AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #1 Del Skrevet 16. juli 2011 Hvor langt må man kjøre på langkjøringen og hvor mange timer utgjør dette? Skal man stoppe underveis? Hvor lenge varer plankjøringen (bruk av kart, planlegge en tur) og hvor langt må man kjøre da? Kan man velge å dele opp dobbeltimene i enkeltimer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirby Skrevet 16. juli 2011 #2 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) På min langkjøring skal vi kjøre frem og tilbake til valgt destinasjon, det vil bli ca. 2 x 2 timer sammenhengende kjøring med stopp ca. hver time og lengre pause midt i. Det er vel ganske vanlig prosedyre tror jeg? Plankjøring har jeg ikke hatt enda Du kan som regel dele opp dobbeltimer i enkelttimer, men jeg vil anbefale deg å ha dobbelttimer - 45 min går utrolig fort! Endret 16. juli 2011 av Kirby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #3 Del Skrevet 16. juli 2011 Alle spm dine varierer veldig fra kjøreskole og kjøreskole. - På min langkjøring kjørte jeg 2-3 timer i strekk. Uten pause. - Kartkjøring varte ca en arbeidsdag, først 45min med planlegging, så kjørte vi. Hadde lunsj på en liten time. Kjørte kanskje et par timer der også. - Noen kjøreskoler tilbyr KUN doble, fordi man får mer ut av det. Så anbefaler deg å ta doble. Du vet du kan spørre kjørelærer om dette? ..Eller du har kanskje ikke begynt enda.. Det fins ingen fasitsvar på det, fordi hver og en kjøreskole har forskjellige ruter og rutiner på hvor lang tid de bruker på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 16. juli 2011 #4 Del Skrevet 16. juli 2011 Langkjøring hadde jeg i 4-5 timer, med en kort pause. Plankjøring hadde jeg ikke, har aldri hørt om. Mulig denne var inkludert i langkjøringen, skulle i alle fall velge rute selv. Ja, jeg kunne ha enkelttimer, men hadde nesten bare dobbelttimer siden det var det beste for kjøreskolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Toooolsen Skrevet 16. juli 2011 #5 Del Skrevet 16. juli 2011 Heisann. Selv er jeg trafikklærer, så jeg kan svare deg på hva læreplanen og mydighetene sier du skal ha. Langkjøringen er på 5 kjøretimer. Hvor dere skal har læreren planlagt på forhånd. Det er vanlig at læreren legger inn en pause underveis, og trenger du flere så sier du ifra. Den andre turen, som mange kaller karttur, er på 4 kjøretimer. Hvor en av de kan settes av til planlegging. På min kjøreskole gir vi elevene en haug av steder de kan velge mellom, også skal de innom minst 4 av dem. De bestemmer selv hvilke, hvilken rekkefølge og hvor mange pauser. Læreren passer på så dere rekker tilbake innen tiden er omme:) Klart du kan kjøre enkelt timer hvis du vil. Men som lærer anbefaler jeg ikke det. Grunnen er at man ikke får gått igjennom og øvd på så veldig mye før man må retunere til der man skal avslutte timen. Håper du fikk mange gode svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Casall Skrevet 16. juli 2011 #6 Del Skrevet 16. juli 2011 Jeg tror du kan velge enkelttimer, men jeg ville valgt dobbelttimer. Man får mye mer ut av det, og hvis man faktisk skal rekke og kjøre litt og lære noe må man ha såpass med tid. På kartkjøringen kjørte vi 18 mil (1 t i følge gulesider) men kjørte innom noen steder, så det tok nok litt lenger tid. Vi kjørte èn vei hver (altså 9 mil på hver). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anita871 Skrevet 17. juli 2011 #7 Del Skrevet 17. juli 2011 På min 5t langkjøring brukte vi 3skoletimer på forbikjøring der "min" bil og en anne bil fra kjøreskolen kjørte forbi hvernadre på motorvei og landevei med motgående.Så var det 10min pause før jeg og kjørelærer bare øvde videre på det jeg hadde lært. På 4t kjørte jeg i et strekk etter der hvor kjørelærenr sa jeg skulle kjøre. Var ganskel sliten etterpå da. Sklle gjerne bestemt selv hvotr vi skulle kjørt, men visste ikke at det var vanlig. Er det noe som står i læreplanen? Noen som vet eksakt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Toooolsen Skrevet 17. juli 2011 #8 Del Skrevet 17. juli 2011 På min 5t langkjøring brukte vi 3skoletimer på forbikjøring der "min" bil og en anne bil fra kjøreskolen kjørte forbi hvernadre på motorvei og landevei med motgående.Så var det 10min pause før jeg og kjørelærer bare øvde videre på det jeg hadde lært. På 4t kjørte jeg i et strekk etter der hvor kjørelærenr sa jeg skulle kjøre. Var ganskel sliten etterpå da. Sklle gjerne bestemt selv hvotr vi skulle kjørt, men visste ikke at det var vanlig. Er det noe som står i læreplanen? Noen som vet eksakt? I følge læreplan og forskrifter skal trinn 4 bestå av 13 timer totalt! 4 timer teori fordelt på to økter, og 9 timer kjøring fordelt på en 5 timers tur, og en 4 timers tur. Trinn 4 er det såkalte overordnede trinn som skal være holdningsskapende. Det vil si at du skal bruke alt du har lært til å ta selvstendige valg. Denne læreplanen gjelder fra 2005. Legger ved link til læreplanen på nett, statens vegvesen. http://www.vegvesen.no/Forerkort/Foreropplaering/Foreropplaering/Personbil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå