Gå til innhold

Insekter!

44 stemmer

1. 1. Hvilke insekter/smådyr misliker dere mest?

• Edderkopper
    • Fluer
    • Bananfluer
    • "Flyvende edderkopper"
    • Fleskeklanner (bille som ofte er litt brun på ryggen)
      0
    • Sølvkre
      0
    • Maur
      0
    • Mygg
    • Maur
      0
    • Veps/bier/humler
    • Tusenben
    • Møll
      0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle som kryper og sniker seg innpå en istedet for å flyve og lage en irriterende pipelyd som gjør at man enkelt kan vite at de er der :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Gjest Hikken
Skrevet

Vi kaller de Langbein. De ser så creepy og morsomme ut når de går. Skikkelig wobbly.

Langbein ja, det er det de heter :fnise: Kom over et hus engang hvor det var godt over 50 stykker som satt rundt på veggene, på taket osv :haar:

Gjest Koseklumpen
Skrevet

Langbein ja, det er det de heter :fnise: Kom over et hus engang hvor det var godt over 50 stykker som satt rundt på veggene, på taket osv :haar:

:sjokkert::hakeslepp::haar: :omg: :spy::daane:

Gjest Koseklumpen
Skrevet

Da grein jeg hardt og lenge :fnise:

Å fy søren... Jeg hadde mistet pusten i redsel tror jeg. Husker en gang en kompis kom opp i ansiktet mitt med en slik en, da ble jeg så redd at jeg ble svimmel. Det var traumatisk det! Så jeg hadde dødd om jeg hadde vert i det huset.

Skrevet

Jeg svarte edderkopp, men den absolutt ekleste og skumleste er hjortelusflua . Du kan finne mer informasjon om den her.

Grøss, jeg fikk en på meg da jeg var ute og red i dag. :sjokkert::haar: De er så seige og flate, så vanskelig å bli kvitt dem, til tross for at den ikke hadde bitt seg fast engang :(

Skrevet

Forresten så er jeg livredd FLÅTT. Ikke på meg selv, men på hunden.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det skulle vært mulighet til å sette mer enn ett kryss. Det er flere insekter jeg sidestiller. Vanlige husfluer er ekle fordi de buklander rett i maten, syltetøy osv. Mygg er irriterende fordi det er så godt som umulig å få has på dem.

Skrevet

Det står mellom edderkopper og stankelbein, tror sistnevnte "vinner" fordi de flyr! Får helt frysninger av å tenke på de!

Skrevet

Fluer! Kan ikke tenke meg noe verre enn spyfluer...fytterakkern!

Var livredd edderkopper da jeg var jente...og det varte helt til jeg kjøpte en tarantell..da ble edderkoppfobien borte:) Syns nå det er interessante dyr...men det er jo ikke insekter heller da...

Gjest Koseklumpen
Skrevet (endret)

Fluer! Kan ikke tenke meg noe verre enn spyfluer...fytterakkern!

Typen kaller spyfluer for Transformers fluer :fnise:

Endret av Koseklumpen
Skrevet

Jeg er hysterisk redd edderkopper, men er merkelig nok ikke redd stankelbein i det hele tatt.... De tar jeg lett opp og kaster ut, mens jeg løper nærmest hylende til sambo hvis jeg bare ser en edderkopp :P

Jeg er heller ikke like redd disse høyhestene (som vi kaller de edderkoppene som ligner stankelbein uten vinger). Har sikkert noe med at jeg ikke synes de beveger seg like raskt som andre edderkopper.

De ekleste er definitivt edderkopper med "pukkelrygg" :haar:

Skrevet

Edderkopper og møll!! Fysj!

Gjest Hikken
Skrevet

Jeg er heller ikke like redd disse høyhestene (som vi kaller de edderkoppene som ligner stankelbein uten vinger). Har sikkert noe med at jeg ikke synes de beveger seg like raskt som andre edderkopper.

De ekleste er definitivt edderkopper med "pukkelrygg" :haar:

Beveger seg ikke fort? Jeg synes de er raskere enn lynet :haar: Men det kan jo være fordi jeg er så ufattelig livredd dem :sjenert:

Skrevet

av alle disse er det veps som skremmer meg mest. Var ikke så redd for de frem til for noen år siden, når jeg fant ut at det var vepsebol i hekken når jeg skulle klippe den.. De ble ikke glade for å si det slik.. etter 5-6 stikk i magen, og flere stikk i hånd/arm osv, fant jeg ut at hey; jeg reagerer visst på vepsestikk jeg! Er nå i alle fall sinnsyk glad for at jeg ikke ble stukket i halsen, for jeg hovner rimelig bra opp av stikk.

Ellers er jeg overhodet ikke fan av hestebrems (boleklegg spør du meg!). :snurt: Fått de beista etter meg på rideturer mang en gang, og både jeg og hesten friker like mye ut hver gang. :haar:

Skrevet (endret)

tusenben, jeg fikser ikke tusenben det er helt grusomt.. scolopender og lange ting med masse bein er helt grusomt, æsj, hjeeelp!

Og klegg, livredd!

Ingne på den listen som stod skrevet her, er jeg veldig redd for egentlig

Endret av sequin
AnonymBruker
Skrevet

Veps er jeg livredd. Får panikk og hyler og skriker hvis de kommer for nær. Pussig at de ser ut til å være ekstra interessert i meg :klo: Og så synes jeg alle typer biller er utrolig ekle. Grøss! :sjokk: Den glinsende, harde kroppen som plutselig åpner vingene og flyr av sted, får det til å gå kaldt i gjennom meg. :omg:

Skrevet

Mygg!!

De er helsikes irriterende. Man merker ofte ikke at de er der, eller hvis man hører dem så ser man ikke hvor de er, og de ferdes gjerne i flokk. Man merker heller ikke alltid at man er blitt bitt før neste morgen hvor man våkner med masse kløende stikk overalt på kroppen. Ikke kult.

Veps, bier og humler er mye mer ålreite. Bier møter jeg sjeldent på, humler er bare søte og rolige, og vepsene er det i hvert fall lett å få øye på og å holde oversikten over hvor er, jeg har dessuten aldri bitt stukket av veps uansett, så er ikke redd dem.

Edderkopper kan være ekle, men ikke noen big deal.

Fluer, flyvedyr, biller, maur, tusenben osv. driter jeg litt i.

Og møll synes jeg er fine, har en mølltatovering på ryggen :)

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Sånne der " langbein" jeg er LIVREDD dem. Jeg HATER de. Jeg dreper aldri mygg ( faktisk) knipser de bort. Ingen andre insekter heller ( bortsett fra at jeg har tatt et pr edderkopper i støvsugeren...) men de langbena har jeg bare lyst til å brenne !!! ( okei, kanskje ikke SÅ ille da) men om de gang på gang flyr mot meg, DA tar jeg igjen. Er faktisk selvforsvar da. Jeg liker de ikke, de er bare ekle, de lever uten grunn og jeg tror faktisk at de i sitt tidligere liv har vært onde eller noe. Sånn at de blir straffet med å være noe så idiotisk. Før, så hendte det at noen måtte sjekke badet osv om jeg skulle opp dit, sånn at jeg var sikker på at det ikke kom et beist mot meg. Nå sover jeg med vinduene lukket på rommet, så ikke de krekene kommer inn. Jeg husker en gang i fjor, trudde jeg skulle få hjertestans eller noe. Jeg satt på pcn i senga, lyset var av, kun pcn som lyste. Så PLUTSELIG står det en DJEVEL på skjermen min. Det gjorde seriøst vondt, jeg har aldri vekki så mye før tror jeg :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klegg. :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...