hjärterdam Skrevet 10. januar 2014 #941 Del Skrevet 10. januar 2014 Kan sende meg PM om du vil vite også, går i et kull med under 10 stk så vil ikke ha det sort-på-hvitt akkurat hvilket det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 10. januar 2014 #942 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg er nå ferdig med leveringer fram til midten av februar, har termin 10., og så oppgaven ligger ute, så etter forelesninger til uka er det bare å brette opp ermene og skrive så jeg blir ferdig før barnet melder sin ankomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia Skrevet 10. januar 2014 #943 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg er nå ferdig med leveringer fram til midten av februar, har termin 10., og så oppgaven ligger ute, så etter forelesninger til uka er det bare å brette opp ermene og skrive så jeg blir ferdig før barnet melder sin ankomst Det hørtes veldig lurt ut! Sikkert greit å få gjort mest mulig mens du kan Gratulerer med baby i magen forresten. Litt misunnelig Jeg synes det er så vanskelig å begynne på noe "nytt". Jeg kan sitte ganske konsentrert å skrive en side under en overskrift, men når jeg skal begynne på ny overskrift går det så treeigt. Ganske frustrerende egentlig. Jeg venter på en skriveraptus, hvor jeg bare skriver masse Er vel litt utålmodig. Og perfeksjonist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 10. januar 2014 #944 Del Skrevet 10. januar 2014 Det hørtes veldig lurt ut! Sikkert greit å få gjort mest mulig mens du kan Gratulerer med baby i magen forresten. Litt misunnelig Jeg synes det er så vanskelig å begynne på noe "nytt". Jeg kan sitte ganske konsentrert å skrive en side under en overskrift, men når jeg skal begynne på ny overskrift går det så treeigt. Ganske frustrerende egentlig. Jeg venter på en skriveraptus, hvor jeg bare skriver masse Er vel litt utålmodig. Og perfeksjonist. Takk, det er stas,men også litt uforutsigbart, merker jeg er spent på denne uka som kommer, svangerskapsuka 37 og fulle dager på skolen. Jeg er på skolen 3 uker i semesteret, den ene er altså til uka og neste er 10-15 mars, så vi klarte iallefall å time ungen mellom to skoleuker Men merker det skal bli veldig greit med den typen studentliv jeg får kombinert med baby, med KS kan vi feks drøye bhgstart til han er halvannet uten at det blir krise økonomisk, og jeg får vært hjemme (dog studerende hjemme) i hele permisjonen til pappaen, så vi får mye tid sammen som familie også, ikke bare mor-barn eller far-barn Høres kjent ut det der, satt og skrev på ene eksamen og hadde plutselig skrevet 1200 ord om noe, så skulle jeg over til neste tema og satt i fire timer og knota ned 300 ord.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia Skrevet 10. januar 2014 #945 Del Skrevet 10. januar 2014 Det hørtes ut som en god løsning! Alltid fint å få drøyet barnehagestart også Når man har muligheten til det! Men du er tøff som klarer å være gravid/ha barn når du tar en mastergrad. Jeg synes det er tøft nok uten barn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 20. januar 2014 #946 Del Skrevet 20. januar 2014 Hvordan går det med dere andre som skriver masteroppgave? Jeg begynner å få panikk, allerede! Har bare gått tre uker... Alle andre på mitt studie er så godt i gang og har så himla god tid! De skriver teori i januar/februar, metode i mars, og analyse og konklusjon i april, så har de hele mai på seg til å lese korrektur. De fleste skriver to og to i lag, så mange av de tar seg laaange ferier innimellom, fordi den ene skriver mens den andre er borte. De har noen bøker som grunnleggende teori, mens jeg sitter her med 10 bøker og minst (!) 100 artikler, og haugen bare vokser over hodet på meg. Jeg derimot begynner å lure på om jeg ikke kan ta påskeferie en gang. Problemstillingen min snur på seg hele tiden så 80% av det jeg har gjort til nå er plutselig ikke relevant lenger. Jeg kommer til å bruke en måned, MINST, bare på å samle inn data - og det bør jeg begynne med om TO UKER og jeg har ikke svarte snøring hva jeg egentlig skal samle data om... I mai skal jeg ikke lese korrektur, i mai skal jeg skrive hele oppgaven og håpe hardt at jeg rekker det innen fristen. På toppen av det hele søker jeg PhD så jeg MÅ få minst B på masteroppgaven skal jeg ha en sjans. Men akkurat nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal bli ferdig en gang, så det kan jeg sikkert bare drømme om. Æsj. Vær så snill å si at noen andre også sliter litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jakobine- Skrevet 20. januar 2014 #947 Del Skrevet 20. januar 2014 Jeg sliter. Jeg har oppgave på 60 sp, så er ikke i helt samme situasjon som deg siden jeg naturligvis har kommet lenger i prosessen. Men jeg har ekstremt dårlig tid, og har avlyst all fritid frem til levering i mai. Hjalp det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 20. januar 2014 #948 Del Skrevet 20. januar 2014 Jeg sliter. Jeg har oppgave på 60 sp, så er ikke i helt samme situasjon som deg siden jeg naturligvis har kommet lenger i prosessen. Men jeg har ekstremt dårlig tid, og har avlyst all fritid frem til levering i mai. Hjalp det? Som om jeg skulle ha skrevet det selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 20. januar 2014 #949 Del Skrevet 20. januar 2014 Jeg sliter. Jeg har oppgave på 60 sp, så er ikke i helt samme situasjon som deg siden jeg naturligvis har kommet lenger i prosessen. Men jeg har ekstremt dårlig tid, og har avlyst all fritid frem til levering i mai. Hjalp det? Ja, det hjelper litt... Jeg er litt på gråten i dag, fordi jeg ikke aner hva jeg skal gjøre videre og står egentlig fast. Jeg skal egentlig samle inn data (intervjuer) i utlandet, så derfor kan jeg ikke rote det til. Alt står og faller på de valgene jeg tar nå, og det jeg skal gjøre om noen uker. Men veileder treffer jeg ikke før i mars, så jeg virrer jo bare rundt og skjønner ingenting... Og jeg kan jo ikke reise utenlands uten å vite hva jeg driver på med?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jakobine- Skrevet 21. januar 2014 #950 Del Skrevet 21. januar 2014 Kan du ikke ringe/sende mail til veileder hvis det er noe konkret du trenger råd om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 21. januar 2014 #951 Del Skrevet 21. januar 2014 Kan du ikke ringe/sende mail til veileder hvis det er noe konkret du trenger råd om? Jeg har sendt mail, men det jeg trenger råd om er ikke så konkret, så det er ikke så lett å ta diskusjonen skriftlig. Men det ordner seg vel på et vis. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jakobine- Skrevet 21. januar 2014 #952 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg vet jo ikke hva det dreier seg om, men for min del hadde jeg ihvertfall unødvendig lite tro på mine egne ideer i starten. Jeg var til flere veiledninger hvor jeg hadde spørsmål om hvorvidt jeg "kunne" skrive om ditt og datt, gjøre det slik eller sånn, vinkle det her eller der. Veileder skjønte ofte ikke spørsmålet helt, fordi jeg selvfølgelig kunne gjøre det jeg hadde tenkt. Lenge så jeg for meg at jeg skulle få betydelig mer direkte hjelp av veileder enn det som er tilfelle (dette varierer veldig fra veileder til veileder), og ventet litt på hans godkjenning av alt mulig. Jeg vet jo ikke om du er slik som jeg var, men jeg kom til å tenke på dette av det du skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 21. januar 2014 #953 Del Skrevet 21. januar 2014 For min del har jeg lest 250 partiprogram, skrevet analyse om den og jobber nå med teori! Min plan er altså: Februar: Discussion Mars: - Literature review - Methods and Methodology April: - Introduction - Research objective - Topic justification - Scope and limitation - Conclusion Skal bli deilig å bli ferdig i mai kjenner jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 21. januar 2014 #954 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg vet jo ikke hva det dreier seg om, men for min del hadde jeg ihvertfall unødvendig lite tro på mine egne ideer i starten. Jeg var til flere veiledninger hvor jeg hadde spørsmål om hvorvidt jeg "kunne" skrive om ditt og datt, gjøre det slik eller sånn, vinkle det her eller der. Veileder skjønte ofte ikke spørsmålet helt, fordi jeg selvfølgelig kunne gjøre det jeg hadde tenkt. Lenge så jeg for meg at jeg skulle få betydelig mer direkte hjelp av veileder enn det som er tilfelle (dette varierer veldig fra veileder til veileder), og ventet litt på hans godkjenning av alt mulig. Jeg vet jo ikke om du er slik som jeg var, men jeg kom til å tenke på dette av det du skrev. Tjaa... Litt samme problemet ja, at jeg har lite tro på egne ideer, men grunnen til det er også fordi andre skal endre på ideene mine, Jeg hadde egentlig en problemstilling, så snakket jeg med en som skal hjelpe meg mye fremover (med det praktiske rundt datainnsamling) og den personen snudde helt på problemstillinga mi. Det var derfor jeg var litt nedfor i går, for jeg mistet helt troa og følte jeg måtte begynne på scratch. Men har fått mail fra veileder om at jeg bare skal holde på den opprinnelige problemstillinga for han syns den er god. Så jeg er litt mer lettet nå, men samtidig litt stressa med å skulle forklare denne andre personen dette. Ugh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jakobine- Skrevet 22. januar 2014 #955 Del Skrevet 22. januar 2014 Tjaa... Litt samme problemet ja, at jeg har lite tro på egne ideer, men grunnen til det er også fordi andre skal endre på ideene mine, Jeg hadde egentlig en problemstilling, så snakket jeg med en som skal hjelpe meg mye fremover (med det praktiske rundt datainnsamling) og den personen snudde helt på problemstillinga mi. Det var derfor jeg var litt nedfor i går, for jeg mistet helt troa og følte jeg måtte begynne på scratch. Men har fått mail fra veileder om at jeg bare skal holde på den opprinnelige problemstillinga for han syns den er god. Så jeg er litt mer lettet nå, men samtidig litt stressa med å skulle forklare denne andre personen dette. Ugh... Haha, kjenner følelsen. Jeg har hatt endel å gjøre med en annen veileder også, og han og min egentlige veileder er ekstremt forskjellige. De står langt ifra hverandre faglig sett. Jeg har valgt å forholde meg til veilederen min, det er jo han som skal følge hele prosessen, være med på å velge ut sensor og bistå ved "forsvaret" av oppgaven. Jeg brukte også mye tid på å gruble og være misfornøyd når andre "blandet seg borti" det jeg hadde sett for meg, og fant ut at det er viktig å jobbe seg forbi det stadiet og ikke bare godta noe du egentlig ikke er enig i. Det førte bl.a. til at jeg brukte "hundre år" på å komme frem til at det veilederen min med en gang hadde foreslått var det jeg måtte gjøre. Men all grublinga førte til at jeg forstod hvorfor, jeg godtok ikke bare det han sa uten å ha forholdt meg til ideen på en kritisk måte. Jeg tror det er positivt, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 22. januar 2014 #956 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg brukte også mye tid på å gruble og være misfornøyd når andre "blandet seg borti" det jeg hadde sett for meg, og fant ut at det er viktig å jobbe seg forbi det stadiet og ikke bare godta noe du egentlig ikke er enig i. Det førte bl.a. til at jeg brukte "hundre år" på å komme frem til at det veilederen min med en gang hadde foreslått var det jeg måtte gjøre. Men all grublinga førte til at jeg forstod hvorfor, jeg godtok ikke bare det han sa uten å ha forholdt meg til ideen på en kritisk måte. Jeg tror det er positivt, jeg. Haha, godt å høre at du har litt samme erfaringen da og har greid å komme videre likevel. Jeg begynner å få troa igjen på min egentlige problemstilling, men skal snakke med denne personen som var litt uenig i neste uke, så regner med å få en liten nedtur igjen da. Jeg er dessuten veldig, veldig avhengig av forhold fullstendig utenfor min kontroll for å kunne samle data på en meningsfull måte, så det er litt nervepirrende... Alt som skal til er et lite avslag fra noen sentrale personer, før alt ramler sammen. Uæh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 22. januar 2014 #957 Del Skrevet 22. januar 2014 Det her er meg for øyeblikket: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #958 Del Skrevet 23. januar 2014 Hei! Jeg er ny i denne tråden. Om et drøyt år skal jeg levere min masteroppgave (30 stp), og jeg har nå begynt å tenke på oppgaven. Nå er jeg ganske sikker på hvilket tema jeg skal velge, og jeg har funnet ut om en spesiell del av temaet som interesserer meg veldig (jeg velger å ikke si hva jeg studerer fordi det er et veldig lite studie). Men nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre videre. Hvordan begynner man? Så langt har jeg funnet noen artikler på området, og jeg har lest disse. Jeg vet at det drives forskning i Norge på akkurat det jeg ønsker å skrive om. Er det dumt å skrive en oppgave om noe som noen andre akkurat nå driver å forsker på? Anonymous poster hash: e1df1...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #959 Del Skrevet 23. januar 2014 Beklager hvis jeg spør om noe som er svart på tidligere, men hvordan er det å jobbe fulltid samtidig som man tar master? Er det egentlig mulig mtp på forelesninger osv osv? Lurer på å ta master i pedagogikk.. Anonymous poster hash: ba893...839 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #960 Del Skrevet 24. januar 2014 jeg må intervjue 30 mennesker til masteren min, har sendt ut et infoskriv i øst og vest for å få flest mulig til å svare.og siden folk er veldig snille og stiller opp så synes jeg ikke at jeg kan legge noe krav på hvor vi skal møtes, men jeg synes det er så inmari ubehagelig når folk sier de vil møtes hjemme hos seg selv! Jeg kjenner de jo ikke og for alt jeg vet er de helt gale... andre som har erfaring med dette??? Anonymous poster hash: cd289...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå