Gjest Vampen Skrevet 24. juli 2011 #1621 Skrevet 24. juli 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor du sier det. Poengene hans er da ganske så krystallklare. Det er ikke veldig vanskelig å oppsummere poengene hans ganske kort. Jeg siterte vel i grunn bare advokaten hans, som i hele går stod og sa "Det er vanskelig for meg å si noe fornuftig om..".
Ixnay Skrevet 24. juli 2011 #1622 Skrevet 24. juli 2011 Med fare for å være utidig her. Er det egentlig så stor forskjell på tankegodset til FRP og det tankegodset Beivik besitter? Kristlig konservativ. I allefall Carl I har lefflet med de kristne karmatiske miljøene i norge. Israel vennlig. Skeptisk til et multikulturelt miljø og for en meget strengere innvandringspolitikk. Syntes muslimer er skumle og vil overta europa. Selvsagt er det det! Bare det at ABB ikke lenger er medlem av FRP fordi han ikke fikk gehør for sine tanker sier jo noe om at det her faktisk er en forskjell mellom det FRP står for og det ABB stod for..
antibac Skrevet 24. juli 2011 #1623 Skrevet 24. juli 2011 HAHA - At han er alene om dette er den største løgnen jeg har i hele mitt liv. Hvorfor er det så usannsynlig? Det er lettere å holde planene skjult når han er alene om det. Ingen andre som kan ødelegge planene enn ham selv.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #1624 Skrevet 24. juli 2011 Dessuten krever det spesielle egenskaper for å gjennomføre noe slikt, og de fleste har ikke disse. Copycats vil bare drite seg ut. bomben kan lages av en amatør, og de fleste som er motiverte nok kan finne en politiuniform, noen ulovlige våpen, og andre ting som han brukte noen år på å gjøre..
hulaboer Skrevet 24. juli 2011 #1625 Skrevet 24. juli 2011 Ytringer kan ikke skade noen. Jeg mener du tar feil. Hvis jeg fremsetter påstander om at du er barnovergriper kan det gjøre stor skade på livet ditt. Det blir også påstått at han måtte gjøre dette fordi ingen ville publisere ytringene hans. Han ble for ekstrem selv for de mest ekstreme meningsfellene. Dette sier mye om hans egen evne og vilje til selvkritikk. Tror nok du har misforstått litt.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #1626 Skrevet 24. juli 2011 Han sier han var alene. Nei, han nekter å svare på dette spørsmålet i avhør.
hulaboer Skrevet 24. juli 2011 #1627 Skrevet 24. juli 2011 En annen ting som slår meg er at folk er utrolig villige til å hoppe bukk over at han var FRP medlem og FRPU leder. Jeg mener det er rett. Da håper jeg at man kan strekke ut denne viljen til å hoppe over at naboen er muslim - tilfeldigvis den samme religionen til fanatiske muslimer som velger voldens vei for å bli hørt. Sammenligningen er direkte tåpelig: 1. VAR medlem av FrP vs. ER muslim 2. Han VAR medlem av FrP da han fortsatt trodde på fredelige metoder. Da han startet å tenke på at det måtte sterkere lut til, forlot han partiet. Nå anser han FrP for å være medskyldig i islamiseringen av Norge Videre kan jeg ikke se at noen har påstått at alle muslimer er terrorister. Hvilke "folk" er det du snakker om? Det virker som du bare dikter opp noe vrøvl for å kunne angripe FrP. 1
Gjest Apis Skrevet 24. juli 2011 #1628 Skrevet 24. juli 2011 Utidig? Snarere dumt og uopplyst. Den siste setningen din utfordrer jeg deg til å finne underlag for noe som helst sted i FRP's politikk. Ta samtidig i betraktning at FRP har mange velgere blant muslimer i Norge. Når det gjelder resten av uthevingen, så kan det tankegodset tilskrives store deler av Norges befolkning. Og av VERDENS befolkning. Forøvrig finner du faktisk ikke særlig mange kristelig konservative i FRP. Om du gjennomgikk tankegodset til samtlige terrorister som noen gang har eksistert, vil du alltids finne felles meninger hos dem og helt normale mennesker, og blant alle politiske retninger. (Og nei, jeg stemmer ikke FrP, om det har noe å si for noen) At Frp ønsker en mere restrektiv innvandringspolitikk tenker du på?
hulaboer Skrevet 24. juli 2011 #1629 Skrevet 24. juli 2011 En mann som påstår seg å kjempe for sitt folk og gjør det gjennom å myrde 100 uskyldige ungdommer, er en vandrende selvmotsigelse, etter min mening. Men hei, jeg kan ikke påberope meg noen ekspertise på Breivik. Jeg har ikke lest manifestet hans, og kommer ikke til å gjøre det, heller. Hvis dette representerer en redegjørelse for hvorfor han har gjort som han har gjort, og en begrunnelse, så er det tanker som ikke er verdt å ta til seg. Galskap i kondensert form. Jeg har lest en del i manifestet. Han ønsker å kjempe for europeisk kultur. De som bidrar til multikulturalisme er fiender av europeisk kultur. Disse mener han er legitime mål. Han kjemper for Europa og europeere, men de han anser for å være forrædere er folk han ønsker å rydde av veien.
Gjest Blondie65 Skrevet 24. juli 2011 #1630 Skrevet 24. juli 2011 Jeg mener du tar feil. Hvis jeg fremsetter påstander om at du er barnovergriper kan det gjøre stor skade på livet ditt. Hva skal jeg svare med da? Skal jeg komme med motsvar i form av vold? Påstår du noe slikt må du faktisk bevise det og du risikerer anmendelse for injurier. Jeg har tidligere i denne tråden sagt at ytringer kun skal begenses av sjikane-, diskriminering- religionsfrihet- og injurielovgivning.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2011 #1631 Skrevet 24. juli 2011 Ja, jeg mener at denne typen mennesker skal kunne registreres. Det er første skritt for å forhindre at personer utvikler like sykelige meninger/handlinger som det ABB har oh har gjennomført. Det er i utganspunktet ikke ulovlig å ha syke tanker slik ABB og kansje gjest som skrev et sympatiserende innlegg. Men kansje kan de plukkes opp av helsevesenet og få nødvendig psykatrisk behandling før det evt klikker på samme måte som det gjorde for ABB. Jeg mener det er moderatorene og KG generelt titt ansvar og fortelle politiet om slike ytterligående meninger Moderatorene anmelder ingen, men kommer med en bekymringsmelding. Det er opp til Politiet om de vil gjøre noe. Kansje bare fastlegen kontaktes uten at denne personen blir anmeldt eller gjort ytterligere undersøkelser. Dermed vet hun/han ikke om det en gang. Men OM det er alvorlig er det mulig å forhindre en ny katastrofe. Hei igjen! Jeg tror heller det er sånne som deg som trenger litt oppsyn (lol) Folk blir å forsette å ønske både AuF og AP nord og ned, sånn er nå et demokrati. At jeg påpeker at sosialistiske statsmenn og deres politi står bak de verste og mest omfattende ugjerningene mot egen befolkning og derfor trenger anti-terror tiltak mot dette også gjør meg faktisk ikke til en farlig samfunnsfiende, slutt. Nei, det er nok sånne som deg som burde registeres.
hulaboer Skrevet 24. juli 2011 #1633 Skrevet 24. juli 2011 (endret) Jeg tror ikke det ville være så dumt om denne personen fikk uttale seg i en åpen rettssak. Si meg, hvordan tror dere han kommer til å høres ut når han blir utspurt, når motivasjonene hans legges under lupen og blir undersøkt kritisk? Tror ikke han vil virke særlig imponerende. La galskapen hans legges frem for alle å se, sier nå jeg. Jeg frykter at han vil vite nøyaktig hva han skal si. Hva skal han spørres om? Han har erkjent handlingene sine. Det eneste som er å spørre om er grunnen til handlingene. Og her kan han legge ut i det vide og det brede om verden slik han ser det. Hva slags spørsmål mener du ville være vanskelige for ham? Ja, og så tiltet han og mente at han hadde rett til å drepe mennesker som ikke delte hans oppfatninger, slik at verden kunne bli litt mer sånn som han ønsker seg den. Han tiltet ikke. Delene der han beskriver retten til å drepe er uhyggelig "saklige". Endret 24. juli 2011 av hulaboer 1
Gjest Apis Skrevet 24. juli 2011 #1634 Skrevet 24. juli 2011 Selvsagt er det det! Bare det at ABB ikke lenger er medlem av FRP fordi han ikke fikk gehør for sine tanker sier jo noe om at det her faktisk er en forskjell mellom det FRP står for og det ABB stod for.. Forskjell på det de står for i handling. Hovedlinjene i meningene er jeg ikke så sikkerpå er så store forskjellene.
antibac Skrevet 24. juli 2011 #1635 Skrevet 24. juli 2011 Nei, han nekter å svare på dette spørsmålet i avhør. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080693
hulaboer Skrevet 24. juli 2011 #1636 Skrevet 24. juli 2011 Klipp og lim. Klipp og lim. Fy faen, det er patetisk. Han skriver selv i manifestet at omtrent halvparten av det er skrevet av andre. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #1637 Skrevet 24. juli 2011 At jeg påpeker at sosialistiske statsmenn og deres politi står bak de verste og mest omfattende ugjerningene mot egen befolkning og derfor trenger anti-terror tiltak mot dette også gjør meg faktisk ikke til en farlig samfunnsfiende, slutt. Nei, det er nok sånne som deg som burde registeres. Gjesp.
hulaboer Skrevet 24. juli 2011 #1638 Skrevet 24. juli 2011 Det var en fem trinns plan. Plan tre var at all sympati ville gå til nordmenn og nordmenns beslutning var samhold, nasjonalisme og et dypt hat rettet mot muslimer. I følge planen skulle anders dø som martyr på øya, og da ville jo helt andre mennesker enn anders få skylda, - nemlig muslimene. Nå ble han jo fanget i levende live så del tre av planen funket bare kanskje en time eller to. Du tar feil. Planen hans var å bli tatt levende, for så å bruke rettssystemet som en taleplatform og PR-stunt for å spre manifestet sitt. Alt har gått som han har planlagt det så langt. Se f.eks.: http://svtdebatt.se/2011/07/medierna-har-latit-sig-styras-av-anders-behring-breivik/ 2
dilletante Skrevet 24. juli 2011 #1639 Skrevet 24. juli 2011 Noen av tankene til Breivik er faktisk ganske "mainstream". (det er f. eks. vanlig å kritisere multi-kulturalisme, feilslått integrering osv.) Må si meg enig i dette. Jeg har bare lest noen av innleggene hans på document.no, men han framstår ikke som spesielt ekstrem slik i hvert fall jeg hadde forventet. Har sett innlegg både i nettavisene og på dette forumet fra folk som virker enda mer oppslukt av slike holdninger. Selv om PST osv hadde overvåket slike nettsteder, tror jeg ikke nødvendigvis de ville fanget ham opp, eventuelt at man heller hadde reagert på litt vel vidløftige/"maniske" forslag og planer enn aggresjon og voldsforherligelse (med forbehold om at jeg bare har lest deler av det som ligger der). Det essensielle er vel at dette likevel er en fullstendig sinnsyk person, som har valgt seg en ideologi for å plassere tankene og "begrunne" de syke syke planene sine. Han bruker også frimurer/ridder-ideologi for å idolisere seg selv. På en måte tror jeg det nesten er vilkårlig hvilket tankesett han hadde valgt, selv om slike som ham gjerne identifiserer seg med ideer som er lite akseptert i det etablerte samfunnet: Er man en outsider selv, er det vel naturlig å finne støtte i outsiderideologier. Kanskje han "like gjerne" kunne blitt jihadist eller konspirasjonsteoretiker? Jeg håper uansett at selv om han har meningsfeller, også mer ekstreme, at det må et VELDIG sykt sinn til for å utføre en slik handling. Terroraksjoner, bilbomber o.l er nok dessverre aksepterte virkemidler i noen slike miljøer, men massakren er utelukkende en gal manns verk.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2011 #1640 Skrevet 24. juli 2011 Det er fryktelig at sånt skal skje... Jeg har tidligere i denne tråden sagt at ytringer kun skal begenses av sjikane-, diskriminering- religionsfrihet- og injurielovgivning. Ja, når jeg poster tegninger så er jeg uavhengig religiøs doktrine. Er KG-administrasjonen også det tro? :gjeiper: 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå