer, men selv for disse menneskene tenkte selvsagt på muslimske jihadister med en eneste gang..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er SJELEGLAD det var blodekte nordmann fra høyresiden som gjorde dette.

Hadde det vært en utlending hadde det blitt et HELVETE å være brun i huden i Oslo og Norge som sådan. Etniske nordmenn hadde funnet en årsak, en fiende, de mørke, muslimene, terroristene, dratt alle over en kam og stemningen hadde vært en HELT annen. Normenn med annen kulturell bakgrunn (som meg selv) hadde stått der med skuldrene opp til øra og måtte følt for å forklare seg ovenfor etniske nordmenn hvor de står i denne saken. Lite integrerte nordmenn/utlendinger hadde fått det jævlig tøft.

Jeg er adoptert, har opplevd hverdagsrasismen i hjemmetraktene på Oslovest hele livet. Blir uglesett pga min brune hud og mitt svarte hår. Tør ikke tenke meg hvordan det hadde vært dersom en radikal muslim hadde gjort dette. Hadde vel blitt banket opp på bussholdeplassen.

Men NÅ må vi tak i innvandringspolitikken. Den må endres NÅ. Tviler sterkt på at det kommer til å skje i og med at Jensemann er blitt glorifisert til tusen de siste dagene, så han står nok fire år til.

AnonymBruker
Skrevet

Misforstå meg rett nå, jeg er ikke GLAD for at det skjedde, men for at han som nå gjorde dette var etnisk nordmann.

Skrevet

Jeg var også "lettet" over at det var en ensom tulling.

Men så ble det usikkerhet rundt om han snakket sant om at han bare var en av mange terrorceller som nå skal begynne med terroraksjoner for å skape sitt teokratiske diktatur innen 2083.

Nå er jeg jaggu ikke sikker. Angrepet hans var så planlagt, og manifestet hans så detaljert, at jeg nesten hadde foretrukket islamister... Kanskje.

Skrevet

Jeg bare reagerer på at folk sier han er en kristen. Selvfølgelig er han ikke det når han kan gjøre noe sånt.

Du har fått med deg at kristne voldtar, kriger, dreper, mishandler, misbruker og i det hele tatt begår kriminelle handlinger hver dag i denne verden?

• Liker 3
Gjest Consensio
Skrevet

Kristne gjør ikke slikt? Hvordan tror du Norge ble kristnet?

Hva med korsfarere? Hva med alle mord som skjer i verden i dag som også begås av kristne?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...