Gå til innhold

Insekter!

44 stemmer

1. 1. Hvilke insekter/smådyr misliker dere mest?

• Edderkopper
    • Fluer
    • Bananfluer
    • "Flyvende edderkopper"
    • Fleskeklanner (bille som ofte er litt brun på ryggen)
      0
    • Sølvkre
      0
    • Maur
      0
    • Mygg
    • Maur
      0
    • Veps/bier/humler
    • Tusenben
    • Møll
      0

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært morsomt å se hva folk er mest redd for eller synes er mest irriterende.. Jeg har også registrert at det er et par av dere som faktisk liker insekter her! :fnise:

Min stemme går i allefall til edderkopper! (Etter noen traumatiske opplevelser i dusjen og sengen)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg er ikke redd for noen av dem, men jeg liker myggen minst. Hos den ene foreldreren min er det så mye mygg at det ikke går an å være ute på kvelden om sommeren. Blir bare besøk på dagtid der ;)

Skrevet

Stankelbein, uten tvil! Jeg er også redd edderkopper, men de har ikke vinger og er derfor lettere å holde oversikten over. Men stankelbein flyr uten mål og mening, og kan fly rett i ansiktet på deg! :haar: I tillegg lager de verdens ekleste lyd når de treffer tak og vegger - jeg er aldeles livredd dem!

Skrevet

Jeg liker ikke mygg fordi stikkene klør sånn, og liker ikke flått fordi de er så ekle.

Gjest Fable
Skrevet

Jeg -hater- mygg.

Dreper de så fort jeg ser de. Det er så forferdelig irriterende om en kommer seg inn på soverommet om natten....man hører den, men ser den ikke. Så kommer den nærmere og nærmere.

Så helt stille.

Også er den plutselig i øret ditt.

FNATT!!

Edderkopper, høyhester og møll syns jeg bare er skjønne.

Gjest Kathpus
Skrevet

Altaå, mygg er mest irriterende, men jeg liker ikke edderkopper. På hytta mi (midt i skogen), så var det en edderkopp, med sånn ball på toppen i sengen min. Selvfølgelig klarte jeg å mose den helt på sengetøyet mitt. Hva skulle jeg ellers ha gjort? :snurt:

Skrevet

Altaå, mygg er mest irriterende, men jeg liker ikke edderkopper. På hytta mi (midt i skogen), så var det en edderkopp, med sånn ball på toppen i sengen min. Selvfølgelig klarte jeg å mose den helt på sengetøyet mitt. Hva skulle jeg ellers ha gjort? :snurt:

Hahaha nasty! :fnise:

Skrevet

Du mangler et par viktige alternativer her. Jeg er egentlig redd for alt det der, men på toppen av lista står flåtten. Bare tanken på at den graver seg inn under huden når den biter er....æsj!!!! :kjefte:

Som god nr. 2 står den andre som ikke er med - knotten. Knøttliten er den så du ikke ser den før den biter - og den biter til overmål vondt.

Jeg tror muligens jeg burde bodd på sydpolen :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Hva er en flyvende edderkopp? :tristbla:

Gjest Fable
Skrevet

Hva er en flyvende edderkopp? :tristbla:

Tror ts mener stankelbein/høyhest

Skrevet

Har bestandig vært helt forferdelig redd for veps, bier og klegg. Har ikke blitt bitt en eneste gang i løpet av mine 20 år, da jeg alltid løper unna med et hyl med en gang jeg ser dem. Får panikk med en gang jeg ser dem. Er også veldig redd edderkopper. Men mygg er vel det som er mest irriterende.

Gjest Vampen
Skrevet

Du mangler et par viktige alternativer her. Jeg er egentlig redd for alt det der, men på toppen av lista står flåtten. Bare tanken på at den graver seg inn under huden når den biter er....æsj!!!! :kjefte:

Jeg signerer helhjertet! Flått er nasty små jævler! :snurt:

Skrevet

Jeg er livredd veps, fordi jeg syntes det gjør så vondt når de stikker.

Kleggen syntes jeg også det gjør vondt å bli bitt av.

Videre er jeg ikke veldig begeistret for marihøner, sommerfugler og øyenstikkere.

Marihøner fordi jeg syntes de er stygge, Øyenstikkere fordi jeg ble innbilt når jeg var liten at de stakk ut øynene på folk, noe som fortsatt sitter i meg. Og sommerfugler er rett å slett så ustabile og uberegnelige i vinden at de ser ut som om de bare skal falle ned overalt.

Gjest Koseklumpen
Skrevet

Stankelbein, uten tvil! Jeg er også redd edderkopper, men de har ikke vinger og er derfor lettere å holde oversikten over. Men stankelbein flyr uten mål og mening, og kan fly rett i ansiktet på deg! :haar: I tillegg lager de verdens ekleste lyd når de treffer tak og vegger - jeg er aldeles livredd dem!

*grøss* Nå ble jeg litt kvalm. :haar:

Liker heller ikke de krekene der. De er likestillte med edderkopper. Jeg anser dem bare som ekle flyvende edderkopper og valgte derfor edderkopper i svaralternativene.

På andre plass kommer veps, humle og bie. Er livredd dem også. Redd maur og møll også.

Mygg og flått gjør meg ikke så mye for de tar meg aldri. Men jeg klarer ikke å fjærne flått fra andre, så jeg gruer meg enormt til den dagen jeg kommer oppi en situasjon hvor jeg må gjøre det. :daane:

Jeg liker ikke biller heller ... Liker ikke så mange innsekter igrunn.

De få jeg ikke er redd er vel igrunn fluer, skrukketroll og marihøner. Sommerfuggel er fin på avstand, men om de kommer for nær får jeg litt panikk.

Skrevet (endret)

Liker i grunnen ingen av dem :fnise:

Endret av Guriane
Skrevet

Har bestandig vært helt forferdelig redd for veps, bier og klegg. Har ikke blitt bitt en eneste gang i løpet av mine 20 år, da jeg alltid løper unna med et hyl med en gang jeg ser dem. Får panikk med en gang jeg ser dem.

Samme her!

Gjest Hikken
Skrevet

Stankelbein og edderkopper er absolutt verst :haar:

Også har man de edderkoppene som ser ut som stankelbein, bare uten vinger.

Skrevet

Også har man de edderkoppene som ser ut som stankelbein, bare uten vinger.

Vi kaller de Langbein. De ser så creepy og morsomme ut når de går. Skikkelig wobbly.

Skrevet

Jeg er helt pisseredd for veps(ikke humla og bier finnes ikke her jeg bor), løper LANGT om jeg ser den og blir helt stressa. samme gjelder klegg og blindingen også.

Myggen (og knotten) er bare irriterende, men ikke slik at jeg er redd dem.

Edderkopper, maur etc i klynger freaker meg helt ut. Ting som kravler i klynger (maurtuer, vepsebol, edderkoppunger i nettet etc), gjør meg helt kvalm faktisk. Brekker meg hvis jeg ser en maurtue med masse maur i, eller bilder på tv av et vepsebol med masse veps i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...