Gjest Lebewesen93 Skrevet 16. juli 2011 #1 Del Skrevet 16. juli 2011 Hei Lurer på om noen her har tips til hvordan man kan slappe bedre av ? Jeg synes alltid det er " noe" jeg går å engster meg for. Trenger ikke være store greiene, men finner alltid noe. Akkurat nå er jeg veldig nervøs uten å egentlig helt vite hvorfor. Vekker av lyder jeg hører osv. Så er det den tanken om at " noe kommer til å skje" ikke at jeg er synsk eller noe, men noen ganger skulle jeg nesten trudd at jeg trudde jeg var det..på en måte. Jeg slapper mye bedre av når jeg er alene hjemme, da er jeg nesten ikke nervøs i det hele tatt. Bortsett fra når hundene begynner å bjeffe, tenker da med en gang at " nå kommer det noen" jeg er ikke redd for at noen skal gjøre meg noe, så vet ikke helt hva jeg frykter. Noen som kjenner seg igjen ? Det er veldig plagsomt å ha det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #2 Del Skrevet 16. juli 2011 Har bemerket meg at du spiser endel sjokolade. Sukker kan faktisk gjøre en urolig på andre måter enn slik små barn blir hyperaktiv. Selv merker jeg at angsten jeg har blir forsterket av sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forum88 Skrevet 16. juli 2011 #3 Del Skrevet 16. juli 2011 Jeg kjenner til følelsen av uro, nervøsitet feks før jeg skal noe, selv om det egentlig ikke er noe å engste seg for.. Men min nervøsitet er mer som feks ved "esamens angst" uten eksamen.. Er frustrerende å engste seg uten grunn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 16. juli 2011 #4 Del Skrevet 16. juli 2011 Har du angst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lebewesen93 Skrevet 16. juli 2011 #5 Del Skrevet 16. juli 2011 Jeg spiser en del sjokolade ja, men på en måte så roer det meg ned. Der og da hvertfall, Har ikke spist så mye sjokolade i dag, faktisk. Nei det er ikke noe gøy. Lurer på hva det kommer av Jeg har sosial angst og har akkurat begynt hos psykolog. Men tror ikke jeg har " vanlig" angst også. Er ikke hver dag jeg er like ille som nå, går som regel over etter noen min sånn til vanlig. Men da har jeg ofte en slags grunn, selvom det egentlig ikke er noen grunn. F.eks sånn rett etter at jeg har våknet må jeg stå opp så fort som mulig, sånn at jeg får på meg " masken" i tilfelle det kommer noen på døren. Om natten slapper jeg bedre av om jeg sover med extensionet, i tilfelle det skjer noe som gjør at jeg må gå ut. Så er det mindre stress neste dag m jeg våkner med håret liksom. Så er det spøkelser ( haha, faaaktisk) dette er heldigvis ikke ikke hver natt, dette er bare perioder. Da må jeg sove med et lys på, viss ikke" vet" jeg at det er noen ( eller noe ) på rommet mitt. Så er det bare sånn rundt familien også, " vet" hva de tenker om meg i perioder. Ikke noe gøy Men tror jeg skal prøve å gå en liten tur med hunden etterpå, det kan kanskje roe meg ned litt. Hvertfall nå når det er mørkt og koselig ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #6 Del Skrevet 16. juli 2011 Jeg spiser en del sjokolade ja, men på en måte så roer det meg ned. Der og da hvertfall, Har ikke spist så mye sjokolade i dag, faktisk. Nei det er ikke noe gøy. Lurer på hva det kommer av Jeg har sosial angst og har akkurat begynt hos psykolog. Men tror ikke jeg har " vanlig" angst også. Er ikke hver dag jeg er like ille som nå, går som regel over etter noen min sånn til vanlig. Men da har jeg ofte en slags grunn, selvom det egentlig ikke er noen grunn. F.eks sånn rett etter at jeg har våknet må jeg stå opp så fort som mulig, sånn at jeg får på meg " masken" i tilfelle det kommer noen på døren. Om natten slapper jeg bedre av om jeg sover med extensionet, i tilfelle det skjer noe som gjør at jeg må gå ut. Så er det mindre stress neste dag m jeg våkner med håret liksom. Så er det spøkelser ( haha, faaaktisk) dette er heldigvis ikke ikke hver natt, dette er bare perioder. Da må jeg sove med et lys på, viss ikke" vet" jeg at det er noen ( eller noe ) på rommet mitt. Så er det bare sånn rundt familien også, " vet" hva de tenker om meg i perioder. Ikke noe gøy Men tror jeg skal prøve å gå en liten tur med hunden etterpå, det kan kanskje roe meg ned litt. Hvertfall nå når det er mørkt og koselig ute Har det likedan som deg, men jeg er synsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #7 Del Skrevet 16. juli 2011 Jeg sliter litt med depresjon og derav litt angst/sosial angst. Kjenner min nervøsitet blir verre jo lengre det går mellom hver gang jeg har sosial omgang. Når jeg har vært med venner/familie roer nervøsiteten seg. Men samtidig så er det så slitsomt å være sosial pga sosial angst at jeg orker ikke det så mye heller. Så blir en ond sirkel. Men kanskje du bør prøve å sosialisere deg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lebewesen93 Skrevet 16. juli 2011 #8 Del Skrevet 16. juli 2011 Hjelper for meg å gå tur, sånn om kvelden føler jeg meg " tryggere" ute av en eller annen grunn. Det eneste problemet er at hunden jeg går med liker ikke katter, så har ikke helt kontroll. Bor mange katter her i området, å han er så stor og sterk. Møtte en katt nå faktisk, men klarte å holde ham igjen da, haha Kunne kanskje hjulpet å være litt mer sosial ja, men jeg er bare ikke sosial. Jeg har heller ingen ønsker om å være det, men vil heller ikke ha problemer med å være det, ja. Søsteren min er vel det eneste menneske jeg faktisk har det gøy med Men nå er jeg ikke så nervøs lenger. Det er egentlig synd at det skal være sånn, lurer på hva det egentlig kommer av. Er jo mange som har det sånn dessverre, men det burde jo ikke vært sånn. Hvorfor kan ikke alle sammen bare ha det bra hele tiden liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #9 Del Skrevet 17. juli 2011 Har bemerket meg at du spiser endel sjokolade. Sukker kan faktisk gjøre en urolig på andre måter enn slik små barn blir hyperaktiv. Selv merker jeg at angsten jeg har blir fo rsterket av sukker. Det er vitenskapelig bevist at barn IKKE blir hyperaktive av sukker (Myth Busters ahr en episode om dette) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 17. juli 2011 #10 Del Skrevet 17. juli 2011 Det er vitenskapelig bevist at barn IKKE blir hyperaktive av sukker (Myth Busters ahr en episode om dette) Ja, for myth busters er jo fasiten på alt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå