AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #1601 Skrevet 24. juli 2011 Ja, det er noe som skurrer. Jeg kan forstå at folk kan få inntrykk av at dette dreier seg om en svært intelligent mann, mtp både sluheten i angrepet, planleggingen og alle de store, politiske fremmedord osv. Men i tillegg skal man visstnok ha en del historiske feil, et underlig fjortisspråk så fort han er utenfor hovedtemaet sitt og et fullstendig ukritisk forhold til hva som er relevant info og ikke. Det sistnevnte kan muligens komme av at han har en psyke som gjør at han ikke klarer å se at noe ved hans liv eller tanker er uvesentlig da.. Manifestet er i stor grad klipp og lim, noe som kan forklare det sprikende språket, og som gjør at han ikke trenger å være spesielt intelligent for å ha brukt finn-og-erstatt i word. http://www.document.no/2011/07/behring-breivik-kopierte-una-bomberen/ 1
Gjest Apis Skrevet 24. juli 2011 #1602 Skrevet 24. juli 2011 Det er et helsikes langt sprang fra det å være skeptisk til konsekvensene av relativt stor innvandring fra fremmede kulturer til det å massakrere nær 100 mennesker. Det er jeg enig i. Det er tankegodset jeg tenker på. Ikke at alle FRP er potensielle terrorister eller drar det så til ytterlighetene eller er i stand til å gjøre de samme handlingene.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2011 #1603 Skrevet 24. juli 2011 Det som skremmer er at denne personen har samme mening som det terroristen hadde mht Arbeiderpartiet, innvandring og norsk styresett. Nei, nå tror jeg at det er deg som politet bør registere før det skjer noe drastisk. Folk blir å forsette å ønske kommunisme og AP dit peppern' gror uten at det er noe å frykte. Ta heller å registrer sosialistene...de som drepe 6 millioner jøder. 1
waco Skrevet 24. juli 2011 #1604 Skrevet 24. juli 2011 Det er da ikke synsing. Man vet han har kjøpt 6 tonn, det har smelt en bombe tilsvarende ca 500 kg + funnet 3 tonn kunstgjødsel. 500 kg er anslått av eksperter. Du ser og at ihvertfall over 2 tonn mangler eller? Neinei. i manifestet er bomben 3 x 600 kg.
waco Skrevet 24. juli 2011 #1605 Skrevet 24. juli 2011 Det var en fem trinns plan. Plan tre var at all sympati ville gå til nordmenn og nordmenns beslutning var samhold, nasjonalisme og et dypt hat rettet mot muslimer. I følge planen skulle anders dø som martyr på øya, og da ville jo helt andre mennesker enn anders få skylda, - nemlig muslimene. Nå ble han jo fanget i levende live så del tre av planen funket bare kanskje en time eller to.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #1606 Skrevet 24. juli 2011 Det er jeg enig i. Det er tankegodset jeg tenker på. Ikke at alle FRP er potensielle terrorister eller drar det så til ytterlighetene eller er i stand til å gjøre de samme handlingene. Det er et gyldig debattstandpunkt å være kritisk til konsekevensene ved innvandring så lenge det ikke er motivert av rasisme/fremmedfrykt. Selv om en ikke er enig så kan en ikke fordømme dette. Dessuten har ikke FrP programfestet at en skal deportere muslimer og det meste andre av galskapen ABB skriver. Det jeg har reagert på hos FrP er at de tidligere kynisk har spilt på folks fremmedfrykt for å fiske billige velgere men jeg tror neppe dette har noen relevans for denne saken.
Fluffe Skrevet 24. juli 2011 #1607 Skrevet 24. juli 2011 Jeg tror ikke det ville være så dumt om denne personen fikk uttale seg i en åpen rettssak. Si meg, hvordan tror dere han kommer til å høres ut når han blir utspurt, når motivasjonene hans legges under lupen og blir undersøkt kritisk? Tror ikke han vil virke særlig imponerende. La galskapen hans legges frem for alle å se, sier nå jeg. nei! Det er det han vil. Spre dritten sin til andre forstyrra mennesker i landet vårt. La ikke denne mannen bli hørt. La ikke han får vilja si! 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #1608 Skrevet 24. juli 2011 Det er jeg enig i. Det er tankegodset jeg tenker på. Ikke at alle FRP er potensielle terrorister eller drar det så til ytterlighetene eller er i stand til å gjøre de samme handlingene. Noen av tankene til Breivik er faktisk ganske "mainstream". (det er f. eks. vanlig å kritisere multi-kulturalisme, feilslått integrering osv.) 1
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2011 #1609 Skrevet 24. juli 2011 ... Det jeg har reagert på hos FrP er at de tidligere kynisk har spilt på folks fremmedfrykt for å fiske billige velgere men jeg tror neppe dette har noen relevans for denne saken. Jeg mener jeg husker å ha lest at Carl I nå ønsker å trekke frem de gamle sakene og igjen trekke frem fremmedfrykt og innvandrerspørsmål som et av hovedsakene nå før valget. Det spørs om han lykkes med dette slik situasjonen er nå.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #1610 Skrevet 24. juli 2011 Med fare for å være utidig her. Er det egentlig så stor forskjell på tankegodset til FRP og det tankegodset Beivik besitter? Kristlig konservativ. I allefall Carl I har lefflet med de kristne karmatiske miljøene i norge. Israel vennlig. Skeptisk til et multikulturelt miljø og for en meget strengere innvandringspolitikk. Syntes muslimer er skumle og vil overta europa. Utidig? Snarere dumt og uopplyst. Den siste setningen din utfordrer jeg deg til å finne underlag for noe som helst sted i FRP's politikk. Ta samtidig i betraktning at FRP har mange velgere blant muslimer i Norge. Når det gjelder resten av uthevingen, så kan det tankegodset tilskrives store deler av Norges befolkning. Og av VERDENS befolkning. Forøvrig finner du faktisk ikke særlig mange kristelig konservative i FRP. Om du gjennomgikk tankegodset til samtlige terrorister som noen gang har eksistert, vil du alltids finne felles meninger hos dem og helt normale mennesker, og blant alle politiske retninger. (Og nei, jeg stemmer ikke FrP, om det har noe å si for noen) 1
Gjest Michelle82 Skrevet 24. juli 2011 #1611 Skrevet 24. juli 2011 Men var han helt alene om det eller var det flere involverte?
Gjest Consensio Skrevet 24. juli 2011 #1612 Skrevet 24. juli 2011 Men var han helt alene om det eller var det flere involverte? Det er vel ingen her inne som vet...du får nok vente på svar fra politiet som alle andre
Fluffe Skrevet 24. juli 2011 #1613 Skrevet 24. juli 2011 Men var han helt alene om det eller var det flere involverte? Han sier han var alene.
Gjest Consensio Skrevet 24. juli 2011 #1614 Skrevet 24. juli 2011 Han sier han var alene. Sier ja. Flere terrorgrupper som sa at de stod bak også. Klart, han vil sikkert ikke navngi/avsløre andre som evnt hjalp til.
Fluffe Skrevet 24. juli 2011 #1615 Skrevet 24. juli 2011 Sier ja. Flere terrorgrupper som sa at de stod bak også. Klart, han vil sikkert ikke navngi/avsløre andre som evnt hjalp til. Sier bare det advokaten hans forteller jeg. Om han var alene eller ikke vil sikkert ta en stund å vite. Jeg bare innformerer om det som er statusen nå..
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #1616 Skrevet 24. juli 2011 HAHA - At han er alene om dette er den største løgnen jeg har i hele mitt liv.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #1618 Skrevet 24. juli 2011 HAHA - At han er alene om dette er den største løgnen jeg har i hele mitt liv. Det er ihvertfall fullt praktisk mulig at han kan ha organisert alt selv. Han har jo forberedt bilbomben i ro og mak, kjørt bilen til regjeringskvartalet, utløst bomben for så å kjøre det til utøya. Han hadde mer enn nok tid til det. På meg virkerd det mest sannsynlig at han faktisk VAR alene. Hva er oddsa for at det skal finnes TO så forstyrrede personer her i landet? Men det blir bare spekulasjoner, etterforskerne vil nok komme til bunns i dette.
hulaboer Skrevet 24. juli 2011 #1619 Skrevet 24. juli 2011 Jeg synes manifestet er farlig. Det burde ikke være ute for offentligheten. Det er jo en utrolig detaljert oppskrift for hvordan man utfører en terrorhandling som den Breivik utførte i går. Håper virkelig ikke det manifestet ender opp i feil hender, vi trenger ikke copy cats. Mangel på åpenhet er jo grunnen til at terroraksjonen fant sted. ABB var så frustrert over at innvandringsmotstandere ble trakassert og margnialisert at det slutt "klikket" for fyren. Dessuten krever det spesielle egenskaper for å gjennomføre noe slikt, og de fleste har ikke disse. Copycats vil bare drite seg ut. 1
hulaboer Skrevet 24. juli 2011 #1620 Skrevet 24. juli 2011 Og jeg har i grunn forståelse for at advokaten hans sliter med å si noe fornuftig om noe av galskapen til klienten sin. Jeg skjønner ikke hvorfor du sier det. Poengene hans er da ganske så krystallklare. Det er ikke veldig vanskelig å oppsummere poengene hans ganske kort. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå