Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig.

Finner det festlig spesielt hvis det har vært noen dager med kjempefint vær og hvis det regner èn dag så begynner alle å klage over hvor fæl sommeren har vært.

"Det BARE regner, jooo!"

100% enig her også! Jeg begynte seriøst å lure på om jeg ser et helt annet vær enn alle andre rundt meg. Selv i strålende solskinn har det poppet opp masse meldinger på facebook fra folk som klager på været. Og dette er folk som bor rett ved meg. Jeg nekter å tro at det styrtregner hos naboen min når sola steker fra skyfri himmel her hos meg. Jeg tror alle de feilslåtte værvarslene må være årsaken til folks værsyke. Det var spådd gråvær hele denne uken, og da virker det som folk bare sitter inne og depper og ikke tør gå ut tilfelle det skulle komme en regnskur og ødelegge hele dagen deres. Selv om det da altså har vært solskinn det meste av dagen hele uka. Og nå i dag steker sola igjen, men jeg tror 9 av 10 av mine venner har lagt ut den "nå kommer styrtregnet"-artikkelen på facebookstatusen sin. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anuket
Skrevet (endret)

Joda, det er helt OK å klage på være når det faktisk er dårlig vær, men det er så mange som klager selv om det bare har vært en liten regnskur på en time på morgenkvisten og resten av dagen har vært knallfin... Det er det jeg synes er så merkelig.

Haha nei da skjønner jeg det :fnise:

Her i Bergen har det høljet ned ( i hvertfall den siste uken i juni og starten av juli), og så har vi hatt noen dager hvor det vær kjempevarmt og deilig, men så begynte det å regne igjen. Nå er det sånn at du aldri vet om solen er ute eller om regnet kommer, eller om det er varmt eller kaldt - ubestemmelig vær med andre ord! Og det er kjipt, selv for Bergen å være :regn::)

EDIT: trykkleif

Endret av Anuket
Skrevet (endret)

Når jeg tenker tilbake til hver eneste sommer jeg har kost meg og hatt en fin tid, så kan jeg faktisk ikke huske hva været var. Til og med fjorårets sommervær er diffust for meg. Kanskje jeg er programmert annereledes da?

Den vintern for et par år siden hvor det var ca 25 minus i over en mnd. Da var det kaldt, men det jeg husker best er alle de morsomme tingene vi gjorde; aking, skøyter, fest rundt bål osv.. Den vintern var jeg mye mer ute enn andre vintre faktisk.. husker ikke at jeg frøs... Men jo, jeg klaga sikkert da jeg og, det kan jeg innrømme, men jeg sitter ikke igjen med store minner om at det var så fælt egentlig.

Endret av Mynona-83
Gjest Delphina
Skrevet

En fin sommer er for meg, en sommer hvor det er fint vær, varmt og deilig - man kan grille med venner, være ute og nyte tiden. Jeg elsker å være ute om sommeren, det er det som er sommer for meg. Å være ute fra kl 9 om morgenen og ikke være inne igjen før 22/23 om kvelden. Jeg synes denne sommeren er kjip fordi jeg ikke har fått gjort noe gøy ute, verken grilling, bading etc. og det er jo fordi været ikke har tillat det når jeg har hatt fri.

Som student har jeg ikke akkurat råd til å ta meg en sydentur, jeg er avhengig av å jobbe hele sommeren for å klare meg økonomisk, så ja jeg vil veldig gjerne ha fint vær å glede meg til når jeg har fri eller slutter tidlig på jobb.

Det er en kjip sommer for meg.

Jeg har hatt det fint, jeg har vært med venner og hatt litt sosialt liv - så jeg har ikke akkurat murt meg inne. Men sommer med sol og varme er en bedre sommer for meg. Syns det er nesten litt urettferdig at man ikke har lov til å kalle det en kjip sommer fordi ingen har dødd eller det ikke har vært ulykker som berører meg etc.

Ja vi er nok programert forskjellig :)

Jeg er student og har jobbet mang en somre før, men allikevel ikke vært avhengig av vær for å nyte sommeren. Har nytt dagene med venner, familie og kjæreste selv om det har pissregnet. Jeg nyter gjerne en øl på terrassen til ei venninne mens det pissregner, så, det virker som man har forskjellige preferanser.

Tingen er uansett at mange har noen dager med dårlig vær og så er det en drittsommer generelt sett. Var en tidligere sjef som skjelte ut meteorologer generelt fordi det hadde regnet litt i starten av sommeren. Resten av sommeren var ufattelig fin (og da skulle hun på ferie). Det skjønner jeg meg helt ærlig ikke på.

Gjest CrazyCatlady
Skrevet

Jeg bor også på vestlandet og ja det har jo vært endel regn,men vi har også hatt flere fine dager.Kan bli litt lei hvis det regner flere dager i strekk og at det da er skikkelig høsttemperatur gjør ikke saken noe bedre,men det blir liksom litt glemt når det kommer en skikkelig fin dag.

Syns egentlig at jeg har dratt frem grillen ganske så mange ganger i år så endel fine dager har det jo vært :)Senest forrige helg var det jo flere dager med skikkelig knallvær.

På stranden har jeg ikke vært enda,men heldigvis skal jeg reise bort så da blir det nok endel bading og soling der.

Tror kanskje det blir litt sånn at folk forventer at det skal være fint vær hele sommeren,men det kan man jo egentlig ikke forvente når man bor i Norge.Må nesten bare utnytte de fine dagene man får :)

Gjest Anuket
Skrevet

Jeg er student og har jobbet mang en somre før, men allikevel ikke vært avhengig av vær for å nyte sommeren. Har nytt dagene med venner, familie og kjæreste selv om det har pissregnet. Jeg nyter gjerne en øl på terrassen til ei venninne mens det pissregner, så, det virker som man har forskjellige preferanser.

Tingen er uansett at mange har noen dager med dårlig vær og så er det en drittsommer generelt sett. Var en tidligere sjef som skjelte ut meteorologer generelt fordi det hadde regnet litt i starten av sommeren. Resten av sommeren var ufattelig fin (og da skulle hun på ferie). Det skjønner jeg meg helt ærlig ikke på.

Det er jo forskjell fra person til person, jeg har stort sett brukt regndagene på å lese bøker, jogget ute i regnet etc. Så jeg har ikke stengt meg inne og sutret på facebook over været. (Når jeg tenker meg om har jeg ingen som har sutrete væroppdateringer).

For meg er nok sommeren kjip fordi det så og si har regnet hver eneste gang jeg har hatt fri. Jeg har jo gått ut på byen, og hatt det morsomt etc. men ja jeg tror nok dette er en sommer jeg kommer til å se tilbake som sosialt: veldig bra, væremessig: veldig kjip.

De dagene vi har hatt sol har jeg elsket, men så snur det og det regner en uke i strekk - det har tross alt vært flere dager med regn enn sol her.

Jeg forventer ikke en hel sommer med knallvær, dvs. fra mai til august. Men et par uker med stabilt fint vær og litt varmt sier jeg ikke nei takk til :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva er en fin sommer?

Mer enn en håndfull dager med sol fra skyfri himmel og temperatur til å være lettkledd utendørs fra tidlig morgen til nærmere midnatt. Nyte en dag i parken eller på stranden, grille på ettermiddagen og så nyte kvelden med ett par skummende mens solen går ned. Gjerne 25-30 grader på dagen og 20 grader på natten.

Gjerne flere slike dager på rad slik at badetemperaturen i fjorden er levelig.

Her i hovedstaden har vi kun hatt ett par slike dager så langt i sommer. Dog ha vi fått mer enn normalt med nedbør.

Skrevet

Mer enn en håndfull dager med sol fra skyfri himmel og temperatur til å være lettkledd utendørs fra tidlig morgen til nærmere midnatt. Nyte en dag i parken eller på stranden, grille på ettermiddagen og så nyte kvelden med ett par skummende mens solen går ned. Gjerne 25-30 grader på dagen og 20 grader på natten.

Gjerne flere slike dager på rad slik at badetemperaturen i fjorden er levelig.

Her i hovedstaden har vi kun hatt ett par slike dager så langt i sommer. Dog ha vi fått mer enn normalt med nedbør.

Men 25-30 grader er ikke normal så langt nord da...

I går var det 18 grader kl 23, og akkurat nå er det 31 i solsteiken hos meg. Sier meg meget fornøyd med det altså!

AnonymBruker
Skrevet

Oslo har hatt 0,9 grader over normalen når det kommer til temperatur, leste jeg nettopp. Kjenner igjen mange av mine bekjente i den der "her har det regnet i 14 dager", når det kanskje har kommet 2-3 skurer i løpet av perioden.

Gjest Nadezhda
Skrevet

Greit det har vært en temmelig kald sommer, men jeg irriterer meg mer over alt maset og sytet over været enn over selve været. Ødelegger humøret mitt, når man skal være så negativ.

AnonymBruker
Skrevet

Oslo har hatt 0,9 grader over normalen når det kommer til temperatur, leste jeg nettopp. Kjenner igjen mange av mine bekjente i den der "her har det regnet i 14 dager", når det kanskje har kommet 2-3 skurer i løpet av perioden.

Man må ikke bare se på temperaturen.

25 grader, overskyet, klamt og trykkende - slik vi hadde for ett par uker siden - kan ikke nytes på samme måte som 25 grader, med solskinn fra klar himmel.

Du mener vel 2-3 skurer hver dag? ;-)

Fr mg er de grei nok med litt regn, så lenge det meldes korrekt i værmelding slik at en kan planlegge. Hvis det meldes regnbyger på morningen frem til kl. 15 og så oppklaring til sol kan man nyte ettermiddagen ute. Eller motsatt. Men normen i sommer er at de spår regnbyger hele dagen, or sikkerhetsskyld, så vet en aldri hva en kan forvente seg. Ta med både paraply, langbukse og shorts, og for guds skyld ikke fyr opp grillen, for da er en sikker på at det kommer en regnbyge.

Værmeldingen er omtrent like til å tole på som NSB. Like greit å helgardere seg, for en vet aldri hva som skjer... :kjefte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Joda, det er helt OK å klage på være når det faktisk er dårlig vær, men det er så mange som klager selv om det bare har vært en liten regnskur på en time på morgenkvisten og resten av dagen har vært knallfin... Det er det jeg synes er så merkelig.

Men fordi om du har hatt fint vær så har ikke alle på østlandet hatt det. Jeg bor på østlandet, ikke veldig langt unna Oslo, og her har det vært et elendig vær! I juni hadde vi 4 dager uten regn (regn stort sett hele dager da) og i juli har vi hat tre dager uten regn. Kan jeg få lov til å klage da?

Og været er meget lokalt! Noen som bor 5 km unna oss har ikke bestandig hatt det samme været som oss. Folk må da få lov til å være skuffet over sommerværet, jeg er hvertfall det!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men fordi om du har hatt fint vær så har ikke alle på østlandet hatt det. Jeg bor på østlandet, ikke veldig langt unna Oslo, og her har det vært et elendig vær! I juni hadde vi 4 dager uten regn (regn stort sett hele dager da) og i juli har vi hat tre dager uten regn. Kan jeg få lov til å klage da?

Og været er meget lokalt! Noen som bor 5 km unna oss har ikke bestandig hatt det samme været som oss. Folk må da få lov til å være skuffet over sommerværet, jeg er hvertfall det!

Sant!

Skrevet

Naboen og de som bor 100 meter unna har da akkurat det samme været som jeg har. Så lokalt er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Nok en dag med ustabilt vært.

Temperaturen er ganske bra, men hva hjelper det når skybruddene og solen kjemper om plass hele dagen. :kjefte:

Gjest Consensio
Skrevet

Nok en dag med ustabilt vært.

Temperaturen er ganske bra, men hva hjelper det når skybruddene og solen kjemper om plass hele dagen. :kjefte:

Tja, her (på Østlandet) så har det regnet og tordnet kraftig frem til klokken ble ca 16-17....nå er sola fremme og det er skikkelig deilig.

Og et par dager med kraftig regnvær kan man jo holde ut med.

AnonymBruker
Skrevet

Det dere sier her her jo noe helt annet enn avisene sier :) Både VG og Dagbladet har jo forsider annenhverdag med "mer regn i sør og øst"

Jeg som bor i nord har jo hatt inntrykk av at dere har hatt en typisk nordnorsk sommer med 10 grader og pissregn flere uker i strekk, men der tok jeg visst feil :fnise: Vi her nord har hatt noen ekstremt gode dager i år, men ikke mange nok til å kalle det en god sommer. I begynnelsen av juni hadde vi regn på nettene, og over 20 grader på dagen! :) Men den siste måneden har det vært mellom 13-20 grader og regnbyger spredt over hele døgnet, så det har ikke blitt mye soling eller bading akkurat. Så når avisene sier "reis til nord" skal dere ikke ta det så seriøst ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det var jo spådd 2 måneders nedbør de siste 2 døgn, hvor ble det av det? Nok et eksempel på at folk blir sure pga uvær som ble spådd, selv om det ikke kom.

Gjest Consensio
Skrevet

Det var jo spådd 2 måneders nedbør de siste 2 døgn, hvor ble det av det? Nok et eksempel på at folk blir sure pga uvær som ble spådd, selv om det ikke kom.

Her hvor jeg bor (Østlandet) så regnet det forferdelig kraftig på natten/formiddagen i går. Har aldri sett det regne så kraftig før i mitt liv tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Tja, her (på Østlandet) så har det regnet og tordnet kraftig frem til klokken ble ca 16-17....nå er sola fremme og det er skikkelig deilig.

Og et par dager med kraftig regnvær kan man jo holde ut med.

Hadde det bare vært ett par dager.

Så langt i juli måned har vi her i Oslo hatt 2 eller 3 dager uten regn. Altså der det fra soloppgang til solnedgang ikke har vært nedbør.

:popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...