Gå til innhold

Hvor mange timer søvn trenger dere?


Snedig

Anbefalte innlegg

Jeg må ha rundt 7-8 timer for å være oppegående og ikke være helt i koma når jeg står opp, men jeg kan lett sove i 10-12 uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarer meg fint med 6-7 timers søvn. Nå på sommeren når jeg jobber trenger jeg ikke stå opp før 9 så da får jeg som oftest 7 timer selv om jeg er sein i seng. På hverdager med studering har jeg som regel forelesninger fra 8 og må mye tidligere opp enn nå på sommeren, og får da som regel 5-6 timers søvn. I helgen blir det gjerne 9-10 timer søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden trenger jeg 8-9 timer sammenhengende for å fungere sånn nogenlunde. Om jeg klarer finne ut av hva jeg egentlig vil gjøre med livet, og dermed får en jobb som jeg kan glede meg til, vil nok 5-6 timer være nok i massevis. Såfremt jeg kan starte dagen med en kopp kaffe eller to :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg sover i gjennomsnitt 5 timer hver natt, og klarer å fungere, men jeg merker de gangene jeg sover 7-8 timer at jeg er mye mer uthvilt. Det er litt sånn at jeg liker å tro at jeg klarer meg med 5 timer søvn, men de mørke ringene under øynene, og følelsen av å være sliten konstant sier noe annet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Ca. 8 er nok optimalt for meg. Gjesper en del hvis det blir 7 eller mindre. Har hatt tre svangerskap og spedbarnsperioder de siste fem årene, så jeg har virkelig fått erfare hva søvnproblemer og søvnmangel har å si for helsa!

Vil bare understreke at det også har litt å si NÅR jeg sover. Fra 23 til 7 er utrolig mye bedre enn f.eks. 21 til 5. Merker godt det som småbarnsmor... Mellom fem og seks er jeg nærmest som død å regne, samme hvor mange timer jeg har sovet (og ja, jeg vet at dette er fysiologisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hverdagene klarer jeg meg fint med 6,5 til 7 timers søvn. I helgene bruker jeg å sove 7-8 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får alt fra 4-8 timer når det er hverdag, men da er jeg i svime i fire timer etter å ha stått opp. I helgen som var sov jeg over 12 timer sammenhengende, men det kom sannsynligvis av at jeg sov dårlig forrige uke. Jeg trenger nok rundt 9-10 timer hver natt for å være uthvilt, men det er vanskelig å få til, så jeg må ta det "igjen" i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle helst hatt 8 timer på hverdagene, men det blir bare 6.

Når jeg har sovet lenge på søndag, så klarer jeg ikke sovne før sent på kvelden som gjør at jeg bare får max 6 timer, så når jeg kommer hjem fra jobb må jeg ha middagshvil, og da klarer jeg ikke sovne før sent igjen.. Det blir en ond sirkel dette. Da må jeg evnt la vær å sove lenge på søndager, men det er jo farlig godt å gjøre det :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer utmerket på 5-6 eller 8 timer, mens hvis jeg våkner etter mellom 6 og 8 timer våkner jeg fra en så dyp søvn at jeg trenger flere timer bare på å oppdage at jeg er våken, og fungerer bare ikke i det hele tatt. Så jeg satser alltid på mindre enn 6 eller mer enn 8. I helgene etter en slitsom uke kan jeg lett sove 10-12 timer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...