Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Njaaa, her jeg bor har vi hatt syv dager hvor det har vært sol uten regn siden 17.mai

Og så har vi hatt fem dager hvor det har blitt bra utpå ettermiddag og kveld.

Vil ikke kalle det en fin sommer...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er trønder og bor i Oslo, og synes generelt at "oslofolk" klager noe vanvittig på været. Det er visst ikke bra hvis det ikke er strålende sol og 30 grader. Nå har det i lengre perioder vært mellom 18 og 22, og en god del sol også - men neida, dette er (også) verste sommeren i manns minne. Mens jeg går i skjørt og småsko hver dag og er så lykkelig som helst :fnise:

Jeg sier meg enig meg meteorologene; ta en titt på globusen!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klager så mye jeg vil, enten det er på kulda, regnet eller varmen!

Men seriøst, etter 6 mnd med vinter (jepp det stemmer), så synes jeg vi fortjener sol og varme. Her (på østlandet)var det varmt i slutten av juni, da jobbet jeg så jeg fikk ikke nytet det så bra. Etter det har det vært enkelte dager med sol, men det er enten kaldt eller det blåser når sola endelig er oppe. Nå venter vi mange dager med skikkelig regn før vi kanskje får noen dager med sol og varme (HÅPER!)

Og klage på været tar ikke mye energi altså, bare så det er sagt.

Gjest Consensio
Skrevet

Man "fortjener" sol og varme? Da er jo det noe du må fikse selv, for været kan man nemlig ikke endre på.

Dra til syden da om du fortjener det så veldig.

Nei, det tar kanskje ikke så mye energi der og da når man klager på været, men det setter en i en negativ tilstand ved å klage i det hele tatt...selv om man kanskje ikke merker det selv.

Skrevet

Synes ikke været er noe å klage på hvis det ikke er ekstremt i den ene eller andre retningen. Denne sommeren har vært perfekt, kanskje litt mye regn men det er bedre enn langvarig tørke.

Synes sommerkveldene kan være litt kalde da, hvis jeg skal klage men det finnes klær. :)

Gjest Consensio
Skrevet

Enig med Alvina... og det verste er at folk prater som om sommeren er over allerede. August har ikke engang startet...og det er jo den måneden som pleier å være varmest og mest solfylt.

Skrevet

Det har også vært badevær helt ut i september. Det er noen år siden, men det kan skje. :)

Gjest Heloise
Skrevet

Synes det er helt fint at det er overskyet jeg! Nesten litt for varmt for min smak :fnise:

Skrevet

Til uka er det meldt over 25 grader og sol... sukk, da mister jeg lett energien og får vondt i hodet, men noen dager skal jeg overleve siden jeg vet noen elsker varmen...men det er en helt annen varme i syden enn her. Her er det bare plagsomt, og blandet med smog.

Gjest Delphina
Skrevet

Fordi man kan være negative om vær?

Uansett, jeg har aldri sett vitsen i å være negativ om været, det er noe man ikke kan forandre på (været altså), og man kan alltids bare finne på noe annet den dagen man kanskje planla å reise ut og bade (om det regner). Hvis det er så vanskelig, så ser jeg ikke helt vitsen i å klage egentlig. Været er til en grad vanskelig å forutse, da de numeriske modellene ikke tar til betraktning diverse mekanismer som kan forandre værsystemet.

Det er forøvrig bare slutten av juli, august kommer nå snart og det blir vel en flott måned. Prøv å nyte fritiden enn å sitte der og surmule grunnet regn.

Skrevet

Den eneste gangen jeg hatet været, var vinteren 2010. Snø og atter snø og iskaldt. Den vinteren var faren min veldig syk og kunne ikke gå ut pga kulda. Han var sperret inne i leiligheten i uker av gangen. Jeg bodde ikke i Europa og det var vanskelig å bare reise hit, men heldigvis hadde han kontakt med andre. Det var den siste vinteren hans og det ble ingen vår.

Han klaget ikke på været, han var hjertesyk og tålte ikke verken kulde eller varme (for stor påkjenning for hjertet).

Da har vi lite grunn til å klage, men alle forstår hvorfor værprat er så populært, i alle fall de som liker smalltalking med naboer og hvermansen.

Skrevet

Fordi man kan være negative om vær?

Uansett, jeg har aldri sett vitsen i å være negativ om været, det er noe man ikke kan forandre på (været altså), og man kan alltids bare finne på noe annet den dagen man kanskje planla å reise ut og bade (om det regner). Hvis det er så vanskelig, så ser jeg ikke helt vitsen i å klage egentlig. Været er til en grad vanskelig å forutse, da de numeriske modellene ikke tar til betraktning diverse mekanismer som kan forandre værsystemet.

Det er forøvrig bare slutten av juli, august kommer nå snart og det blir vel en flott måned. Prøv å nyte fritiden enn å sitte der og surmule grunnet regn.

Jeg har også alternative planer hvis været slår feil. Håper på en fin soppsesong, vet kantarellen er kommet tidlig i år, men har ikke vært i marka og plukket - enda. Venter på andre godbiter også, steinsoppen og traktkantarellene osv. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klager fordi jeg er misfornøyd!

Fullt mulig jeg har for høye forventninger. Men etter årevis med snakk om global oppvarming lurer jeg på hvor det blir av denne oppvarmingen. 15-18 grader er ikke å mye å skryte av. Så langt i juli kan jeg telle på to fingre de dagene som har vært fine uten nedbør, onsdag og lørdag i forrige uke. Ellers har det vært ytterst ustabilt og med regn hver eneste dag. Ikke mye å merke til denne såkalte oppvarmingen, som helt sikkert er avlyst.

Værmeldingene er heller ikke noe å skryte av. Noen dager har de meldt oppholdsvær, jeg rusler avgårde til en park og blir overrumplet av regnvær. Andre dager har de meldt regnvær, jeg reiser avgårde med paraply for å slå ihjel noe tid i sentrum og bærer paraplyen med meg hele dagen uten å få bruk for den. Hva er det de roter med?

Riktignok fint i dag, så har vært ute 4 timer i formiddag, en rask tur hjemom for å spise og puste på litt før det bærer ut igjen.

For i morgen og lørdag er det meldt regn, regn og atter regn (igjen).

God sommer! :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Det er bare den norske folkesjela som snakker :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Og nå er det meldt 1 mnds regn på to dager... Det kommer til å ødelegge hele sommern :P

Men neste uke skal det visst bli supert, så jeg har satt opp avspassesring :)

Gjest Anuket
Skrevet

Er det plutselig ikke lov å klage på været? :klo:

For meg har det vært en kjip sommer ja, masse regn, kulde og ja nesten høstvær når jeg har måttet traske rundt i byen med en haug med mennesker på slep som ja blir litt gretne av dårlig vær. Når jeg har jobbet og vært inne hele dagen har det vært greit at det kjipt vær. Men når jeg for en gangs skyld har fri, vil jeg og veldig gjerne ligge i parken, grille, ta et par pils og nyte livet. Typisk at det er strålende sol når jeg jobber, mens når jeg har fri er det nærmest vinter :fnise:

Ja, jeg vet det er lite jeg kan gjøre med været - men jeg kan jo klage litt fordi om? Når august kommer er jeg fullt i gang med skole, jobb og alt annet så om det er strålende sol da, spiller liten rolle fordi jeg ikke kan ligge ute og sole meg. Hadde jeg kunnet velge ville jeg hatt sol nå, de dagene jeg har fri :sjenert:

(så kjære solgud! Gi meg sol imorgen og til søndag så blir jeg kjempeglad! :sol:!)

• Liker 1
Gjest Delphina
Skrevet

Hva er en fin sommer? At man har gjort mye meningsfylt eller at man bare har hatt fint vær? Jeg skjønner godt om en sommer hadde vært kjip grunnet f.eks. dødsfall eller sykdom, men pga vær, det greier jeg ikke helt å forstå. Er man virkelig så avhengig av været for å ha en fin sommer?

Når jeg tenker tilbake til hver eneste sommer jeg har kost meg og hatt en fin tid, så kan jeg faktisk ikke huske hva været var. Til og med fjorårets sommervær er diffust for meg. Kanskje jeg er programmert annereledes da?

Gjest Anuket
Skrevet

Hva er en fin sommer? At man har gjort mye meningsfylt eller at man bare har hatt fint vær? Jeg skjønner godt om en sommer hadde vært kjip grunnet f.eks. dødsfall eller sykdom, men pga vær, det greier jeg ikke helt å forstå. Er man virkelig så avhengig av været for å ha en fin sommer?

Når jeg tenker tilbake til hver eneste sommer jeg har kost meg og hatt en fin tid, så kan jeg faktisk ikke huske hva været var. Til og med fjorårets sommervær er diffust for meg. Kanskje jeg er programmert annereledes da?

En fin sommer er for meg, en sommer hvor det er fint vær, varmt og deilig - man kan grille med venner, være ute og nyte tiden. Jeg elsker å være ute om sommeren, det er det som er sommer for meg. Å være ute fra kl 9 om morgenen og ikke være inne igjen før 22/23 om kvelden. Jeg synes denne sommeren er kjip fordi jeg ikke har fått gjort noe gøy ute, verken grilling, bading etc. og det er jo fordi været ikke har tillat det når jeg har hatt fri.

Som student har jeg ikke akkurat råd til å ta meg en sydentur, jeg er avhengig av å jobbe hele sommeren for å klare meg økonomisk, så ja jeg vil veldig gjerne ha fint vær å glede meg til når jeg har fri eller slutter tidlig på jobb.

Det er en kjip sommer for meg.

Jeg har hatt det fint, jeg har vært med venner og hatt litt sosialt liv - så jeg har ikke akkurat murt meg inne. Men sommer med sol og varme er en bedre sommer for meg. Syns det er nesten litt urettferdig at man ikke har lov til å kalle det en kjip sommer fordi ingen har dødd eller det ikke har vært ulykker som berører meg etc.

Ja vi er nok programert forskjellig :)

Skrevet (endret)

Er det plutselig ikke lov å klage på været? :klo:

Joda, det er helt OK å klage på være når det faktisk er dårlig vær, men det er så mange som klager selv om det bare har vært en liten regnskur på en time på morgenkvisten og resten av dagen har vært knallfin... Det er det jeg synes er så merkelig.

Endret av Mynona-83
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker regn og ruskevær så jeg er en sånn en som furter når det er sol. Takler ikke varmt vær!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...