Mynona Skrevet 20. juli 2011 #1 Skrevet 20. juli 2011 Jeg hører hele tiden at denne sommern er så utrolig dårlig med tanke på været. Alle klager over regnvær, kulde, mangel på sol osv... Jeg synes det har vært en helt OK sommer jeg med tanke på været. Ja, det har regnet tidlig på dagen denne uken, men det har jo vært knallvær på ettermiddagen og kvelden hele uken. Lørdag var superbra og ukene før der har jeg da vært på stranda og badet jeg. Har blitt ganske så brun også "til tross" for at jeg bare har vært i Norge. Er det den vanlige "kos med misnøye"-greia som vi nordmenn elsker, eller har folk for høye forventinger? Jeg er fra østlandet og har vær der hele sommern - andre landsdeler vet jeg ikke noe om værmessig. 3
Calypso Skrevet 20. juli 2011 #2 Skrevet 20. juli 2011 Helt enig. Finner det festlig spesielt hvis det har vært noen dager med kjempefint vær og hvis det regner èn dag så begynner alle å klage over hvor fæl sommeren har vært. "Det BARE regner, jooo!"
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 20. juli 2011 #3 Skrevet 20. juli 2011 Nei uff, man kan jo selvsagt ikke feriere når det regner.
^KinderMaxi^ Skrevet 20. juli 2011 #4 Skrevet 20. juli 2011 Storkoser meg jeg. Har regnet en del, men når solen står på er det varmt og godt. Hadde blitt fæl luft om det ikke regner i ny og ned Jeg er da ikke negativ
Miki Skrevet 20. juli 2011 #5 Skrevet 20. juli 2011 Det har regnet (mye) i det siste, men det kan jeg ikke gjøre noe med. Sola kom fram litt utpå dagen idag. Håper det blir like fint vær de neste dagene også =)
Bloodflowers Skrevet 20. juli 2011 #6 Skrevet 20. juli 2011 Tror kanskje at mange har litt høye forventninger. Man har en tendens til å kun tenke på de fine somrene som har vært, og da er det veldig lett å sammenlikne. Ofte blir denne sammenlikningen litt feil, i og med at man helst vil huske de gode øyeblikkene, så husker man bare solskinnsdagene fra tidligere somre. Tror også at det kan ha noe å gjøre med at mange drar til "syden". Der er det jo stort sett sol og fint vær hele tiden, så glemmer man at Norge ligger langt nord, og at det derfor er usannsynlig at somrene skal være like fine her. Vi er tross alt ikke så altfor langt unna Nordpolen...
^KinderMaxi^ Skrevet 20. juli 2011 #7 Skrevet 20. juli 2011 Det fine været kommer på sensommeren Da klager folk på hvor varmt det er 2
Mynona Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 20. juli 2011 Helt enig. Finner det festlig spesielt hvis det har vært noen dager med kjempefint vær og hvis det regner èn dag så begynner alle å klage over hvor fæl sommeren har vært. "Det BARE regner, jooo!" Jeg vet... Var en på jobb som akkurat kom fra ferie i "varmt-land", og hun hadde snakket med naboen og de hadde sagt at det hadde regnet hele de to ukene de hadde vært borte. Jeg svarte med; nei, det regnet masse på søndag, også har det vært fint vært i 2 uker, men med skiftende skydekke. En liten skur på nettene, men det stopper ikke meg fra å være på stranda eller ligge i solstolen på balkongen. Samme når man snakker om sommern i fjor.. Til og med den sommern for 2 år siden hvor det var hetebølge delux (tropenetter og 28-30 grader i 3 uker i strekk) klarte folk å klage på at det var dårlig sommer når det hadde regnet i en dag. Blir litt oppgitt jeg! 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #9 Skrevet 20. juli 2011 Unnskyld meg, men her i Oslo har det for kort tid siden regnet nesten en uke i strekk.... Og jammen regnet det en del dager innimellom før det igjen også. 2
Gjest Consensio Skrevet 20. juli 2011 #10 Skrevet 20. juli 2011 Nordmenn er kjent for å finne noe de kan klage på....uansett hva det er. Hvorfor gidde å bruke så mye energi på å klage på været som man likevel ikke får gjort noe med? Og at det regner om sommeren! Vel....det pleier liksom å gjøre det. Det er vel mer uvanlig med sommere uten regn. Jeg kan ikke klage iallefall (ikke at jeg gidder det heller). Har hatt en super sommer. Var i Sverige i noen uker og hadde alt fra torden og lyn til strålende sol. Uansett vær, så fartet vi rundt, fisket, grillet, shoppet, badet, ja...jeg ble til og med litt solbrent. I dag har det vært nydelig vær her i Norge også. Store skyer, fare for litt regn nå og da, men sola har gløttet frem hele tiden.
Mynona Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 20. juli 2011 Unnskyld meg, men her i Oslo har det for kort tid siden regnet nesten en uke i strekk.... Og jammen regnet det en del dager innimellom før det igjen også. Idag: regnet litt på morgenen, knallsol fra ca. 11-12tiden (solt meg når jeg kom hjem fra jobb) i går: regnet på morgenen, ble fint i ca 13 tiden (solte meg da jeg kom hjem fra jobb) mandag: regnet frem til 15, så ble det sol og varmt (holdt på å svette ihjel på vei hjem fra jobb) søndag: regnet hele dagen i store mengder (innedag) lørdag: superfint og kjempevarmt, null regn (stranda fra 11 - 19) fredag: grått torsdag: superfint Dagene før det husker jeg ikke, men du fokuserer på det negative, jeg fokuserer på det positive. Og det er tross alt vært mer sol enn regn siden forrige torsdag. I oslo ja.
Gjest Leonidene Skrevet 20. juli 2011 #12 Skrevet 20. juli 2011 Vel, her har det vært ca 4 dager med sol denne mnd. :gjeiper: Har vært dårlig med klar himmel og solskinn siden april, men har hatt noen nydelige dager innimellom. Ellers har det vært overskya og regn.
Gjest Anuket Skrevet 20. juli 2011 #13 Skrevet 20. juli 2011 (endret) Vel her i Bergen har det ikke vært noe særlig kos uten sol. Vi har nå hatt et par dager med fint vær, og det er jo koselig, men nå er regnet på vei tilbake. Får mer følelsen av høst en sommer her jeg Endret 20. juli 2011 av Anuket
Dragonfly84 Skrevet 20. juli 2011 #14 Skrevet 20. juli 2011 Jeg syns det er fint at det blir kaldt om natta, for da er det lettere å sove! Ellers er jeg enig i at det har vært en del fine dager. Folk regner vel ofte en dag som fin hvis det ikke har vært NOE regn den dagen, og derfor syns de det bare har vært stygt vær. Jeg vet ikke, jeg... Er vel egentlig litt skuffa over at det regner så mye selv... Men det er sikkert ikke noe dårligere enn andre sommere i det siste.
Hoppetaujenta Skrevet 20. juli 2011 #15 Skrevet 20. juli 2011 Jeg er nok den eneste i min omgangskrets som er superfornøyd med været i år og sommeren forøvrig. Jeg gleder meg stort over trekvart år uten antydning til kuldegrader og snø/slaps/glaserte overflater. Hver eneste dag er en mulighet til å nyte sommeren 2011,- det kommer bare an på hva den enkelte velger å gjøre med det valget og sommeren sin. Hvis en legger merke til værpresentatørene på tv (damene spesielt), så legger de veldig ofte ansiktet i de begredeligste folder og gjør regnvær og alt annet utenom sol, til noe forferdelig som har rammet oss. Slutt med det! Sommeren er helt nydelig slik som den er - uansett!
Gjest Cosette Skrevet 20. juli 2011 #16 Skrevet 20. juli 2011 Her på Vestlandet har det faktisk vært en temmelig begredelig sommer værmessig. Det har regnet mye, og når det ikke regner, er det kjølig i luften (ofte bare 13-14 grader..). Jeg synes ikke det er så rart folk klager litt, vi bor i et land med laaange, mørke vintre og trenger de solstrålene vi kan få på sommeren for å tine opp og samle energi til en ny mørketid. Det er mye man kan gjøre selv om været er tråkig, javisst, men mye av det man forbinder med sommer og ferie er faktisk avhengig av finvær. Det har blitt lite reker og vin til sent på kveld i hagen, for å si det sånn. Jordbærene har fått for lite sol og er surere enn ellers, og badevannet har ikke fått anledning til å varmes opp. Jeg for min del trenger ikke tropevarme eller konstant solsteik, men noen kvelder på terrassen uten å behøve å være innpakket i boblejakke hadde vært fint.. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #17 Skrevet 20. juli 2011 Det været jeg ser dere klage på i denne tråden (konstant regn og lave temperaturer) er sommervær vi er meget vante til i nord-Norge. I fjor sommer husker jeg to solskinnsdager, i en ellers regnfylt og grå sommerferie. I år derimot, har vi i min mening hatt kjempevær. I juni hadde i hvertfall vi her jeg bor, to uker i strekk med sol og 30 varmegrader (!!!!, det er sjelden kost her oppe). I tillegg har vi hatt minst 5-6 superfine og varme dager etter det. Er kjempefornøyd med sommeren, jeg :-)
Cata Skrevet 20. juli 2011 #18 Skrevet 20. juli 2011 Jeg er strålende fornøyd i grunnen. Jeg liker regn og føler meg mer vel når det ikke er så fryktelig varmt. I perioder med hetebølger så blir jeg bare sittene og gispe foran air-conditionen, mens nå har jeg jo faktisk hatt energi til å røre meg.
Ethereal Skrevet 20. juli 2011 #19 Skrevet 20. juli 2011 Her jeg bor på østlandet har det ikke vært fint vær. Veldig skiftende, litt kaldt og mye vind. Jeg har bada to ganger denne sommeren - begge ganger på Hovefestivalen, og vært en gang på stranda. Da var jeg i et annet Skandinavisk land. Syns ikke sommeren har vært noe særlig! 1
antibac Skrevet 21. juli 2011 #20 Skrevet 21. juli 2011 Jeg bryr meg ikke så mye om regnet, men synes det er morsomt at folk klager på at det er for varmt når solen først titter fram Men det har faktisk regna mye her i Stavanger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå