Gå til innhold

Manuell brystpumpe


LadyInRed

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en manuell brystpumpe, men er usikker på om jeg skal velge den fra avent eller medela. Noen som kan anbefale den ene eller andre?

Har forstått det slik at ved avent så "låser" man seg til å bruke avent sine flasker, mens medela passer til flere typer flasker. Riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra avent har jeg prøvd både manuell og elektrisk. Begge fungerte dårlig for min del! De suger rett og slett ikke noe. Faktisk talt nesten ingenting.

Kjøpte så en Medela elektrisk. Den er fantastisk!

Nå skal det sies at 3 barn er på vei, og puppene er ikke hva de en gang var, men en pumpe skal jo kunne få ut melk uansett hvordan puppene dine ser ut?

Vet at mange er misfornøyd med Avent.. Hvertfall den manuelle.

Lykke til i allefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gå god for avent sin :) vet ikke om dette med flaskene da jeg kun brukte avent sine flasker...

Men jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke vil ha eletrisk :)

Endret av Redbull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med cmh. Iallefall med den manuelle fra Avent, den fikk jeg nesten ikke ut noe med. Satt i opptil en time og fikk ut maks 60 ml, da ga jeg opp og lånte elektrisk fra helsestasjonen. Den elektriske fra Avent er for min del noe bedre, jeg får ut det jeg trenger. Men klarer ikke å tømme brystet helt med den. Det jeg savner med den er at man ikke får justert sugestyrken.

Har ikke prøvd annet fra Medela enn den de hadde på barsel, en elektrisk med to pumper, slik at man kan pumpe begge bryst samtidig. Den var utrolig bra! Men den er nok dyyr. Men hvis jeg var veldig avhengig av å pumpe meg mye, hadde jeg investert i den likevel tror jeg. Eventuelt Medela Swing, som sikkert er ganske lik bortsett fra at det ikke er to pumper på den.

Jeg anbefaler iallefall elektrisk og da helst Medela :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Medela Swing. Glemte å nevne det:)

Mange selger på Finn. Jeg kjøpte derfra til halv pris, altså 600 kr. Men skal man kjøpe en lik fra helsestasjonen, koster den mellom 5-7000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Medela Swing. Glemte å nevne det:)

Mange selger på Finn. Jeg kjøpte derfra til halv pris, altså 600 kr. Men skal man kjøpe en lik fra helsestasjonen, koster den mellom 5-7000.

:hakeslepp:

Er det den doble eller vanlig? På Boots apotek sin nettbutikk koster den vanlige 1390,-!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pepsimaxpower

Jeg kjøpte avent sin to i en eller å det var både elektrisk og manuell. den elektriske var helt grei, men manuelle er ikke noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp:

Er det den doble eller vanlig? På Boots apotek sin nettbutikk koster den vanlige 1390,-!

Den enkle. Ja, kjøpte den da for litt under halv pris :sjenert:

Den jeg snakket om til 5-7000 er de store fra helsestasjonen. Husker ikke merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkle. Ja, kjøpte den da for litt under halv pris :sjenert:

Den jeg snakket om til 5-7000 er de store fra helsestasjonen. Husker ikke merket.

Åja, jeg trodde du mente at Medela swing kostet så mye jeg! :gjeiper: Da vet jeg hvilken du mener, sikkert noe ala den jeg lånte under forrige ammeperiode. Da skjønner jeg litt mer den prisen ;)

Da fikk du jo pumpa billig du da, er lurt å sjekke innom finn før man gr til innkjøp ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg trodde du mente at Medela swing kostet så mye jeg! :gjeiper: Da vet jeg hvilken du mener, sikkert noe ala den jeg lånte under forrige ammeperiode. Da skjønner jeg litt mer den prisen ;)

Da fikk du jo pumpa billig du da, er lurt å sjekke innom finn før man gr til innkjøp ja :)

Hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at 3 barn er på vei, og puppene er ikke hva de en gang var, men en pumpe skal jo kunne få ut melk uansett hvordan puppene dine ser ut?

Oj, trillinger?? Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

TS her. Er førstegangsfødende, og skal ha lang permisjon (11 mnd) fra jobb, så tror ikke jeg kommer til å pumpe så veldig mye (hvis jeg får til å amme da :) ). Tenker å bruke den når/hvis jeg har mye melk for å pumpe meg, samt hvis jeg skal ut på noe en kveld. Derfor tenkte jeg at en manuell holdt, har også hørt at manuell pumping gir mindre "hengepupper"! Men virker vel som at dere anbefaler elektrisk fremfor manuell.......

tror jeg går for medela da.

var en tur i sverige i helga, og da fant jeg denne som jeg ikke har sett i norge: http://www.medela.com/SE/sv/breastfeeding/products/pumping/mini-electric.html

noen som har prøvd mini electric? lurer litt på hvordan den er ift swing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...